Σελίδες

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

O Κ. Καρτάλης για τα υδατοδρόμια

Μετά από σχετικό ερώτημα, ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης σημείωσε τα εξής:
Σε ό,τι αφορά στο θέμα της λειτουργίας ή μη υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε περιοχές Natura, θέμα που επηρεάζει τη Σκόπελο και την Αλόννησο, επισημαίνω ότι το νομοσχέδιο δεν εξαιρεί υδατοδρόμια στις περιοχές Natura αλλά τα κατατάσσει στην κατηγορία Α που επιβάλλει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία εγκρίνεται από το ΥΠΕΚΑ. Εθεσα υπόψη των...
συναρμόδιων Υπουργείων την πρόταση να είναι δυνατή η λειτουργία υδατοδρομίων σε περιοχές Natura ιδίως όταν στις ίδιες ζώνες/περιοχές λειτουργούν λιμάνια που δέχονται σημαντική ακτοπλοϊκή κίνηση. Στην πρόταση αυτή θα επιμείνω και κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα επιτρέπεται η ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής λύσης μετακίνησης, μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου, στους επιβάτες. Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους.»

ΓΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

1 σχόλιο:

  1. Θα μου επιτρέψετε να κάνω μερικές επισημάνσεις:

    1. Είμαστε σύμφωνοι ότι σε περιοχές Natura μπορούν να ιδρυθούν υδατοδρόμια αφού εγκριθεί πρώτα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία θέλει το λιγότερο έξι μήνες.
    2. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας, charter,των αεροταξί και μεταφορά ασθενών. Το σχέδιο όμως, αναφέρει ότι απαγορεύεται η χρήση αυτών των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA.

    Σε ότι αφορά την απαγόρευση των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
    1. Σύμφωνα με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα υδροπλάνα ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τα πλοία και σκάφη αναψυχής. Υπάρχουν εκθέσεις Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Υδροπλάνων, από Ελλάδα (Βόλος), Σκοτία, Ιρλανδία, Καναδά, Αμερική, Μάλτα και Ιταλία, όπου επιβεβαιώνουν τι μη ρύπανση των υδροπλάνων. Μάλιστα στην Αμερική και Καναδά είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης που επιτρέπεται στα εθνικά πάρκα.
    2. Σύμφωνα με το International Regulations for Preventing Collisions at Sea τα οποίο το έχει επικυρώσει και η Ελληνική Κυβέρνηση, θεωρεί τα υδροπλάνα, πλοία.

    Θα ήθελα να ρωτήσουμε:
    1. Πως πάνε τα επιβατικά και εμπορικά πλοία στα λιμάνια των νησιών που βρίσκονται μέσα σε περιοχές NATURA?
    2. Έχουν όλα τα λιμάνια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων?
    3. Εάν η νομοθεσία θεωρεί τα υδροπλάνα ως πλοία γιατί να μην μπορούν να μπουν στα λιμάνια που πάνε και τα άλλα πλοία?
    4. Μήπως έχουν κάνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων οι εταιρείες που διαχειρίζονται εμπορικά και επιβατικά πλοία?
    5. Με τι μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων πετούν τα ελικόπτερα σε όλα τα νησιά?
    6. Έχουν μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα ελικοδρόμια?

    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.