Σελίδες

Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Ακτοπλοϊκές γραμμές Σποράδων: Από τα πιο ακριβά εισιτήρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Προκλητική και σκανδαλώδης η στάση 
της κυβέρνησης και του υπ. Ναυτιλίας
Ένοχη σιωπή Περιφερειών και Δημάρχων! 
Ανέχονται και συγκαλύπτουν το ληστρικό καθεστώς
που επικρατεί στην ελληνική ακτοπλοΐα
Tου Δημ. Σουλιώτη*
Στη γραμμή των Σποράδων με αφετηρία τον Αγ. Κωνσταντίνο Φθιώτιδας, δρουν αποκλειστικά δύο ακτοπλοϊκές εταιρίες, η Hellenic Seaways και η NEL Lines (πρώην Ν.Ε Λέσβου), οι οποίες έχουν επιβάλλει ένα καθεστώς καρτέλ με την στήριξη του υπουργείου ναυτιλίας, με αποτέλεσμα να καταληστεύονται τόσο η τοπική κοινωνία και οικονομία όσο και οι έλληνες και ξένοι τουρίστες των Σποράδων.
Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια Ιουλίου – Αυγούστου, που εκτελούνται με φέρρυ της Ηellenic Seaways, από τον Αγ. Κωνσταντίνο μέχρι την Σκόπελο, μια απόσταση 63 ναυτικών μιλίων (ν.μ), το εισιτήριο με επιστροφή για 2 άτομα και ένα ΙΧ, στοιχίζει συνολικά 281 ευρώ (δηλ. για τον κάθε επιβάτη 33 πήγαινε +33 έλα ήτοι 66 ευρώ Χ 2 επιβάτες = 132 ευρώ και για ΙΧ μήκους έως 5 μέτρα 74,50 πήγαινε και 74.50 έλα = 281 ευρώ συνολικά). Με την άλλη εταιρία της...
Ν.Ε. Λέσβου, για 2 άτομα και ΙΧ, με επιστροφή, το ταξίδι στοιχίζει 5 ευρώ περισσότερο, δηλ. συνολικά 286,00 ευρώ. Το δρομολόγιο για Αγ. Κωνσταντίνο – Σκιάθου με την Hellenic Seaways ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 244,00 ενώ με την ΝΕΛ 248,00.
Από τις προσχηματικές διαφορές που υπάρχουν στις τιμές εισιτηρίων, των δύο αναφερομένων εταιριών, διαπιστώνεται ότι η κοινωνία και ο τοπικός τουρισμός των Σποράδων βρίσκεται μπροστά σε καρτέλ, που υποτάσσει την ανάπτυξη και το τουρισμό των νησιών, στην απληστία και τα κέρδη του εφοπλισμού, με την στήριξη του αντιλαϊκού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος που κυβερνά.
Από έρευνα που έκανα ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές γραμμές κρατών της Ε.Ε, διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των Σποράδων είναι πρωτοφανείς και ίσως μεταξύ των πιο ακριβών σε Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ε.Ε. Η σύγκριση που γίνεται στα περισσότερα παραδείγματα που σας παραθέτω, ισχύει σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές, ανεξάρτητα από το ειδικότερο κόστος εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει στα διάφορα κράτη. Η ασυδοσία του ελληνικού εφοπλισμού και το καθεστώς καταλήστευση που ισχύει, γίνεται ακόμα πιο επαχθές και προκλητικό, αν συνυπολογισθεί
1/ το αφορολόγητο της ελληνικής ακτοπλοΐας (σημ. τα φυσικά και νομικά πρόσωπο στην ελλ. ναυτιλία απαλλάσσονται με νόμο, αυξημένης μάλιστα συνταγματικής ισχύος, από κάθε φορολογική υποχρέωση!).
2/ τα μεροκάματα των ελλήνων ναυτεργατών, που είναι από τα χαμηλότερα στην ευρωζώνη
3/ οι προκλητικές απαλλαγές των εφοπλιστών στο ΦΠΑ και
4/ τα σκανδαλώδη ασφάλιστρα που πληρώνουν οι εφοπλιστές προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ως εργοδοτική εισφορά πληρώνουν 14%!..).
Για να πάρει ο ελληνικός λαός μια ιδέα του συστήματος της άγριας εκμετάλλευσης, της διαφθοράς και της συναλλαγής που έχει στήσει η συμμαχία των εφοπλιστών της επιβατηγού ναυτιλίας με το πολιτικό σύστημα του δικομματισμού και την σύμπραξη του ΥΕΝ, σας παραθέτω παρακάτω μερικά συγκριτικά στοιχεία της έρευνας. Τα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου 2011 και ισχύουν κατά κανόνα για κόστος 2 επιβατών + 1 αυτοκίνητο με επιστροφή, σε φέρρυ με κάθισμα ή σε οικονομική θέση.
ΙΤΑΛΙΑ
Genova-Bastia (Κορσική): Απόσταση 105,6 ναυτικά μίλια (ν.μ), για 2 επιβάτες + ΙΧ και επιστροφή το ταξίδι στοιχίζει από 234,85 ευρώ (εταιρία MODY Lines). Διάρκεια ταξιδιού 5 ώρες. Από τις τιμές αυτές και παίρνοντας υπόψη τα ναυτικά μίλια το δρομολόγιο για Σκόπελο συγκριτικά με Γένοβα - Μπαστιά είναι ακριβότερο πάνω από 60%!..
CATANIAVALLETTA (Μάλτα): Απόσταση 96 ν.μ. Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 213,00 ευρώ ενώ τη Σκιάθος, που είναι 45 ν.μ, δηλ. η μισή απόσταση οι εφοπλιστικές και πολιτικές συμμορίες του δικομματισμού τις τιμολόγησαν 200% πάρα πάνω!
ΓΕΝΟΒΑ – ΟΛΒΙΑ (Σαρδηνία): Με το εισιτήριο των 286,00 ευρώ που στοιχίζει η απόσταση 63 ν.μ για Σκόπελο, μπορείς με τα ίδια λεφτά (284 ευρώ) 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ να ταξιδέψεις από τη Γένοβα στην Σαρδηνία, που διαρκεί 10 ώρες, έχοντας διανύσει μια απόσταση 210,7 ναυτικών μιλίων δηλ 3,3 φορές περίπου μεγαλύτερη από την απόσταση ΑΓ. ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΣΚΟΠΕΛΟΣ! Από αυτό και μόνο φαίνεται το μέγεθος της ασυδοσίας και της ληστείας του ελληνικού λαού και των ξένων τουριστών!
ANCONASPLIT (Κροατία): Απόσταση 127,5 ν.μ..
Επιβάτης 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 161,00 (ετ. Blue line Ferries)
Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 (ετ. SNAV)
Στα παραπάνω παραδείγματα βλέπουμε ότι σε ονομαστικές τιμές (χωρίς να υπολογίσουμε τις αποστάσεις) η διαδρομή λ.χ για Σκόπελο, είναι ακριβότερη 75% και 43% αντίστοιχα! Αν λογαριάσουμε τις αποστάσεις οι ανατιμήσεις ξεπερνάνε περίπου το 140% και 110% αντίστοιχα.
ΑΓΓΛΙΑ
ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ – ΔΟΥΒΛΙΝΟ: Η διαδρομή Λίβερπουλ – Δουβλίνο, με διάρκεια ταξειδιού 7,5 ώρες, και 119 ν.μ, δηλ. μια απόσταση διπλάσια από Σκόπελο, στοιχίζει για 2 επιβάτες+ ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 269, 00 ευρώ δηλ. λιγότερο από την απόσταση Αγ. Κωσταντίνου - Σκόπελος (281.00 Ε). Τα ελληνικά εισιτήρια υπολογίζεται ότι είναι ακριβότερα γύρω στο 90%!
LIVERPOOLDOUGLAS ( Isle of Man- Αγγλία ): Απόσταση 70 ν.μ, διάρκεια ταξειδιού 3,5 ώρες. Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 158,00 δηλ. η διαδρομή μόνο σε ονομαστικές τιμές είναι 80% περίπου φθηνότερη από την αντίστοιχη για Σκόπελο!
To ίδιο δρομολόγιο με 2 επιβάτες + ΙΧ + επιστροφή και 3 παιδιά μέχρι 15 ετών κοστίζει 288,75 ευρώ δηλ. όσο της Σκοπέλου!
Ντόβερ – Δουγκέρκη (Γαλλία): Απόσταση 40 περίπου ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 2 ώρες (περίπου όσο για Σκιάθο) για 2 άτομα + ΙΧ με επιστροφή = 81,00 E (ετ. DFDS) και 75,00 E (με NORFOLK LINE). Για τη Σκιάθο, που έχει τα ίδια πάνω κάτω μίλια, αυτοί που αγαπάνε την Ελλάδα, όρισαν την τιμή σε 244 ευρώ με την μία εταιρία και 248 ευρώ με την άλλη, δηλ. 300% περίπου πάνω !
Nτόβερ – Καλαί (Γαλλία): Απόσταση 23 ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 1.25’. Ατομα 2 + ΙΧ + Επιστροφή = 84,00 (εταιρία SEAFRANCE). Η τιμή σε σχέση με την διαδρομή Σκιάθου είναι κατά 70 % φθηνότερη!
NEWHAVENDIEPPE (Γαλλία): Απόσταση 65 ν. μ (όσο δηλ η Σκόπελος) και διάρκεια ταξιδιού 4 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 214,00. Οι Σποράδες είναι κατά 33% ακριβότερες.
PORSMOUTHLE HAVRE (Γαλλία): Απόσταση 89,5 ν.μ., διάρκεια ταξιδιού 4.15΄.- Δύο (2) + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 110,00 ευρώ προσφορά.
Κανονικό δρομολόγιο επιβάτες 2+ΙΧ+ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 201,00 Ε. Οι παραπάνω τιμές είναι κατά 160% και 42% φθηνότερες από την αντίστοιχη τιμή για Σποράδες.
SWANSEE (Αγγλία)- CORK (Ιρλανδία) : Εδώ η διαδρομή για 2 άτομα με ΙΧ και επιστροφή, για μια απόσταση 168 ναυτικών μιλίων και ταξίδι 10-12 ωρών, κοστίζει 288,00 ευρώ όσο δηλ. κοστίζει η διαδρομή Άγιος Κωσταντίνος – Σκόπελος 63 ν.μ. και διαδρομή 3 ωρών!..
ΣΟΥΗΔΙΑ
ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ – ΓΚΟΤΛΑΝΤ (ΝΗΣΊ Σουηδίας ): Απόσταση 106,3 ναυτικά μίλια. Η Διαδρομή για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ κοστίζει 176,00 ευρώ είναι δηλ. σε ονομαστικές τιμές φθηνότερη κατά 110 ευρώ σε σχέση με την Σκόπελο και αν λογαριάσουμε ότι η διανυόμενη απόσταση Στοκχόλμης - Γκότλαντ είναι διπλάσια σε σχέση με Αγ. Κωνσταντίνο - Σκόπελο, τότε η σουηδέζικη περίπτωση είναι περίπου κατά 160 ευρώ φθηνότερη!
ΔΑΝΙΑ
FrederikshavenOslo: Απόσταση 149 ν.μ, ταξίδι περίπου 6 ώρες και 30΄.
Το απλό εισιτήριο επιβάτη οικονομικής θέσης έχει 29 ευρώ(!) ενώ για Σκόπελο, που η απόσταση είναι κατά 2,3 φορές μικρότερη, στοιχίζει 33 ευρώ (!). Επίσης αν λογαριάσουμε την απόσταση, η οποία είναι 3,5 φορές μεγαλύτερη από τη Σκιάθο κλπ η τιμή για μια απλή διαδρομή (1 άτομο) Αγ. Κωσταντίνος – Σκιάθο είναι 250% περίπου ακριβότερη!
FrederikshavenGoteborg (Σουηδία): Απόσταση 49 ν.μ., ταξίδι 3 ώρες και 20΄:
Άτομα 2 + ΙΧ =ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 150,00 (ετ. JOTLANTICA) δηλ 87 % φθηνότερα από τη διαδρομή για Σκόπελο!
Άτομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 (ετ. STENA DANICA), δηλ. σε ονομαστικές τιμές 43% φθηνότερα από Σκόπελο.
Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 233,00 (ετ. SΤΕNA LINES), περίπου 22% φθηνότερα από Σκόπελο
ΙΣΠΑΝΙΑ
Βαρκελώνη – Ίμπιζα (Ισπανία) Για την απλή διαδρομή ενός επιβάτη, μια απόσταση 147 ν.μ, (3 φορές μεγαλύτερη) απο Σκιάθο και 2,3 φορές περίπου από Σκόπελο, με διάρκεια ταξιδιού 8,5 ώρες, στοιχίζει 37 ευρώ δηλαδή τέσσερα ευρώ ακριβότερα για Σκόπελο, όταν η διαδρομή διαρκεί 3 ώρες και έχει απόσταση 63 μίλια!.. Η διαδρομή Βαρκελώνη- Ίμπιζα για 2 άτομα+ΙΧ+ΕΠΙΒΑΤΗ στοιχίζει συνολικά 304,00!
Βαρκελώνη – Πάλμα (Μαγιόρκα): Απόσταση 112 ν.μ, ταξίδι 7,5 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 304, 00 ευρώ. Η τιμή σε σχέση με Σποράδες αναλογικά με την απόσταση είναι κατά 50% φθηνότερη!
ΣΥΚΡΙΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΚΑΙ
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ
Παράδειγμα: για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Αγ. Κωστανίνος – Σκόπελος (63 ν.μ) = 286,00 (Ηellenic Sea ways)
Κέρκυρα – Μπάρι (166 ν.μ) = 278,20 (Βεντούρης)
Ραφήνα – Ανδρος (38 ν.μ) = 133,60 (Αγούδημος)
Ραφήνα – Άνδρος (38 ν.μ) = 150,00 (FAST FERRIES)
ΠειραιάςΡέθυμνο (161 ν.μ) = 304,00 (Hellenic Seaways)
Πειραιάς – Χανιά (146 ν.μ) = 244,00 (ΑΝΕΚ)
ΠειραιάςΝάξος (112 ν.μ) = 217,00 (Blue Star Ferries)
ΠειραιάςΜύκονος (99 ν.μ) = 226,00 (Ηellenic Seaways)
ΠειραιάςΜήλος (93 ν.μ) = 240,00 (Αegean Speed Lines)
ΠειραιάςΚίμωλος (83 ν.μ) = 157,00 (Ventouris Sea Lines)
ΠειραιάςΛέσβος (153 ν.μ) = 259,00 (Hellenic Seaways)
Από τον πίνακα μπορείτε και κάνετε τις συγκρίσεις για να δείτε τα μεγέθη της εφοπλιστικής και πολιτικής ασυδοσίας. Και οι άλλες ελληνικές τιμές που παρέθεσα, απλώς για σύγκριση, δεν σημαίνει ότι είναι χαμηλές. Είναι επίσης εξαιρετικά υψηλές όχι μόνο σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ονομαστικές τιμές αλλά και σε σύγκριση με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που ισχύουν σε άλλες χώρες της Ε.Ε στις οποίες υπάρχουν μεγαλύτεροι μισθοί ναυτικών, φορολογία κλπ. Είναι γνωστό ότι η εφοπλιστική ασυδοσία και τα ιδιαίτερα προνόμια, στην Ελλάδα, αποτελούν καθεστώς. Θυμίζω ότι οι εφοπλιστές είναι από τους βασικούς χρηματοδότες του δικομματισμού!
H κυβέρνηση και ο υπουργός ναυτιλίας θα πρέπει να μας εξηγήσουν πώς η ίδια εταιρία που κάνει το δρομολόγιο π.χ των 153 ναυτικών μιλίων για Λέσβο με 259 ευρώ έρχεται και τα 63 ν.μ από Αγ. Κωνσταντίνο – Σκόπελο, με 281 ευρώ! Γιατί μια τριπλάσια απόσταση, που είναι αυτή από Κέρκυρα Μπάρι, κάνει 278 ευρώ ενώ τα 63 ναυτικά μίλια των Σποράδων κάνουν την ίδια τιμή!.. Δεν θα συνεχίσω. Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Σύντομα θα δημοσιευτούν στοιχεία συνολικότερα για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές Ελλάδας και Ε.Ε
Δ. Σουλιώτης
Πρ. Νομαρχιακός και Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά.
7.8.2011
------------------------------


* Δημήτρης Σουλιώτης, Ασυρματιστής Ε.Ν., παλιός συνδικαλιστής των ναυτεργατών, κυνηγήθηκε από την δικτατορία και διέφυγε στο εξωτερικό όπου η χούντα του αφαίρεσε την ελληνική Ιθαγένεια. Στο εξωτερικό μαζί με άλλους εξόριστους ναυτεργάτες συγκρότησαν της Αντιδικτατορική Κίνηση των Ελλήνων ναυτεργατών (ΕΑΣΚΕΝ) όπου εκλέχτηκε Γ.Γ καθώς και μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αντιδικτατορικών Επιτροπών. Με τη επάνοδο στην Ελλάδα εκλέχτηκε Γ.Γ. της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης και δούλεψε πολιτικά ως στέλεχος του ΚΚΕ και αργότερα ως μέλος της ΚΠΕ του Συνασπισμού από τον οποίο αποχώρησε το 2005.

13 σχόλια:

  1. Το πραγματικά απίστευτο που θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον θα ήταν να βγαίνανε συγκριτικά στοιχεία για το τι οικονομικές υποχρεώσεις έχουν οι Έλληνες εφοπλ(η)στές με το που αναλαμβάνουν μια γραμμή και τι οι του εξωτερικού.
    Για να μη μιλήσουμε και για τις τεράστιες επιδοτήσεις των δρομολογίων και τις ηλικίες και ικανότητες των καραβιών ...

    Κάποτε ο Αγούδημος απειλούσε υψώνοντας το δάκτυλο σε παράθυρο των βραδυνών ειδήσεων ότι "αν δε μου δώσουν την γραμμή -για την άγονη της Δωδεκανήσου- θα πάρω τα καράβια μου και θα πάω στις Βόρειες Θάλασσες". Φυσικά ο τσάμπα μάγκας δεν πήγε, τα βόλεψε αλλιώς ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΞΗΓΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ Δ.ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΓΡΑΜΩΝ ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΟΥΝ ΤΙΣ Β.ΣΠΟΡΑΔΕΣ.ΚΑΙ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΣΤΗΝ ΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ Ο ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΤΟΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΟΠΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΤΑΝΙΑ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΣΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΕΝΟΗΘΕΙ ΜΕ ΝΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΙΩΠΗΛΕΣ ΦΩΝΕΣ ΟΤΙ ΕΒΑΛΑΝ ΠΛΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΟΜΑΤΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΟΜΑΤΩΝ.ΑΠΟ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΤΙΣ Β.ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΡΕΛΑ ΚΕΡΔΗ ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΩΓΗ ΤΩΝ ΟΠΙΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΦΕΝΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ Δ.ΣΟΥΛΙΩΤΗ,ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΗ ΤΩΝ Β.ΣΠΟΡΑΔΩΝ ΕΧΟΥΝ ΜΑΓΑΖΙ ΓΩΝΙΑ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΕΝΔΙΔΟΥΝ ΕΝΕΚΕ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΘΑΛΛΑΣΙΑ ΣΥΓΓΟΙΝΩΝΙΑ.ΚΥΡΙΕ ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟΣΑΣ ΒΓΑΛΑΤΕ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΑΙΔΕΥΕΙ ΤΙΣ Β.ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΓΚΡΕΜΙΣΑΤΕ ΕΝΑ ΜΥΘΟ ΠΕΡΙ ΠΡΩΣΟΠΙΚΩΝ ΓΝΩΡΙΜΙΩΝ Κ.Τ.Λ ΤΩΝ ΕΡΕΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΝΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς που βρέθηκε κάποιος άνθρωπος και μας παρέδωσε αυτά τα πολύ ανησυχητικά και προκλητικά στοιχεία των "ληστω εφοπληστών.."..!
    Ντροπή στους αρμόδιους φορείς, στα αρμόδια υπουργία....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ανανια ειπε

    ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗ Κ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΕΛΟ. ΖΩ ΤΗΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ Κ ΤΑ
    ΤΡΕΛΛΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ.
    ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Γ.ΜΙΧΕΛΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ
    ΘΕΜΑ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΝΗΣΙΑ.

    ΜΗ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ ΤΟ ΦΑΒΛΟΝ
    Πιττακος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα σας,
    έχετε απόλυτο δίκιο για το μέγεθος της απάτης και της αισχροκέρδιας εις βάρος μας (τους νησιώτες των Βορείων Σποράδων) αλλά είμαι σίγουρος ότι εάν ένας συμπολίτης μας αύριο μεθαύριο που λέει ο "λόγος" έφερνε ένα καράβι μικρότερο βέβαια αλλά με αρκετά πιο οικονομικό εισητήριο, όχι μόνο δεν θα τον υποστηρίζαμε αλλά θα του κάναμε και " καταγγελίες " .
    Νομίζω??????

    Αλλωστε το παρελθόν μας έχει διδάξει πολλά και όχι μόνο με τα καράβια αλλά και με άλλου είδους επιχειρήσεις.

    Ας το απαντήσετε σαν γκάλοπ με το χέρι στη καρδιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μονη δραστικη λυση στο προβλημα.. Κλεισιμο του λημανιου, ακομα και τωρα ή μαλλον ειδικα τωρα τον αυγουστο. Ναι θα χασουμε πολλα αλλα και οι καραβοκυριδες παρα πολλα περισσοτερα. Αφου οι δημαρχοι ως τωρα δεν καταφεραν να αντιμετωπισουν τη σημαντικοτερη τροχοπεδη της τουριστικης αναπτυξης του νησιου μας ας το κανουμε μονοι μας. Εχουμε την αριθμητικη υπεροχη να το στηριξουμε. Ή μπορουμε να συνεχισουμε να κανουμε τη δουλιτσα μας και να κλαιγομαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εύχομαι να μπορέσετε να κάνετε κάτι γιατί αλλιώς δεν θα μπορούμε να πάμε ούτε στα νησιά μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήταν προεκλογική υπόσχεση του Δημάρχου μας σε γνωστό ξενοδοχείο Σκοπέλου, ότι θα πάει στα εφοπλιστικά γραφεία και θα απαιτήσει φθηνότερα εισητήρια. Αν δεν επιτύγχανε χαμηλότερες τιμές δεν θα έφευγε από τα γραφεία τους. Ευτυχώς που ανάλογες υποσχέσεις είχαν δώσει και οι προκάτοχοί του και έτσι δεν μου έκαναν εντύπωση τα παχιά λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΑΡΘΡΟ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ , ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ , ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΠΙΕΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ. ΑΝ ΟΧΙ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΨΩΜΑΚΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΔΙΧΩΣ ΑΛΛΟ!!! ΑΣ ΑΦΥΠΝΙΣΤΟΥΜΕ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΣΟΥΛΙΩΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΣΤΗΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΞΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΛΟ ΛΑΔΙ

    ΤΟ ΙΔΙΟ Κ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ -HELLENIC SEA

    ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ Κ ΤΑ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ...

    .ΣΤΑΦΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα ακριβά εισητήρια δεν δημιουργούν πρόβλημα μόνο στο τουρισμό. Μεγαλύτερο πρόβλημα έχουμε οι ντόπιοι, γιατί για οτιδήποτε θέλουμε πρέπει να ταξιδέψουμε. Ακόμα για μία εξέτση, για ένα γιατρό, για να σφραγίσουμε την κάρτα ανεργίας, για το επιμελητήριο, κ.λ.π. κάνουμε ταξίδι. Αλήθεια έχει υπολογίσει κανείς πόσα χρήματα το χρόνο ξοδεύει μία οικογένεια που μένει στη Σκόπελο σε εισητήρια; Και αυτό είναι ένα έξοδο που δεν μπορείς να αποφύγεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Την τεράστια διαφορά στη τιμή των εισιτηρίων μας με άλλα μέρη, την έχουμε καταλάβει εδώ και χρόνια. Μιλάμε για βιασμό. Ακόμα και προορισμοί του εξωτερικού, είναι πολύ φθηνότεροι από τη δική μας γραμμή. Αίσχος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Που ειναι ο ακουραστος τεχνοκρατης με τις αμετρητες γνωριμιες και την αχαληνωτη θεληση για προσφορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.