Σελίδες

Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Για το μεταφορικό ισοδύναμο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΤΣΕΛΗ ΣΤΗ ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΗΣΗ
Απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ κα Ροδούλα Ζήση, σχετικά με την ανάγκη ορθής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Βορείων Σποράδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη στην απάντησή της αναφέρει τα εξής:
«Η εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης, υπαγορεύει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία των προϋποθέσεων που θα καταστήσουν τις μεταφορές του νησιωτικού χώρου ισοδύναμες με αυτές της ηπειρωτικής χώρας. 
Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μέσω του ακτοπλοϊκού δικτύου που έχει αναπτύξει, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και εξετάζει θετικά κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία και πρόταση που στοχεύει στην αύξηση της προσφοράς και στην αναβάθμιση των παρεχομένων ακτοπλοϊκών υπηρεσιών. 
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται από το ΥΠΟΙΑΝ και η θεσμική κατοχύρωση και εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.
Για την εφαρμογή των δύο ανωτέρω πυλώνων το Υπουργείο έχει ήδη προβεί σε προκήρυξη μελέτης με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας και του τρόπου εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, με έμφαση στις άγονες γραμμές. Με την μελέτη επιδιώκεται να εξακριβωθούν οι δυνατότητες που υπάρχουν για την Πολιτεία να προωθήσει –με μικρότερο ύψος κομίστρων- υπηρεσίες μεταφορών των πολιτών και ιδιαίτερα εκείνων οι οποίες του δίνουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσει τις βασικές ανάγκες μετακίνησης και πρόσβασης σε εργασία, σχολείο, επαγγελματική δραστηριότητα, υγεία κλπ, ώστε να ενισχύσει την προσβασιμότητα, τη δικτύωση και το επίπεδο διαβίωσης της νησιωτικής Ελλάδας, στόχων που συνάδουν με τη στρατηγική του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, καθώς και με το στόχο της Εδαφικής / Χωρικής Συνοχής που προβλέπεται και από τη Συνθήκη της Λισσαβόνας. 
Στο πλαίσιο της μελέτης θα διερευνηθεί μεταξύ των άλλων και η δυνατότητα κάλυψη μέρους ή του συνόλου της δράσης από τα διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. στο πλαίσιο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. 
Πιο συγκεκριμένα, για να μπορέσει να γίνει η θεσμική κατοχύρωση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου με νομοθετική παρέμβαση, θα πρέπει να υπολογιστεί το άμεσο οικονομικό της κόστος. Για το σκοπό αυτό, στη μελέτη έχει συμπεριληφθεί η σχετική πρόβλεψη στα πρώτα παραδοτέα. Επίσης, όσον αφορά στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις γραμμές «δημόσιας υπηρεσίας», στα πλαίσια της μελέτης διερευνώνται τα εναλλακτικά σενάρια βάσει των οποίων θα είναι εφικτή η υλοποίηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου με την παράλληλη εξέταση των βέλτιστων πρακτικών σε επίπεδο Ε.Ε., καθώς και της δυνατότητας συγχρηματοδότησης των εναλλακτικών σεναρίων από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε.. Σε δεύτερη φάση, γίνεται η αναλυτική εξέταση και αξιολόγηση των προτεινομένων σεναρίων προς εφαρμογή, η κατάρτιση όλων των απαιτούμενων προδιαγραφών, η ανάλυση των οικονομοτεχνικών παραμέτρων βιωσιμότητας, σκοπιμότητας κλπ με στόχο την άμεση εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, με παράλληλη εκτίμηση του προσδοκώμενου αναπτυξιακού αντίκτυπου στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον των εμπλεκόμενων νησιών. Στην τρίτη και τελευταία φάση θα παρουσιαστεί ένα συνολικό σχέδιο για την ολοκληρωμένη εισαγωγή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις άγονες γραμμές, εμπλουτισμένο με μεθόδους παρακολούθησης και αξιολόγησης της εφαρμογής του. 
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης το ΥΠΟΙΑΝ θα έχει στα χέρια του ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την υλοποίηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη χώρα με σκοπό την άμεση εφαρμογή του». 

2 σχόλια:

  1. ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜ ΤΖΩΡΤΖΗΣ14 Ιουλίου 2010 στις 6:19 μ.μ.

    ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάτσε να βρω τον Τσοχατζόπουλο που τα λέει απλά να μας το εξηγήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.