ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ • ΣΚΟΠΕΛΟΣ - ΣΚΙΑΘΟΣ - ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ • e-mail: 3nisia@otenet.gr

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Περί ανωνύμων ο λόγος...

Γράφει ο
ΗΛΙΑΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
Με το σημείωμά μου αυτό δεν στοχεύω να αναλύσω, ούτε το τι είναι το διαδίκτυο, ούτε το τι δυνατότητες παρέχει στους χρήστες του, δεν είμαι άλλωστε –λόγω έλλειψης των αναγκαίων γνώσεων- ο πιο κατάλληλος να το κάνω. Αυτό για το οποίο θα διατυπώσω κάποιες σκέψεις μου, είναι το φαινόμενο των ανώνυμων σχολιογράφων των blogs. Υποστηρίζεται η άποψη πως στα blogs o απλός άνθρωπος βρίσκει βήμα να εκφράσει την γνώμη του και πως αυτό από μόνο του είναι καλό. Δεν θα διαφωνήσω μ’αυτό, έτσι είναι, θα σημειώσω όμως χωρίς να επεκταθώ –αν χρειαστεί θα το κάνω μιά επόμενη φορά- πως για όσους...
έχουν κάτι να πουν και θέλουν να το πουν, υπάρχουν και άλλα πολλά βήματα από τα οποία επίσης μπορεί να το κάνει, μόνο που εκεί είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένος να το κάνει επώνυμα και όχι ανώνυμα. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε μια ταυτότητα που την αποκαλύπτουμε σε όλες τις περιπτώσεις εκτός εκείνων που η αποκάλυψή της μάς εκθέτει σε κινδύνους, όταν οι πράξεις μας δηλαδή έχουν συνέπειες, τίμημα, κόστος. Οι λόγοι βέβαια για κάθε περίπτωση είναι ίδιοι, η μη αποκάλυψη του ποιοί είμαστε, τα κίνητρα όμως που μας οδηγούν στις πράξεις και ο χαρακτήρας των πράξεων διαφέρουν. Άλλα κίνητρα και άλλο σκοπό έχει ένας που ζει σε καθεστώς δικτατορίας και αγωνίζεται να την ανατρέψει, άλλα ο κουκουλοφόρος καταδότης συνεργάτης των κατακτητών, που προδίδει τους πατριώτες αντιστασιακούς, άλλα ο ληστής της τράπεζας, άλλα ο πράκτορας που εκτός της ταυτότητας θέλει να μην αποκαλυφτεί και η ιδιότητα του, άλλα ο προβοκάτορας κ.ο.κ.
Και έρχομαι στους ανώνυμους σχολιογράφους. Συντρέχει άραγε κανένας από τους παραπάνω λόγους ή από παρεμφερείς, που για λόγους συντομίας δεν αναφέρω αλλά εννοούνται και γιαυτό κρύβονται πίσω απ΄την ανωνυμία; Είναι προφανές πως κάποιοι δεν ισχύουν και απ’ αυτούς που ισχύουν αφορούν -αν αφορούν- κάποιους/ες. Τότε γιατί διαλέγουν την ανωνυμία; Ντρέπονται για τις απόψεις τους; Νοιώθουν πως αυτά που γράφουν τους εκθέτουν στον κίνδυνο να πάρουν απαντήσεις που μπορεί να τους κάνει κατά το κοινώς λεγόμενο «ρόμπα» και διαλέγουν το σκοτάδι της ανωνυμίας από το φως της επωνυμίας; Φοβούνται κάτι άλλο και αν ναι τί; Όπως και νά 'χει από τη στιγμή που αποφεύγουν να πράξουν το στοιχειώδες, να αναλάβουν δηλαδή την ευθύνη των όσων γράφουν με την υπογραφή τους, υποθέτω πως δεν αγνοούν πως αυτό είναι ο ορισμός της δειλίας. Κατανοώ ασφαλώς εκείνους/ες που γράφοντας νοιώθουν πως ανοίγουν τη στρόφιγγα για να εκτονωθεί το συσσωρευμένο μέσα τους μείγμα του φθόνου, της εμπάθειας, των απωθημένων, του κόμπλεξ, ακόμα και του μίσους για συνανθρώπους τους, για να αισθανθούν μια προσωρινή ανακούφιση. Θα μπορούσα να παραθέσω αρκετά παραδείγματα που να αποδεικνύουν αυτό που λέω, προς το παρόν παραθέτω μόνο ένα. Στις 12 Φλεβάρη το συντονιστικό αγώνα Σκοπέλου με την συμμετοχή του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ και του Συλλόγου γυναικών πραγματοποίησε συμβολική κατάληψη του κέντρου υγείας με τα εξής αιτήματα:
-Κατάργηση της πληρωμής των 5 ευρώ.
-Δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους.
-Περισσότεροι γιατροί και παιδίατρος στη Σκόπελο.
Ιδού τώρα ένα αυτούσιο, όπως το έγραψε ο ίδιος και ορθογραφικά –ανώνυμο βέβαια- σχόλιο της συγκεκριμένης εκδήλωσης και των αιτημάτων.
«Ποια ακριβως ειναι τα λαικα στρωματα; Αν κρινω απ' αυτους που πηγαν στο Κ.Υ.τοτε τα εχουμε μπερδεψει τα πραγματα….
Εκτος αν στα λαικα στρωματα στην ελλαδα συμπεριλαμβανονται και αυτοι που δεν ξερουν τι εχουν από εισοδηματα. Ενοικιαζωμενα δωματια, ενοικιασεις επαγγελματικης στεγης, δημοσιοι υπαλληλοι…..
Αληθεια, το λιμεναρχειο τι ενοικιο πληρωνει στα….λαικα στρωματα; Mηπως εχετε δει τις τιμες στα προιοντα, εκει στην γειτονια του λιμεναρχειου,ενός αλλου λαικου μαγαζιου; Οι τουριστες όταν μπαινουν μεσα τους πιανει ζαλη.
Η υποκρισια τελικα… δεν εχει ορια.Φαινεται πως δεν εχουν όλα τα σπιτια καθρεφτες.
12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011 8:13 Π.Μ.>>
Αφήνω σε κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο να κρίνει αυτό το σχόλιο και να βγάλει τα συμπεράσματά του, αλλά και τον διαχειριστή του blog, που προφανώς δεν θεωρεί αυτό το σχόλιο προσωπική επίθεση και λάσπη, κατά αυτών που φωτογραφίζει με τόση ευκρίνεια, αλλά πολιτική κριτική και το ανεβάζει.
Θέλω να προλάβω και όσους ενδεχομένως μιλήσουν για λογοκρισία, καμία λογοκρισία, ό,τι θέλει ο καθένας να πει ας το πει, χωρίς κουκούλα όμως, αλλά με την υπογραφή του να αναλαμβάνει την ευθύνη των όσων λέει, γιατί ένας ουσιαστικός διάλογος με αντιπαράθεση ιδεών και επιχειρημάτων, δεν μπορεί να γίνει από σκιές. Και μια και μιλάμε για λογοκρισία αυτοί που πρώτοι και οπωσδήποτε λογοκρίνουν είναι οι ανώνυμοι, λογοκρίνοντας την ταυτότητά τους την οποία κρύβουν.
Θα δεχθώ, αυτονόητα, την οποιαδήποτε κριτική ασκηθεί στα όσα σ’ αυτό το κείμενο γράφω αρκεί αυτή να είναι επώνυμη, ανώνυμα σχόλια παρακαλώ τον διαχειριστή του blog να μη ανεβούν, όποιος επιθυμεί να πει ας βγεί στο φως, όπως στο φως τα λέω κι εγώ.
Ηλίας Ι. Προκοπίου
Συνταξιούχος οικοδόμος

16 σχόλια:

  1. Κύριε Ηλία, θέλω να σας συγχαρώ για το κείμενό σας. Είναι πράγματι εντυπωσιακή η εμμονή των χρηστών των blog με την ανωνυμία. Μου θυμίζει τα τηλέφωνα που έπαιρναν παλιά (όταν δεν υπήρχε αναγνώριση) και έβαζαν τα μαναφούκια στο χωριό (π.χ. Αρή, ξέρεις με ποια είναι ο άντρας σου τώρα???). Σηκώνεις το ακουστικό, πετάς την (συνήθως όχι καλοπροαίρετη) βόμβα και το κλείνεις. Ούτε γάτα ούτε ζημιά. Έτσι λειτουργούν και τα blog, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό στο οποίο γράφουμε τώρα. Φαίνεται πως η υπογραφή κοστίζει πολύ ακριβά. Και είναι κρίμα, γιατί στα ανώνυμα σχόλια συνήθως βγάζουμε τον πιο κακεντρεχή και κακοβούλικο εαυτό μας.
    Βάσω Αγγελέτου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θεμα ειναι πιο απλο απ'οτι πιστευουν πολλοι. Το μπλογκ δεν ειναι ανωνυμου πατρος. Αν καποιος πιστευει οτι συκοφαντειται απο καποιο σχολιο μπορει να κινηθει νομικα. Τουλαχιστον αυτο θα εκανα εγω εαν εβλεπα σε ενα μπλογκ με επωνυμο ιδιοκτητη να λοιδωρουμαι και να συκοφαντουμαι.

    Δεν θα ενδιαφερομουν να σχολιαζω σε ενα site στο οποιο οι υβρεις και τα κουτσομπολια θα ηταν η κυρια ασχολια του. Δεν νομιζω οτι στις Β.Σ συμβαινει αυτο....

    Ας πουμε πως ενας επωνυμος εγραφε: "Καποια απο τα μελη του ΚΚ Σκοπελου ειναι πλουσιοι και αυτα που κατα καιρους λενε θεωρητικα, στην πραξη τα αναιρουν." Τι θα αλλαζε πρακτικα; Το πολυ-πολυ να κανατε ρομπα, οπως υποστηριζετε, τον σχολιαστη. Για να απαντησετε στην ουσια του σχολιου δεν θα βοηθουσε η επωνυμια του . Η αποψη θα ηταν εκει και θα περιμενε απαντηση.

    Απο την αλλη θα μπορουσε να ηταν καπως ετσι: " Το ταδε μελος του ΚΚΣ, οταν ειχα δουλεψει γι αυτον δεν μου κολλησε το ΙΚΑ...". Αυτο ειναι συκοφαντια. Παιρνεις τον δικηγορο σου κι ολα περνουν τον δρομο τους.

    Μην αναλλωνεστε σε ανουσιο κυνηγι φαντασματων. Δωστε απαντηση στην ουσια των σχολιων και μην προσπαθειτε εμμεσα να επιβαλλετε λογοκρισια.

    Για να σας δειξω τωρα και ποσο ατοπο και ανουσιο ειναι αυτο που ζητατε υπογραφω κι εγω με το ονομα μου.

    Κωστας Φερετης......

    ΥΓ: Πιστευω να μην φτασουμε στο σημειο να δινουμε και τον αριθμο ταυτοτητας για να εκφερουμε μια αποψη....:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λέγοντας και γράφοντας λόγια μπορείς να κάνεις κακό. Μπορείς να συκοφαντήσεις, ας πούμε, να διασπείρεις ψευδείς ειδήσεις, να προσβάλεις, ό,τι θες μπορείς να κάνεις. Γι' αυτό, βέβαια, θα αντιμετωπίσεις τις συνέπειες που προβλέπονται από το νόμο. Είτε γράψεις "H Σπυριδούλα ψηλά τον πήρε τον αμανέ μαζέψτε την" στην εφημερίδα, είτε σε έναν τοίχο, είτε σε ένα μπλογκ,πχ.skopelosnews είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Η κάθε Σπυριδούλα δικαιούται να κάνει μήνυση σ' αυτόν που το έγραψε, και οι αρχές είναι υποχρεωμένες να προσπαθήσουν να τον εντοπίσουν για να πάρει το θέμα το δρόμο της δικαιοσύνης. Η διαφορά είναι στην ευκολία: Οι αρχές μπορούν να βρουν ποιος έγραψε κάτι σε μια εφημερίδα σχετικα εύκολα, αλλά αυτός που γράφει στους τοίχους είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί. Οπότε το πρόβλημα με τα blogs είναι στην ουσία του το εξής:

    Τα δύο τελευταία χρόνια μόνο στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής έχουν κατατεθεί περισσότερες από 600 μηνύσεις από πολίτες, οι οποίοι συκοφαντήθηκαν μέσα από ανώνυμα μπλογκ. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έγινε δυνατό να βρεθεί ο συντάκτης των ηλεκτρονικών δημοσιευμάτων για τα οποία έχει γίνει μήνυση.

    Κάτι που πολλοί (και bloggers) δεν έχουν καταλάβει είναι ότι ανωνυμία στο Ίντερνετ δεν υφίσταται. Όταν ανοίγεις ένα blog σε μια δωρεάν υπηρεσία συμφωνείς υποχρεωτικά με τους όρους χρήσης που θέτει η εταιρία και οι οποίοι έχουν συνταχθεί με βάση τους νόμους της χώρας στην οποία βρίσκεται. Αν συκοφαντήσεις από το blog σου στο Blogspot η Δίωξη μπορεί ωραιότατα να ζητήσει από το Google (στο οποίο ανήκει) όλα τα στοιχεία (πχ την IP) που χρειάζονται για να βρει από ποιον υπολογιστή έγινε η ανάρτηση. Αν θέλεις να τα κάνεις προσεκτικά και κρυφά από Ιnternet καφέ ή με χακεριές, η Δίωξη θα σε ψάξει αναλόγως -είναι σαν να γράφεις τη συκοφαντία σου στον τοίχο και μετά να πετάς το σπρέι σε κάδο δυο περιοχές παραδίπλα για να μη τον βρουν και ταυτοποιήσουν τα δαχτυλικά αποτυπώματα. Αν, δε, παρακάμψεις τις δωρεάν υπηρεσίες και φτιάξεις ένα δικό σου blog σε πληρωμένο server , είναι πολύ πιο εύκολο για τις αρχές να σε βρουν (γιατί μεταξύ άλλων κάπως έχεις πληρώσει -κι αυτά τα στοιχεία μπορούν να ζητηθούν). Το να νομίζεις ότι δικαιούσαι να είσαι εντελώς ανώνυμος στο Ίντερνετ και να μη σε βρει κανείς ποτέ είναι εντελώς άκυρο.Νομίζεις ότι δεν θα σε βρουν γράφοντας ανώνυμα, αλλά από τη στιγμή που συκοφαντήσεις ή ανεβάσεις παράνομο υλικό είσαι fair game για τις αρχές -όπως και στην εκτός-Ίντερνετς πραγματικότητα δηλαδή.
    Επομένως ας αφήσουμε τους ανώνυμους σχολιαστές των blogs να ικανοποιήσουν την διαστροφή τους και να πούν πράγματα που δεν θα τολμούσαν να τα πουν ούτε στα όνειρά τους.Μου θυμίζουν τους κακόμοιρους ανθρώπους, τους μίζερους που φοβούνται και τον ίσκιο τους.
    Τώρα αν φωτογραφίζουν ανθρώπους που προέρχονται από κάποιους πολιτικούς χώρους,αυτό είναι άλλο θέμα και θέλει πολύ συζήτηση. Εγώ το μόνο που βλέπω είναι ότι κάποιες τοπικές κομματικές οργανώσεις,παρουσιάζονται από την αφάνεια για να εξυπηρετήσουν κάποιων τα συμφέροντα και απλώνουν χέρι βοήθειας. Δεν μας χρειάζεται αυτό το χέρι,γιατί κάτι θέλει να πάρει και όχι να δώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο κ. Ηλίας Προκοπίου επικοινώνησε με το blog και ζήτησε να μην αναρτηθούν ανώνυμα σχόλια, έστω και αν είναι θετικά προς την άποψή του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κ. Προκοπιου, πως θας σας φαινοταν εαν εγω ζητουσα απο τον διαχειριστη του μπλογκ, πριν αναρτησει σχολιο να επιβεβαιωνει πως το σχολιο εχει γραφτει απο αυτον που το υπογραφει; Μπορει ας πουμε το κειμενο να υπογραφετε απο τον Προκοπιου, αλλα να μην ειναι δικο του. Να το εχει γραψει αλλος δηλαδη 'η αλλη.

    Γιατι, υποθετικα μιλωντας, αν καποιος/α εγραψε αυτο που φερεται σαν δικη σας αποψη, τοτε κι αυτος/η κανει αυτο που κατηγορει. Κρυβονται. Αντι για κουκουλα απλα χρησιμοποιουν εναν ανθρωπο που προσφερεται....

    Νομιζω λοιπον πως εκτος απο το ονομα και το ΑΦΜ, θα πρεπει η ΒΟ.ΣΠΟ. να υποχρεωνει τους σχολιογραφους να παρευρισκονται αυτοπροσωπος στα γραφεια της οταν συντασσουν το κειμενο, ωστε να μην υπαρχει καμμια αμφιβολια για την πραγματικη τους ταυτοτητα.

    Με αυτο τον τροπο ,ισως αξιωθουμε να γευτουμε και λιγο απο τον παραδεισο της ελευθεριας που υπηρχε στα καθεστωτα, που η παραταξη που ανηκει ο κ.Προκοπιου υποστηριζε με θερμη....

    Το ξαναειπαμε. Οποιος θιγεται, υπαρχουν οι νομοι. Τωρα, εαν καποιος θα τραβηχτει στα δικαστηρια υποστηριζοντας πως τον συκοφαντουν επειδη τον αποκαλουν πλουσιο.....δικο του θεμα.

    Και για να μην ξεχνιομαστε......Υπογραφη:
    ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΕΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κ.Προκοπίου συγχαρητήρια για την πολύχρονη αγωνιστική δράση σας.Είστε ένα γνήσιο τέκνο του ΚΚΕ βγαλμένο μέσα απο τα σπλάχνα του και ανήκετε στην εργατική τάξη όπου μόνο τα δικά της συμφέροντα εκπροσωπούνται από το ΚΚΕ και δεν είστε κατ΄επίφαση ΚΚΕ, όπως είναι κάτι εργολάβοι,επιχειρηματίες,εισοδηματίες,παιδιά εφοπλιστών κ.ο.κ (εκτός εάν μοιράζουν την περιουσία τους με τα λαικά στρώμματα και δεν το ξέρουμε)
    Κ.Καρβέλη μπράβο σας που καταδικάζετε τις τοπικές κομματικές οργανώσεις και τους κομματάρχες τους απο όλους τους πολιτικούς χώρους (ιδίως από το ΠΑΣΟΚ και την Ν.Δ)γιατί αυτοί φωνάζουν και "γλείφουν" μόνο για το προσωπικό τους συμφέρον ας το βάλουμε όλοι καλά στο μυαλό μας αυτό.

    "Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά"
    Ρήγας Φεραίος

    Γιάννης Αθανασίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νίκη Σκλάβου είπε: κ.Προκοπίου μράβο για την επώνυμη επιστολή σας και παρέμβασή σας στο blog,το οποίο ,μετά από αυτή, φαίνεται να αναβαθμίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ηλίας Ι. Προκοπίου1 Απριλίου 2011 - 12:38 π.μ.

    Διαβάζοντας τα δύο διαδοχικά σχόλια του κ. G68 Κώστα Φερέτη, μου ήρθε στο νου εκείνος που ένοιωθε την ανάγκη να ζήσει έναν προσωπικό θρίαμβο, πως θα το πετύχει όμως αυτό; Άρχισε να παιδεύει το μυαλό του ώσπου στο τέλος σκαρφίστηκε να φτιάξει ένα σκιάχτρο. Συγκέντρωσε λοιπόν τα αναγκαία υλικά-τα κουρέλια δηλαδή- και άρχισε να το φτιάχνει, στο μέγεθος που τον βόλευε, το τοποθετεί και σε μια αναλόγως βολική θέση, στέκετε και ο ίδιος σε ένα σημείο και σε τέτοια απόσταση που επίσης τον βόλευε, μαζεύει και ένα σωρό από πέτρες στο μέγεθος που ταίριαζαν στην περίσταση και άρχισε να τις πετάει στο σκιάχτρο, ευστόχησε σε όλες. Σήκωσε λοιπόν τα χέρια ψηλά όπως κάνουν οι θριαμβευτές και άρχισε να τρέχει στους δρόμους αλαλάζοντας από ενθουσιασμό. Ο κόσμος τον έβλεπε παραξενεμένος, οι πιο περίεργοι τον ρώτησαν και έμαθαν γιατί πανηγυρίζει, κανείς τους όπως ήταν φυσικό δεν συμμερίστηκε τον θρίαμβό του. Γι’αυτόν όμως αυτό καμιά σημασία δεν είχε, γιατί ο ίδιος ζούσε τον θρίαμβό του.
    Το ίδιο ακριβώς έκανε και ο κ. G68 Κώστας Φερέτης, μάζεψε τα κουρέλια –τις φαντασιώσεις του δηλαδή, αφού ούτε υπάρχουν στο κείμενό μου, ούτε έστω εμμέσως προκύπτουν σαν προθέσεις μου- και άρχισε να φτιάχνει το δικό του σκιάχτρο. Παραθέτω μερικά απ’αυτά.
    «…αφηστε το κυνηγι φαντασματων»
    «…και μη προσπαθειτε εμεσα να επιβαλετε λογοκρισια»
    «πιστευω να μην φτασουμε στο σημειο να δινουμε αριθμο ταυτοτητας για να εκφερουμε μια αποψη…»
    «Νομιζω λοιπον ότι εκτος από το ονομα και το Α.Φ.Μ, θα πρεπει η ΒΟ.ΣΠΟ. να υποχρεωνει τους σχολιογραφους να παρευρισκονται αυτοπροσωπος στα γραφεια της όταν συντασουν το κειμενο,ώστε να μην υπαρχει καμια αμφιβολια για την πραγματικη τους ταυτοτητα»
    Έτοιμο λοιπόν το σκιάχτρο του κ. G68 κ.Φερέτη, δεδομένος ο θρίαμβος του, δικαιολογημένο το τρεχαλητό και οι αλαλαγμοί του…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ηλίας Ι. Προκοπίου1 Απριλίου 2011 - 12:39 π.μ.

    Στο δεύτερο σχόλιο του δε, το οποίο προφανώς είναι προϊόν βαθύτερης διανοητικής επεξεργασίας άρα και απαύγασμα σοφίας, εκτός των άλλων με έναν έμμεσο αλλά σαφή τρόπο υπαινίσσεται πως το κείμενο δεν το’ γραψα εγώ αλλά κάποιος /α άλλος/η και εγώ προσφέρθηκα να το υπογράψω. Επειδή δε θέλω να τον απογοητεύσω και για να μη θεωρήσει πως τσάμπα ξόδεψε τόση φαιά ουσία, θα ομολογήσω πως ναι, άλλος το’γραψε, όχι άλλη, άλλος και εγώ το υπέγραψα. Ομολογώ επίσης πως και αυτό το κείμενο δεν το’γραψα εγώ, το’γραψε το ίδιο άτομο που έγραψε και το προηγούμενο και εγώ απλώς το υπογράφω.
    Δεν θα ασχοληθώ, ούτε με το άλμα που έκανε και από τα ανώνυμα σχόλια των blog που είναι το θέμα του κειμένου μου, συγνώμη του κειμένου αυτουνού που μου το΄γραψε ήθελα να πω, βρέθηκε να προσγειώνεται στο προσφιλές σ’αυτόν αντίΚΚΕ σκάμμα. Ούτε με το ακόμα μεγαλύτερο άλμα του, που τον προσγείωσε στο σκάμμα των καθεστώτων που η παράταξη μου όπως λέει θαύμαζε.
    Θέλεις η απόλυτη προσήλωση του στο καθήκον, θέλεις οι εμμονές του, θέλεις και τα δυό μαζί τον προσγείωσαν εκεί.
    Εγώ ωστόσο θα επανέλθω στο θέμα και θα βάλω ένα πολύ απλό ερώτημα, πως σε μια τόσο καλή δημοκρατία, σαν αυτή που λένε ότι έχουμε, που μέρα και νύχτα με όλα τα μέσα σε όλους τους τόνους, συλλογικά και ατομικά την εξυμνούν και την παινεύουν, σε μια δημοκρατία που παρέχει όπως κοκορεύονται οι υποστηρικτές της τόσο μεγάλες ποσότητες ελευθερίας μέχρι σκασμού, πως λέω σε μια τέτοια δημοκρατία, ακόμα και το πιο αθώο σχόλιο στα blogs είναι ανώνυμο; Σ’αυτό πρέπει να απαντήσει ο κ. G68 Κώστας Φερέτης και όσοι ταυτίζονται με την άποψη του και όχι με περικοκλάδες, αλλά σοβαρά και υπεύθυνα, αν είναι σε θέση να αντιληφτούν και να ερμηνεύσουν το φαινόμενο. Η ταύτιση της ελεύθερης έκφρασης της γνώμης με την ανωνυμία ακυρώνει επί της ουσίας την ίδια την ελεύθερη έκφραση.
    Από την άλλη το να χαρακτηρίζεται σαν επιδίωξη επιβολής λογοκρισίας, η άποψη που θεωρεί πως η όποια γνώμη πρέπει να διατυπώνεται επώνυμα, επί της ουσίας συντηρεί και αναπαράγει το κλίμα μέσα στο οποίο αυτοί που γράφουν ανώνυμα αισθάνονται ανασφαλείς, με απούσα την ελευθερία και την άνεση χωρίς κανένα δισταγμό να πουν «είμαι ο τάδε και πιστεύω αυτά».
    Γιατί η ελεύθερη έκφραση της γνώμης στην ζούλα είναι εκ των πραγμάτων λογοκριμένη και είναι λογοκριμένη γιατί αυτή δεν είναι αυθύπαρκτη, δεν υπάρχει από μόνη της, κάποιος είναι ο φορέας της, κάποιος την εκφέρει, στο ανώνυμο ο φορέας δεν εμφανίζεται, άρα….
    Ο κ.G68 Κώστας Φερέτης επομένως και οι συμφωνούντες μαζί του όσο και αν θέλουν να θεωρούν πως υπερασπίζονται την ελεύθερη έκφραση ηθελημένα ή αθέλητα κάνουν το ακριβώς αντίθετο.
    Ας είναι , αφού ο ίδιος θεωρεί ,πως μπορεί να σκαρφαλώσει στους ώμους του και το προσπαθεί χωρίς να αντιλαμβάνεται το μάταιο της προσπάθειας του, η ίδια η ζωή θα τον διευκολύνει να το καταλάβει.
    Υ.Γ. Προσπερνώ τις διαστρεβλώσεις του, π.χ. «… θα κάνετε ρόμπα τον σχολιογράφο…» που εγώ ποτέ για μένα δεν έγραψα, επίσης δεν θα πω και παραδείγματα όπως αυτός, για να μην τον φέρω σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, γιατί αυτές τις μεθόδους ,των «ας πούμε ότι κάποιος…» τις γνωρίζω και εγώ. Στόχος των όσων έγραψα άλλωστε, δεν είναι παρά να συνεισφέρω για την ποιοτική αναβάθμιση του όποιου διαλόγου γίνεται και η κατάκτηση συνθηκών αποβολής των όποιων φόβων. Αν κάποιοι δεν το κατάλαβαν ή κάνουν πώς δεν το κατάλαβαν, είναι ένα δικαίωμα που το έχουν, τόσο οι πρώτοι όσο και οι δεύτεροι.
    Ηλίας Ι. Προκοπίου
    Συνταξιούχος οικοδόμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @"Άλλα κίνητρα και άλλο σκοπό έχει ένας που ζει σε καθεστώς δικτατορίας και αγωνίζεται να την ανατρέψει, άλλα ο κουκουλοφόρος καταδότης συνεργάτης των κατακτητών, που προδίδει τους πατριώτες αντιστασιακούς, άλλα ο ληστής της τράπεζας, άλλα ο πράκτορας που εκτός της ταυτότητας θέλει να μην αποκαλυφτεί και η ιδιότητα του, άλλα ο προβοκάτορας κ.ο.κ.
    Και έρχομαι στους ανώνυμους σχολιογράφους. Συντρέχει άραγε κανένας από τους παραπάνω λόγους ή από παρεμφερείς, που για λόγους συντομίας δεν αναφέρω αλλά εννοούνται και γιαυτό κρύβονται πίσω απ΄την ανωνυμία;"

    Το πολιτευμα μας ειναι κοινοβουλευτικη δημοκρατια. Επισημα. Ουσιαστικα αυτο που εχουμε περιγραφεται σαν κομματοκρατια, με τις τοπικες οργανωσεις, σε αρκετες περιπτωσεις να δρουν τρομοκρατικα. Απο αυτες μπορει να θελουν να κρατησουν κρυφη την ταυτοτητα τους οι πολιτες. Στις εκλογες οι ψηφοφοροι προσπαθουν να εκφρασουν την αποψη τους μεσω της ψηφου πισω απο παραβαν. Γιατι ο νομοθετης το σκεφτηκε αυτο; Εχετε αναρωτηθει;

    Σε προσωπικο επιπεδο, φυσικα και θα υποστηριζα αυτα που γραφω. Ομως θα επελεγα τον συνομιλητη μου. Στο ιντερνετ αυτο δεν μπορω να το κανω. Δεν ελεγχω ποιος με διαβαζει. Μπορει να ειναι καποιος φανατικος μουσουλμανος ή χριστιανος για παραδειγμα.......

    @" Προσπερνώ τις διαστρεβλώσεις του, π.χ. «… θα κάνετε ρόμπα τον σχολιογράφο…».
    Υποστηριζετε πως διαστρεβλωνω το περιεχομενο του κειμενου που υπογραφετε. Ομως εγω αυτο διαβασα.... "Νοιώθουν πως αυτά που γράφουν τους εκθέτουν στον κίνδυνο να πάρουν απαντήσεις που μπορεί να τους κάνει κατά το κοινώς λεγόμενο «ρόμπα». Αν καταλαβα λαθος, συγγνωμη.

    @«Νομιζω λοιπον ότι εκτος από το ονομα και το Α.Φ.Μ, θα πρεπει η ΒΟ.ΣΠΟ. να υποχρεωνει τους σχολιογραφους να παρευρισκονται αυτοπροσωπος στα γραφεια της όταν συντασουν το κειμενο,ώστε να μην υπαρχει καμια αμφιβολια για την πραγματικη τους ταυτοτητα»
    Το ειρωνικο υφος το χρησιμοποιώ εδω, μονο και μονο για να σας δειξω το αδιεξοδο που υπαρχει σε αυτο που ζητατε απο το μπλογκ.Δεν υπαρχει τροπος να ελεγχει την ταυτοτητα των σχολιαστων, παρα μονο εαν τους φακελωσει ή απαγορευσει τα σχολια...Και εδω απαντω και στο @«…και μη προσπαθειτε εμεσα να επιβαλετε λογοκρισια».

    "…αφηστε το κυνηγι φαντασματων».
    Ναι. Πιστευω πως κυνηγατε φαντασματα αντι να απαντατε ουσιαστικα. Δεν διαφωνω πως με προσωπικες επιθεσεις και συκοφαντιες θιγονται ανθρωποι και συμφεροντα. Θεμιτα και αθεμιτα. Ομως ειναι τοσο ξεκαθαρο αυτο που σας λεω, που πραγματικα δεν υπαρχει αλλος τροπος να το εξηγησω παρα μονο να το επαναλαβω. Το συγκεκριμενο μπλογκ ΔΕΝ ειναι ΑΝΩΝΥΜΟ. Εαν υπαρχει σχολιο ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΟ ο ιδιοκτητης του site ειναι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ. Υπαρχουν διαδικασιες ΝΟΜΙΚΕΣ που μπορουν να ακολουθηθουν. Τωρα, στην περιπτωση που αυτο δεν σας καλυπτει και θελετε να μαθετε οπωσδηποτε την ταυτοτητα των ανωνυμων αποψεων( οχι συκοφαντιων), τοτε απλα δεν θα καταφερετε τιποτα.


    ΥΓ: Το ψυχογραφημα που μου κανετε σας υποσχομαι να το μελετησω. Περιμενω σε επομενη αναρτηση και σκιτσο....:)

    ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΕΤΗΣ............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ηλίας Ι. Προκοπίου1 Απριλίου 2011 - 3:10 μ.μ.

    Κύριε G68 Κώστα Φερέτη, με την καλύτερη των διαθέσεων που θα μπορούσε να έχει κάποιος σας προτείνω να μελετήσετε -όχι να διαβάσετε- τα κείμενά μου. Αν μπορείτε να το κάνετε αυτό, αποβάλλοντας τις εμμονές σας, τα δεσμά των προκαταλήψεων σας, τους κακώς εννοούμενους εγωισμούς και εφόσον δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι που να σας δεσμεύουν, τότε είναι βέβαιο, πως ακόμα και αν δεν συμφωνήσετε μαζί μου -πράγμα απολύτως σεβαστό- τουλάχιστον έναν προβληματισμό εκτιμώ πως θα σας τον δημιουργήσουν. Δεν αγνοώ πώς πολλές φορές το γινάτι, η ισχυρογνωμοσύνη -υπαρκτές ανθρώπινες αδυναμίες- οδηγούν τους ανθρώπους σε μια στείρα άρνηση να παραδεχτούν κάτι για το οποίο έχουν πειστεί.
    Εάν το αποπειραθείτε αυτό το ταξίδι, σας εύχομαι καλή τύχη.
    Ηλίας Ι. Προκοπίου
    Συνταξιούχος οικοδόμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το μπλογκ της εφημερίδας είναι ένα μεγάλο καθημερινό "φέιγ βολαν" με θέσεις και συνθήματα που βγαίνουν μέσα από ένα υγιή διάλογο. Το επίπεδο προβληματισμού είναι ποιοτικό και το κρατάμε και εσείς επώνυμοι και ανώνυμοι και η εφημερίδα.
    Σκεφτήκατε ότι υπάρχουν εδώ άνθρωποι που φοβούνταν να πολιτευτούν με τον έναν ή με τον άλλον και δεν το έκαναν γιατί την άλλη μέρα δε θα πατούσε κανείς στο μαγαζί τους; Ε, κάπως έτσι είναι κι εδώ.
    Αφήστε μας να συλλογιστούμε ελεύθερα και θα συλλογιστούμε καλά.
    Μίνα Πούλιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εχω την εντυπωση πως σας απαντησα, οσο πειστικα και συντομα μπορουσα, στα ερωτηματα σας περι των ανωνυμων σχολιαστων. Υποπτευομαι πως απετυχα να σας πεισω.....

    @ "Δεν αγνοώ πώς πολλές φορές το γινάτι, η ισχυρογνωμοσύνη -υπαρκτές ανθρώπινες αδυναμίες- οδηγούν τους ανθρώπους σε μια στείρα άρνηση να παραδεχτούν κάτι για το οποίο έχουν πειστεί".

    Εδω χτυπησατε φλεβα. Συμφωνω κι επαυξανω. Ειμαι σιγουρος πως στον πολιτικο σας χωρο το συνανταται πολυ συχνα. Ας προσπαθησουμε λοιπον να ανοιγουμε τα ματια και τα αυτια μας ωστε η αποψη μας να ειναι οσο το δυνατον πιο ορθολογικη και σωστη. Αυτο ισχυει για ολους μας.

    Κι αν ακομα θελετε να συνεχισουμε το θεατρο του παραλογου.....Υπογραφη ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΕΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aγαπητέ «ΣΤΑΦΙΛΟΣ .Ι. ΣΠΟΡΑΔΙΤΗΣ»
    έχετε στείλει 8 σχόλια με αυτό το ανύπαρκτο όνομα και τα έχουμε απορρίψει, όχι γιατι δεν συμφωνούμε, αλλά γιατί ο κ. Ηλίας Προκοπίου γράφει στο κείμενό του ότι δεν θέλει ανώνυμα σχόλια...
    Αν τον γνωρίζετε και θέλετε να του πείτε κάτι, επικοινωνήστε μαζί του ή μαζί μας...
    Το θέμα περί ανωνυμίας εξαντλήθηκε και εξάντλησε και 'μας.
    Τα blogs είναι προσωπικά και δεν υποχρεώνουν κανέναν να τα διαβάζει... Δεν μπαίνουμε στο σπίτι σας με το ζόρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επειδή όλοι μας ως άνθρωποι έχουμε και τις ανθρώπινες αδυναμίες μας (γινάτι, ισχυρογνωμοσύνη, εγωισμός), που μας κάνουν να αρνούμαστε την αλήθεια όταν γράφουμε επώνυμα, καλό είναι να γράφουμε ανώνυμα.
    Επίσης έχω διαπιστώσει ότι πολλοί σχολιαστές γράφουν επώνυμα επειδή διακατέχονται από μια επιδειξιομανία (δεν εννοώ τους παραπάνω), μπορεί κάποιος να είναι μετριόφρων και ταπεινός και μόνο για αυτόν τον λόγο να μην θέλει να γράφει επώνυμα.

    Γιώργος Μάνθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.