Σελίδες

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Ζητάμε από το Υπουργείο να ανακαλέσει άμεσα τη σχετική εγκύκλιο...

Ψήφισμα διαμαρτυρίας του συλλόγου διδασκόντων του Γυμνασίου Σκοπέλου για την κατάργηση του δικαιώματος επιλογής της β’ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο
Ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Σκοπέλου, λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ αριθμ. 62780/Γ2/2-6-2011 Υπουργική Απόφαση, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του για την κατάργηση του δικαιώματος επιλογής της β’ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιογια τους εξής λόγους:
Καταργείται η ελεύθερη επιλογή της β’ ξένης γλώσσας και επιβάλλεται σε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών η διδασκαλία ενός αντικειμένου που δεν επιθυμεί. Όπως είναι πλέον φανερό, υπό αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργείου σχετικά με τη δυνατότητα πιστοποίησης της...
γνώσης ξένης γλώσσας που αποκτάται κατά τη φοίτηση στο Γυμνάσιο, εφόσον οι μαθητές/τριες θα καλούνται σε πολλές περιπτώσεις να διδαχθούν για πρώτη φορά μία γλώσσα η οποία δεν τους ενδιαφέρει.
Θα αναγκαστούν κάποιοι μαθητές να μετεγγραφούν σε άλλα σχολεία. Σε περίοδο μάλιστα κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων είναι κάτι περισσότερο από βέβαιο πως θα υπάρξει πρόβλημα έγκρισης της μετεγγραφής τους.
Οι «αδίδακτοι» στερούνται το δικαίωμα να μάθουν μία δεύτερη ξένη γλώσσα.
Θα δημιουργηθούν προβλήματα λειτουργίας του σχολείου με τους «αδίδακτους», είτε αυτοί παρακολουθούν στην τάξη ως απλοί ακροατές, είτε απασχολούνται σε εξωσχολικές δραστηριότητες, καθώς οι μαθητές αυτοί θα έχουν το δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα της β’ ξένης γλώσσας. Σημειωτέον δε ότι η εν λόγω απόφαση δεν προβλέπει καν περίοδο προσαρμογής για τους μαθητές της φετινής Α’ και Β’ Γυμνασίου, ώστε να έχουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν.
Θεωρούμε απαράδεκτο να επιδιώκεται η εξοικονόμηση χρημάτων με τη μείωση του κόστους λειτουργίας των σχολείων, η οποία θα προκύψει από την αναπόφευκτη κατάργηση πολλών θέσεων εργασίας καθηγητών ξένων γλωσσών.
Επίσης εκφράζουμε τη σοβαρή ανησυχία μας για τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται οι αλλαγές – μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στο δημόσιο σχολείο. Προέχει άραγε στην πραγματικότητα το όφελος του μαθητή ή υπάρχουν άλλες προτεραιότητες;
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε από το Υπουργείο να αναθεωρήσει την εν λόγω απόφαση και να ανακαλέσει άμεσα τη σχετική εγκύκλιο.

15 σχόλια:

  1. Εάν κάποιος μαθητής δεν θέλει να παρακολουθήσει τη γλώσσα που θα διδάσκεται στο Γυμνάσιο Σκοπέλου, που θα πρέπει να μετεγγραφεί; Στο Γυμνάσιο της Γλώσσας, του Βόλου, ή ακόμα παραπέρα; Πώς μπορούν οι γονείς να εκφράσουν την αντίρρησή τους για τα νέα μέτρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εάν οι γονείς δεν απευθυνθούν στον ιδιωτικό τομέα για τη μόρφωση των παιδιών τους, αυτά δεν έχουν καμμιά ελπίδα (στη μάθηση). Τα λιγοστά φροντιστήρια στον τόπο μας λειτουργούν παράνομα και δεν εκδίδουν αποδείξεις (εξαιρείται ένα) Επειδή δεν υπάρχουν οργανωμένα φροντιστήρια (δεν αναφέρομαι μόνο στις Γλώσσες) αναγκαζόμαστε να προτείνουμε στους καθηγητές του σχολείου να κάνουν ιδαίτερα μαθήματα στα παιδιά μας, πληρώνοντας εξοργιστικά ποσά (μαύρα ασφαλώς). Το αστείο είναι πως οι ίδιοι καθηγητές στο σχολείο είναι αδιάφοροι και ανέτοιμοι να διδάξουν, ενώ στο σπίτι έρχονται όπως πρέπει: με τις εργασίες τους, τις φωτοτ/πίες τους και ζωντανό το ενδιαφέρον τους. Ας όψεται η επαρχεία και η έλλειψη επιλογής. Την αδυναμία που έχουμε να περάσουν τα παιδιά μας στο παν/μιο (για να γίνουν άνεργοι με πτυχίο)την εκμεταλλεύονται πρώτα απ΄όλους οι υπηρέτες της δημόσιας εκπαίδευσης. Άσχετα με αυτά όμως, δεν συμφωνώ με την κατάργηση της επιλογής της β΄Γλώσσας. Σίγουρα το παιδί κάνει κάποια προσέγγιση και αποκτά βασικά στοιχεία της Γλώσσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι καθηγητές συνεχίζουν το βιολί τους,πως θα υπερασπίσουν τα κεκτημένα τους.Υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα που έχουν προτεραιότητα αυτή την στιγμή για την Ελλάδα, ακόμα και στο θέμα της εκπαίδευσης, από την επιλογή της Β΄Γλώσσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απ΄ότι καταλαβαίνω σιγά-σιγά θα τα κλείσουν και τα δημόσια σχολεία. Έτσι και αλλιώς χωρίς ιδιωτική εκπαίδευση δε γίνεται προκοπή. Το σχολείο απαξιώθηκε από τους ίδιους τους καθηγητές. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, ονειροπόλοι καθηγητές, και αγωνίζονται. Ο κανόνας όμως ποιος είναι; Τα παιδιά της Γ΄λυκείου πριν το Πάσχα δεν πατάνε στο σχολείο. Αν δεν φοβόντουσαν τις απουσίες, θα πατούσαν καθόλου όλη τη χρονιά; Μην πει κανείς ότι τα παιδιά μας είναι αδιάφορα, απλώς ωριμάζουν και καταλαβαίνουν ότι μέσα σ΄αυτό το ....σύστημα χάνουν τις ώρες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το θέμα ήταν η κατάργηση του δικαιώματος επιλογής της Β' ξένης γλώσσας... Φυσικά και δεν μπορεί να είναι όλοι σύμφωνοι με τις αντιρρήσεις που εξέφρασε ο σύλλογος του Γυμνασίου, όλες οι απόψεις είναι δεκτές. Ως ξενόγλωσση εκπαιδευτικός μπορεί αύριο να μην έχω λόγο ύπαρξης στο δημόσιο σχολείο, όμως για τα χρόνια που το υπηρέτησα και το υπηρετώ δεν έχω καμία απολύτως τύψη. Το να απαξιώνουμε το σχολείο γενικά και αόριστα είναι το πλέον εύκολο... Είναι πολύ κρίμα όμως, τη στιγμή που, ως ευσυνείδητος εκπαιδευτικός, κάθε μέρα επιβραβεύεται κανείς από τα ίδια τα παιδιά μέσω της ανατροφοδότησης κατά τη διάρκεια του μαθήματος, να "ακυρώνεται" η συμβολή του από τους ίδιους γους γονείς. Οσον αφορά τον ισχυρισμό ότι "χωρίς τον ιδιωτικό τομέα τα παιδιά δεν έχουν καμία ελπίδα για μάθηση", ως καθηγήτρια γερμανικών στο γυμνάσιο προσωπικά έλαβα πέρσι και φέτος την πρωτοβουλία να στείλω τα παιδιά για εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας μέσω του Υπουργείου Παιδείας, κάνοντας κάποια σχετική προετοιμασία και μέσα από το μάθημα, αλλά δεν είχα καμία ανταπόκριση. Από εκεί και πέρα λοιπόν, και μιλώντας φυσικά μόνο για τον εαυτό μου, είμαι περήφανη ως εκπαιδευτικός γιατί πάντα κάνω το καλύτερο που μπορώ. Ασχολούμαι με τα παιδιά σαν να ήταν δικά μου, εμπλέκομαι μαζί τους σε δραστηριότητες που δεν αφορούν μόνο το μάθημά μου (τα τρία χρόνια που παρέμεινα σε αυτό το σχολείο το Γυμνάσιο πάντα εκπονούσε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης υπ' ευθύνη μου), και ως εκ τούτου δεν επιτρέπω σε κανέναν να επιτίθεται έτσι γενικά, αόριστα και κυρίως ΑΝΩΝΥΜΑ σε όλους τους καθηγητές του σχολείου των παιδιών του.
    Όσο για την επαγγελματική ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών στο νησί, μπορώ να πω ότι το Γυμνάσιο Σκοπέλου όπου υπηρετώ διαθέτει τους πλέον καταρτισμένους και παιδαγωγικά υπεύθυνους καθηγητές, οι οποίοι βάζουν πάνω από όλα τα συμφέρον και την πρόοδο των μαθητών.

    Κατερίνα Κανιτάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Ελλάδα πουλάει, η Γερμανία αγοράζει κοψοχρονιά.Τώρα που ξεπουλίέται η Ελλάδα θα μας χρειαστούν οι ξένες γλώσσες για να μπορούμε να συννενοηθούμε με τα αφεντικά μας και να είμαστε πιο αποδοτικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμένα μου αρέσει που γράφετε το ξένη Γλώσσα σα το χωριό Γλώσσα. Με κεφαλαίο. Τυχαίο; δε νομίζω. Πίσω απο όλα φταίνε οι Γλώσσώτες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς τους ανώνυμους φίλους μου : Όταν το σπιτι του διπλανου σου έχει πάρει φωτιά φυλάξου έρχεται και στο δικό σου !!!!!

    Υ.Γ. Αν καταλαβατε καλώς , αλλιώς λυπάμαι !!!!!!!!!


    Γ.Καραμήτσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυρία Κατερίνα μιλάς για τον εαυτό σου. Εσύ δεν είσαι ο σύλλογος των καθηγητών, αλλά μία μονάδα του. Μακάρι να είσαι η εξαίρεση.Γιατί αν ισχύουν αυτά που αναφέρεις το καταλαβαίνεις ότι είσαι η εξαίρεση. Μπορεί να υπάρχει και άλλος καθηγητής σαν εσένα ή και καλύτερός σου. Εσύ και κάποιος όμοιός σου δεν είστε ο κανόνας. Όσο για την απαξίωση του σχολείου,το ορκίζομαι, δεν φταίω εγώ. Κανένας γονιός, νομίζω δεν του αρέσει να απαξιώνεται το σχολείο των παιδιών του. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάψουμε να βλέπουμε και όταν μας δίνεται η ευκαιρία να λέμε τη γνώμη μας. Αυτά που ανέφερα είναι πικρές αλήθειες. Επειδή το θέμα μας όμως είναι η κατάργηση της επιλογής β΄ξένης γλώσσας και όχι η εξομολόγηση, πέστε μας με ποιο τρόπο μπορούν και οι γονείς να εκφράσουν την αντίρρησή τους στο νέο μέτρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το θέμα βέβαια είναι η δεύτερη Γλώσσα που καταργώντας τη όχι μόνο στερούμε από τα παιδιά άλλη μια ευκαιρία για παραπάνω μόρφωση, αλλά πιστεύω πως θα ακολουθήσουν κι άλλες "περικοπές¨. Μιας και θίξατε όμως για μια ακόμα φορά θέματα αξιών των εκπαιδευτικών όπως η κα Κατερίνα που θέλω να πιστεύω πως είναι μια καλή καθηγήτρια, αρνούμαι όμως να πιστέψω πως στο σύνολό τους οι καθηγητές έχουν αξία. Όταν όλοι γνωρίζουν πωςυπάρχουν εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και που κατά τα άλλα μπορεί να είναι είναι υπέρμαχοι της δημόσιας δωρεάν παιδείας και συγχρόνως να καταδέχονται να χρηματίζονται από τους μαθητές τους ασκώντας παραπαιδεία. Πρώτον αδικούν όλους τους μαθητές τους στη συμπεριφορά ακόμα και στη βαθμολογία ευνοώντας αυτούς που του φέρνουν τα μαύρα χρήματα, δεύτερον αδικούν αδιόριστα άτομα που νόμιμα κάνουν φροντιστήριο στα παιδιά και έχουν ανάγκη αυτά τα χρήματα, και τρίτον στη σημερινή κρίση που οι άνεργοι περιμένουν σε ατέλειωτες ουρές απελπισμένοι δεν τους φτάνει ο μισθός τους και όλα τα υπόλοιπα έσοδα; Τι το κάνουν τόσο χρήμα, το συσσωρεύουν; Γιατί δε μιλάμε για φτωχούς αλλά για ανθρώπους όχι μόνο εκπαιδευτικούς, με μεγάλη περιουσία. Ας έχουν τουλάχιστον την αξιοπρέπεια να μην κάνουν κηρύγματα για δικαιοσύνη και αξίες, γιατί απλά το δικό τους αξιακό σύστημα επιτρέπει και την παραπαιδεία και την κοροϊδία και το ψεύδος. Είμαι όμως περίεργος αφού οι υπόλοιποι γονείς όπως και όλη η Σκόπελος γνωρίζουν για τα παράνομα φροντιστήρια γιατί κανείς δεν τολμάει να διαμαρτυρηθεί μόνο και μόνο γιατί θα αδικηθεί το δικό του παιδί μέσα στην τάξη.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
    Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έχει ενημερωθεί σχετικά ο σύλλογος γονέων - είναι πλέον δικό τους θέμα αν και με ποιον τρόπο θα αντιδράσουν.
    Όσο για τα παράνομα φροντιστήρια, είναι επίσης θέμα επιλογής των γονιών αν θα στείλουν τα παιδιά τους εκεί ή όχι. Όταν τα σχολεία οργανώνουν ημερίδες γονέων ελάχιστοι είναι οι γονείς που προσέρχονται, πώς περιμένετε να γίνουμε λοιπόν καλύτεροι εφόσον μας θεωρείτε τόσο ακατάλληλους;
    Τέλος πάντων, λυπάμαι που φεύγω από το νησί μετά από τρία χρόνια με αυτές τις εντυπώσεις που αφήνουν τα σχόλιά σας για το σχολείο και τηνς εκπαιδευτική διαδικασία.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
    Καλό καλοκαίρι
    Κ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κα Κατερίνα δεν αμφισβήτισε κανείς ότι κάνατε καλά τη δουλειά σας και βοηθήσατε τα τρία αυτά χρόνια στη μόρφωση των παιδιών μας. Σας ευχαριστούμε κι ευχόμαστε εκεί που θα πάτε να βρείτε μια καλύτερη κοινωνία να διδάξετε από αυτή τη δική μας, της Σκοπέλου αφού φεύγετε με τόσο άσχημες εντυπώσεις από εμάς τους Σκοπελίτες γονείς. Το θέμα δεν είναι στην επιλογή των γονιών να στείλουν τα παιδιά τους σε παράνομα φροντιστήρια, αλλά πόσο είναι ικανός ένας εκπαιδευτικός να σταθεί στο ύψος του μακριά από μικροσυμφέροντα, προκειμένου εκτός από μαθήματα να διδάξει και ήθος στα παιδιά. Ξέρουμε όλοι γιατί κάποτε είμασταν παιδιά, πως οι εκπαιδευτικοί επιρρεάζουν "πτυχές" του χαρακτήρα των μαθητών και πολλές φορές σημαδεύουν για πάντα ψυχές με συμπεριφορές. Σας παραπέμπω σε μεγάλους δασκάλους που συγχρόνως με τα φιλολογικά τους δίδαξαν με τη στάση ζωής τους και ήθος: Δημήτρης Γληνός, Αλέξανδρος Δελμούζος, Παπανούτσος, Κουντουράς, Τριανταφυλλίδης. Τέλος, δεν σας θεωρούμε όλους ακατάλληλους, υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις. Πολλοί όμως από εσάς, πρέπει ξανά να μορφωθούν. Καλή τύχη όπου κι αν πάτε.
    Ένας Σκοπελίτης γονιός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σκοπελίτης παπούς11 Ιουνίου 2011 στις 5:49 μ.μ.

    Αγαπητέ γονέα
    αν είχαμε εκπαιδευτικούς σαν το Δημήτρη Γλυνό και όλους όσους αναφέρεις, θα ζούσαμε σε μια άλλη κοινωνία...
    Μας είπε ο Γλυνός «ο μόνος τρόπος για να ζήσει και να πεθάνει κανείς σαν άνθρωπος, είναι να ζήσει και να πεθάνει για ένα ιδανικό...»
    Ένας σκοπελίτης παπούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δυστυχώς οι περισσότεροι από εμάς τους γονείς συμφωνούμε απόλυτα με το σχόλιο του αναγνώστη 9 Ιουνίου 2011 12:35 μ.μ.
    "Χωρίς ιδιωτική εκπαίδευση δε γίνεται προκοπή. Το σχολείο απαξιώθηκε από τους ίδιους τους καθηγητές. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, ονειροπόλοι καθηγητές, και αγωνίζονται.Ο κανόνας όμως ποιος είναι;...Μέσα σ΄αυτό το σύστημα χάνουν τις ώρες τους."
    Αυτό ας το σκεφτούν καλύτεροι αυτοί που ευθύνονται γι' αυτή την κατάσταση, ας παραδεχτούν επιτέλους το λάθος τους και ας αναλάβουν τις ευθύνες τους.
    Δεν φταίνε πάντα οι άλλοι για ότι συμβαίνει γύρω μας...Ας κοιτάξουν λίγο τον εαυτό τους και τις υποχρεώσεις τους...
    Όσο για σένα κ. Κατερίνα να είσαι σίγουρη πως όλα αυτά τα σχόλια που διαβάσαμε παραπάνω δεν είναι μόνο σε τοπικό επίπεδο, βγαίνουν έξω από τα μικρά σύνορα του πανέμορφου νησιού μας και έχουν εξαπλωθεί σε κάθε σπιθαμή της πολυβασανισμένης χώρας μας.
    Να είσαι σίγουρη λοιπόν πως τα ίδια σχόλια και τις ίδιες εντυπώσεις για το δημόσιο σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία, θα τις ακούσεις σε όποια περιοχή κι αν βρεθείς, όπως τις ακούμε κι εμείς καθημερινά και ίσως σε ακόμα πιο έντονο βαθμό.
    Μόνο τότε θα θυμηθείς το μικρό και φιλόξενο νησάκι μας και θα αναπολήσεις νοσταλγικά τις στιγμές που έζησες τρία χρόνια σε αυτό...
    Καλή συνέχεια λοιπόν και καλό καλοκαίρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όλο αυτό μου θυμίζει την παροιμία που λέει(περίπου, γιατί δεν θυμάμαι ακριβώς τα λόγια της) ότι από την μια μας δίνουν κάτι και από την άλλη μας παίρνουν την μπουκιά από το στόμα...
    Πριν λίγα χρόνια στο Δημοτικό τα παιδιά διδάσκονταν μόνο την αγγλική γλώσσα και στο Γυμνάσιο - Λύκειο εκτός από τα αγγλικά, υπήρχαν και τα γαλλικά.
    Κανείς μας δεν ζήτησε να μπουν περισσότερες ξένες γλώσσες...
    Και τώρα που κάποιοι αποφάσισαν να μπουν κι άλλες γλώσσες στα σχολεία, ξαφνικά άλλαξαν γνώμη;
    Ας μας πει κάποιος τι πρέπει να κάνει ένα παιδάκι που από την πέμπτη Δημοτικού παρακολουθεί γερμανικά και τώρα ξαφνικά που πηγαίνει στην τρίτη Γυμνασίου, αντί να πάρει κάποια πιστοποίηση, να καλείται να σταματήσει την γλώσσα που επέλεξε μετά από σκέψη και να παρακολουθήσει κάποια που του είναι τελείως άγνωστη;
    Γιατί πρέπει να χωρίσουμε τα παιδιά μας σε δυο κατηγορίες: στα τυχερά (αυτά που είχαν επιλέξει τα γαλλικά) και στα άτυχα (αυτά που είχαν επιλέξει τα γερμανικά);
    Ας σοβαρευτούμε λιγάκι και ας μην πληρώνουν πάντα τα παιδιά τα δικά μας λάθη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.