Σελίδες

Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Ευτυχώς ήρθε ο Καλλικράτης!

Tης Δέσποινας Συμιακάκη
Επικεφαλής Δημοτικής Κίνησης
«Νέα Προοπτική για τη Σκιάθο»

Η φαυλότητα και η προχειρότητα που διακρίνει τη Δημοτική Αρχή του νησιού μας δεν παύει να με εκπλήσσει, γιατί αφενός χαρακτηριστικά λειτουργούν πάντα την τελευταία στιγμή και αφετέρου δηλώνουν ξαφνιασμένοι και αβοήθητοι, με κινήσεις πρόχειρες και άτονες, σα να θέλουν απλά να μας «ρίξουν σταχτή στα μάτια». Έτσι και στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 4 Μάιου ζήτησε ο Δήμαρχος κατεπείγον ψήφισμα για να κατοχυρώσουμε την νησιωτική μας ιδιαιτερότητα και τη θεσμοθέτηση του «Μεταφορικού Ισοδυνάμου».
Τουλάχιστον 2 χρόνια πριν εισηγήθηκα τα παραπάνω δύο ζητήματα παρουσία του Δημάρχου σε σύσκεψη της Διασυλλογικής Επιτροπής Σκιάθου (υπάρχουν ηχογραφημένα πρακτικά) και πέρυσι την Άνοιξη τα μέλη της Διασυλλογικής Επιτροπής Σκιάθου συνυπέγραψαν επιστολή, που κατέθεσαν στο διευρυμένο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Σκόπελο, θέτοντας πρωτίστως αυτά τα δύο ζητήματα, καθότι ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ και κατ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ του νησιού μας, όταν ΧΑΝΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΟΦΕΛΗ από ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ που έχει δοθεί προς τη νησιωτική Ελλάδα για να στηριχτεί, λόγω της γεωγραφικής της ιδιαιτερότητας.
Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα από την επιστολή της Δ.Ε.Σ.:

«...Συμμετέχουμε ενεργά σε αυτή τη προσπάθεια σας, καταθέτοντας τις παρακάτω προτάσεις:
1. Με λανθασμένη ιδιότητα /ταυτότητα (μας χαρακτηρίζουν ως χερσαία Ελλάδα) δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε σχεδιασμό ανάπτυξης, κατά συνέπεια πρέπει να επιδιώξουμε τροποποίηση στο πρόσφατα ψηφισθέν Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, όπου οι Βόρειες Σποράδες κατατάχθηκαν αναπτυξιακά, με εμμονή του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., στο χερσαίο άξονα Βορρά – Νότου αντί στα νησιωτικά συμπλέγματα του Αιγαίου, διεκδικώντας να υπαχθούν τα νησιά των Βορείων Σποράδων στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που είναι το αρμόδιο Υπουργείο και για την ενδεχόμενη εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» και στην χώρα μας.
2. Σύμπραξη όλων για το δικαίωμα των νησιωτών στην ίση μεταχείριση στοχεύοντας σε καλύτερες και κυρίως φθηνότερες θαλάσσιες συγκοινωνίες, με βασικό όπλο το μέτρο της επιδότησης των εισιτηρίων για τους νησιώτες με την κωδική ονομασία «μεταφορικό ισοδύναμο». Ένα μέτρο κοινωνικής πολιτικής, όπως εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, στο μετρό και στις λεωφορειακές γραμμές στα αστικά κέντρα. Η Γαλλία το έχει υιοθετήσει από το 2001 και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε προσφυγές που κατατέθηκαν εναντίον της, τη δικαίωσε. Να επισημάνουμε επίσης ότι το «μεταφορικό ισοδύναμο» θα μπορούσε να γίνει πράξη με την επιδότηση της ναυπήγησης ή της προμήθειας πλοίων για ακτοπλοϊκές γραμμές «δημοσίου ενδιαφέροντος», όπως άλλωστε χρηματοδοτείται η κατασκευή ή η προμήθεια τρένων, μετρό, λεωφορείων κ.α. Το ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών πιέζει προς όλες τις κατευθύνσεις και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναγνωρίσει το δίκαιο του αιτήματος και να προωθήσει το θέμα για συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή..... »
Σκιάθος 6η Απριλίου 2009

Η Δημοτική Αρχή λοιπόν το γνώριζε και θα μπορούσε και με αφορμή την επιστολή των φορέων να προβεί τότε σε ψήφισμα και δράσεις προκειμένου να διεκδικήσει εγκαίρως τα αυτονόητα. Αντιθέτως ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟ, γιατί προφανώς το ανέδειξαν κάποιοι άλλοι και η συνεργασία με τους φορείς ή τους «ενεργούς πολίτες» είναι καλή μόνο όταν στηρίζεί τις δικές τους ιδέες και προτάσεις!
Ενδεικτικό της ελαφρότητας με την οποία αντιμετωπίζουν αυτά τα δύο τόσο σημαντικά θέματα είναι και το γεγονός ότι, ακόμη και τώρα που η Δημοτική Αρχή σπρωγμένη από την πίεση του Καλλικράτη, αποφάσισε να δράσει φέρνοντας τα στο Δημοτικό Συμβούλιο με εισηγητή τον ίδιο τον Δήμαρχο, για ένα ψήφισμα, ΔΕΝ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΕΛΑΒΕ καν ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΙΟ αλλά τα έφερε Προ Ημερησίας Διάταξης. Ιδιαιτέρως όταν σύμφωνα με την κα Πρόεδρο του Δ.Σ. δεν είναι νόμιμη διαδικασία και έκανε σχετικές παρατηρήσεις στους Δημοτικούς Συμβούλους. Στο ίδιο δε Δ.Σ. ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμου, κος Καραγιώργος διαπίστωσε, ότι μόνο και μόνο με τις τοποθετήσεις των Δημοτικών Συμβούλων γίνεται κατάχρηση της διαδικασίας. Είναι φανερό, πως Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΥΠΙΚΟΥ και η Δημοκρατική διάθεση ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ, ανάλογα με το πόσο τους ενοχλεί το θέμα ή ο εισηγητής.
Τέλος, πώς ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΡΚΟΥΝΤΑΙ για τη διεκδίκηση τόσο σημαντικών θεμάτων απλά σε ένα ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου προς τα σχετικά Υπουργία; Μπορούν πραγματικά έτσι, να έχουν τη συνείδηση τους ήσυχη ότι έκαναν το χρέος τους κι εάν αυτό αποδειχθεί ανεπαρκές και ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ μελλοντικά το νησί μας και τους πολίτες του ΑΠΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ, πως θα δικαιολογήσουν την ολιγωρία τους να ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΕΣ και αποτελεσματικότερες ΔΡΑΣΕΙΣ;
Προφανώς θα ισχυριστούν ότι ΦΤΑΙΝΕ ΠΑΛΙ ... ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ!
Με εκτίμηση,
Δέσποινα Συμιακάκη
Επικεφαλής Δημοτικής Κίνησης «Νέα Προοπτική για τη Σκιάθο»


3 σχόλια:

  1. Κυρία Συμιακή,τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει με τον "Καλικράτη";
    Αναφέρατε φαυλότητα και προχειρότητα,αυτή δεν την επιφέρουν οι νόμοι, αλλά τα πρόσωπα.
    Ο Δήμος Σκιάθου ελέγχετε και σήμερα ως προς την νομιμότητα των δαπανών του,όλα πιστεύετε ότι βαίνουν καλώς δεν υπάρχουν παράθυρα;Όλα λειτουργούν νομότυπα ή μήπως νομιμοφανή;
    Αν πρέπει να λειτουργήσετε και η νομοθεσία αποτελεί τροχοπέδη.Είστε σίγουρη αν εκλεγείται, ότι δεν θα ακολουθήσετε κάποια άλλη οδό για να πετύχετε αυτό το οποίο θεωρείται σωστό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Ανώνυμε,
    Έχετε δίκιο ότι είναι κυρίως θέμα πρόσωπων και επιβάλλεται να αλλάξουν.
    Επειδή δε, απευθύνεστε σε πρώτο πρόσωπο, όταν με ρωτάτε τι θα κάνω και εφόσον λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε, πιστεύω ότι η έως σήμερα πορεία μου στα δημόσια πράγματα στο νησί μας δεν συνάδει με κάποιο από τα παραπάνω φαινόμενα.
    Άλλωστε είδαμε αυτήν «την άλλη οδό» σε πόσα αδιέξοδα μας έφερε, διοικητικά, διαχειριστικά, σε έλλειψη απορρόφησης κονδυλιών κ.α.
    Η μόνη οδός που έχουμε είναι τήρηση των νόμιμων διαδικασιών, ο μακρόπνοος σχεδιασμός, το συγκροτημένο πρόγραμμα και κυρίως η μελετημένη κατανομή και διαχείριση των πόρων.
    Επιπροσθέτως, οι ασφαλιστικές δικλίδες που βάζει ο νέος νόμος, όπως ο προληπτικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο κάθε πράξης της Διοίκησης και η απόλυτη διαφάνεια, που εξασφαλίζεται με την υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο όλων των αποφάσεων, θα αποτελέσουν φραγμό στις περιπτώσεις κακοδιαχείρισης και είναι απολύτως σύμφωνες με την δική μου φιλοσοφία.
    Με εκτίμηση,
    Δέσποινα Συμιακάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χάλασε το ίντερνετ στη Σκιάθο και στην Αλόννησο δεν ακούγονται;Αντίθετα η Σκόπελος έχει ξεσαλώσει, αυτό θα πει ανήσυχο πνεύμα με ενδιαφέροντα.Πάντα είχαμε τα πρωτία, δεν μας έχει καταπιεί ακόμη το κυνήγι του κέρδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.