Σελίδες

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Να επιτραπεί η προσθαλάσσωση των υδροπλάνων στη Σκόπελο και την Αλόννησο

• Επιστολή του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού
στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα
«Να επιτραπεί η προσθαλάσσωση υδροπλάνων στη Σκόπελο και την Αλόννησο» και «να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων, όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει αμέσως η διαδικασία αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων», ζητά ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα.
Στην επιστολή του ο κ. Κ. Αγοραστός αναφέρει:
«Πληροφορηθήκαμε ότι η ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας θα απασχολήσει σύντομα το Υπουργικό Συμβούλιο. Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική...
εξόντωση, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία εκπόνησης σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια από το υπουργείο Υποδομών, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Όπως ήδη γνωρίζετε στον Λιμένα Βόλου λειτουργεί υδατοδρόμιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε από ιδιωτική εταιρία, από τον Οκτώβρη του 2009 έως τον Μάρτιο του 2010, στη γραμμή Βόλου – Σκιάθου. Λόγω της ασάφειας του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου Ν. 3333/05 (ΦΕΚ 91 Α’/12-4-05) και ΚΥΑ 6814/2005 (ΦΕΚ 1801Β/21-12-2005) τα υδροπλάνα δεν μπορούσαν να προσθαλασσωθούν και να αποθαλασσωθούν στα υπόλοιπα νησιά των Β. Σποράδων, ενώ στη Σκιάθο (λόγω της μη ύπαρξης υδατοδρομίου) ήταν αναγκασμένα να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, καθιστώντας το κόστος της πτήσης ουσιαστικά ασύμφορο.
Μας βρίσκει σύμφωνους επίσης το γεγονός ότι πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου θα απαγορεύεται η προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε περιοχές NATURA, κάτι το οποίο θα καταδικάσει την Αλόννησο αλλά και την Σκόπελο (καθώς μέρος του λιμανιού της χώρας βρίσκεται εντός ζώνης NATURA) θέτοντας τα δυο νησιά ουσιαστικά εκτός σύνδεσης. Εμείς κ. Υπουργέ ζητούμε:
1. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων, όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων προκειμένου τα νησιά μας να επωφεληθούν από την λειτουργία των υδροπλάνων. Άλλωστε, έχει καταγραφεί σημαντικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια από τους φορείς του τουρισμού και του νησιωτικού χώρου, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για συμμετοχή στο εγχείρημα. Παρακαλούμε να φέρετε προς ψήφιση το νομοσχέδιο στη Βουλή πριν το Πάσχα ώστε μην χαθεί η ολόκληρη η ερχόμενη τουριστική περίοδος.
2. Να επιτραπεί η προσθαλάσσωση υδροπλάνων στην Σκόπελο και την Αλόννησο, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε ζώνη NATURA, καθώς δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να προσεγγίζουν το νησί υδροπλάνα, τα οποία εκλύουν πολύ μικρότερες εκπομπές ρύπων από τα επιβατηγά και τα εμπορικά πλοία. Ας σημειωθεί ότι στον Καναδά και τις ΗΠΑ το υδροπλάνο είναι από τα λίγα μέσα που επιτρέπονται από την νομοθεσία, για να εισέρχονται στα εθνικά πάρκα.
Κύριε Υπουργέ, οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν αντέχουν άλλες καθυστερήσεις και μια επιπλέον απώλεια εσόδων μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας. Είμαστε στη διάθεσή σας ώστε να βοηθήσουμε στην όποια κατεύθυνση επίσπευσης των διαδικασιών στην ουσιαστική πρωτοβουλία που αναλαμβάνετε».

5 σχόλια:

  1. Γιάννης Γιολδάσης5 Απριλίου 2011 στις 9:02 μ.μ.

    Πολύ σωστά κάνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός και στέλνει επιστολή προς στο υπουργό κ. Δ. Ρέππα για την επίσπευση της διαδικασίας αδειοδότησης των υδατοδρομίων στις Σποράδες και ειδικότερα γιά την περιοχή NATURA (Σκόπελος & Αλόννησος), με την σημερινή κατάσταση δεν μπορούν να προσεγγίζουν τα υδροπλάνα στην Σκόπελο και Αλόννησο.
    Όλοι οι φορείς των σποράδων αλλά ειδικά Σκοπέλου και Αλοννήσου θα πρέπει να κάνουν follow up και να στηρίξουν το αίτημα της περιφέρειας που πιστεύω βρίσκει σύμφωνους και τους 3 Δημάρχους.
    Ιωάννης Γιολδάσης
    Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Σκοπέλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιαννη μην περιμενετε μονο απο τους Δημους και την περιφεριαπαρτε την δουλεια στα χεριασας και οι Δημοι θα ειναι κοντασας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα υδατοδρόμια και στα τρία λιμάνια της Σκοπέλου είναι οριστικά εγκεκριμένα από ετών. Το ίδιο και της Αλοννήσου. Μόνο για το ένα και μοναδικό υδατοδρόμιο της Σκιάθου εκκρεμεί η έγκρισή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΥΡΙΕ ΓΙΟΛΔΑΣΗ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΥΝΑΜΩΣΕΙ Η ΦΩΝΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ
    ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ -ΝΑΥΛΑ .
    ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ Κ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ
    ΔΩΜΑΤΙΩΝ Κ Η ΕΠΙΜΥΚΗΝΣΗ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ-ΑΝΑΝΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα μου επιτρέψετε να κάνω μερικές επισημάνσεις:

    1. Είμαστε σύμφωνοι ότι σε περιοχές Natura μπορούν να ιδρυθούν υδατοδρόμια αφού εγκριθεί πρώτα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία θέλει το λιγότερο έξι μήνες.
    2. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας, charter,των αεροταξί και μεταφορά ασθενών. Το σχέδιο όμως, αναφέρει ότι απαγορεύεται η χρήση αυτών των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA.

    Σε ότι αφορά την απαγόρευση των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
    1. Σύμφωνα με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα υδροπλάνα ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τα πλοία και σκάφη αναψυχής. Υπάρχουν εκθέσεις Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Υδροπλάνων, από Ελλάδα (Βόλος), Σκοτία, Ιρλανδία, Καναδά, Αμερική, Μάλτα και Ιταλία, όπου επιβεβαιώνουν τι μη ρύπανση των υδροπλάνων. Μάλιστα στην Αμερική και Καναδά είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης που επιτρέπεται στα εθνικά πάρκα.
    2. Σύμφωνα με το International Regulations for Preventing Collisions at Sea τα οποίο το έχει επικυρώσει και η Ελληνική Κυβέρνηση, θεωρεί τα υδροπλάνα, πλοία.

    Θα ήθελα να ρωτήσουμε:
    1. Πως πάνε τα επιβατικά και εμπορικά πλοία στα λιμάνια των νησιών που βρίσκονται μέσα σε περιοχές NATURA?
    2. Έχουν όλα τα λιμάνια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων?
    3. Εάν η νομοθεσία θεωρεί τα υδροπλάνα ως πλοία γιατί να μην μπορούν να μπουν στα λιμάνια που πάνε και τα άλλα πλοία?
    4. Μήπως έχουν κάνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων οι εταιρείες που διαχειρίζονται εμπορικά και επιβατικά πλοία?
    5. Με τι μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων πετούν τα ελικόπτερα σε όλα τα νησιά?
    6. Έχουν μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα ελικοδρόμια?

    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.