Σελίδες

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Η Σκόπελος τιμά τον Άγιό της

Το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας εορτάζει και τιμά τον Άγιο Ιερομάρτυρα του Χριστού ΡΗΓΙΝΟ, Επίσκοπο Σκοπέλου τον θαυματουργό, πανηγυρίζει η ΝΗΣΟΣ ΤΗΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ τον προστάτη και Πολιούχο της, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ακολουθεί:
Παρασκευή 24Φεβρουαρίου 2012:
ώρα 7.00 μ.μ.: Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου.
Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012:
ώρα 7.00 π.μ. Όρθρος και εν συνεχεία Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου.
Αμέσως μετά, θα λάβει χώρα η Ιερά Λιτανεία από το Μοναστήρι του Αγίου, έως τον Μητροπολιτικό Ι. Ναό της Γεννήσεως του Χριστού στη Χώρα Σκοπέλου.
ΣΥΝΑΞΑΡΙΟΝ
Ο Άγιος Ρηγίνος γεννήθηκε στην Λεβαδιά της Βοιωτίας στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. από ευσεβείς και ενάρετους γονείς, οι οποίοι τον βοήθησαν να λάβει την θύραθεν παιδεία αλλά και την ορθόδοξη αγωγή. Η αγάπη του για τον Κύριο και η πνευματική του πρόοδος τον μεταμόρφωσαν σε σκεύος εκλογής και σε ναό της Αγίας Τριάδας.
Ο Άγιος έζησε την εποχή που βασίλευσαν οι δύο υιοί του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ο μεν Κωνστάντιος στην Κωνσταντινούπολη (Ανατολή), ο δε Κώνστας στη Ρώμη (Δύση). Και οι δύο διάδοχοι του Μεγάλου Κωνσταντίνου είχαν ανατραφεί με τις αρχές της χριστιανικής πίστεως, αλλά ο μεν Κωνστάντιος συνειδητά είχε αποδεχθεί τις αρχές του Αρειανισμού, ο δε Κώνστας παρέμεινε πιστός στις δογματικές αποφάσεις της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου. Και οι δύο είχαν ως κοινά χαρακτηριστικά της θρησκευτικής τους πολιτικής, αφ' ενός με την καταπολέμηση της εθνικής θρησκείας, αφ' ετέρου δε την υπεράσπιση της ενότητας της Εκκλησίας.
Η εκκλησιαστική τους πολιτική είχε ως συνέπεια όχι μόνο την συντήρηση, αλλά και την διεύρυνση της εκκλησιαστικής διασπάσεως μεταξύ των οπαδών και των αντιπάλων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου. Οι συνεχείς παρεμβάσεις, αυθαίρετες ή μη, στα εκκλησιαστικά πράγματα υπήρξαν πηγή εντάσεως στις αρειανικές έριδες του 4ου αιώνος μ.Χ.
Έτσι ο Άγιος απεστάλη στη νήσο Σκόπελο από τον θείο του Αχίλλειο (15 Μαΐου, πολιούχο της πόλεως της Λαρίσης), για να ενισχύσει τους εξορίστους που βρίσκονταν εκεί και να τους στερεώσει στην ορθόδοξη πίστη.
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες του Συναξαριστή του Αγίου Αχιλλείου, ο Άγιος Ρηγίνος παρακολούθησε τις εργασίες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου το 325 μ.Χ. μαζί με τον Αγιο Αχίλλειο. Όμως, μολονότι καταδικάστηκε ομόφωνα από τους Αγίους Πατέρες η αίρεση του Αρειανισμού, οι οπαδοί του Αρείου δεν εξέλιπαν και συνέχιζαν να διαδίδουν τις αιρετικές κακοδοξίες τους. Επικράτησε εκ νέου μεγάλη αναταραχή στους κόλπους της Εκκλησίας, κρίση και κατά συνέπεια χωρισμός σε δύο παρατάξεις, κάτι που ανησύχησε ιδιαίτερα τους δύο αυτοκράτορες Κωνστάντιο και Κώνστα. Τελικά οι δύο αυτοκράτορες συμφώνησαν να συγκληθεί μια νέα Σύνοδος στη Σαρδική (Σόφια). Πράγματι η Σύνοδος συγκλήθηκε το 343 μ.Χ. Έλαβε μέρος και ο Άγιος Ρηγίνος, ο οποίος ανασκεύασε όλες τις αιρέσεις με τον λόγο και την τόλμη της γνώμης του.
Μετά την λήξη της Συνόδου ο Άγιος Ρηγίνος επέστρεψε στη Σκόπελο. Αλλά και πάλι η Εκκλησία του Χριστού εκλυδωνίσθηκε και ταράχθηκε από τον αυτοκράτορα της Κωνσταντινουπόλεως Ιουλιανό τον Παραβάτη (361 - 363 μ.Χ.), ο οποίος θέλησε να επαναφέρει την θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων.
Στη διάρκεια των διωγμών που διέταξε ο βασιλέας, έφθασε στην Σκόπελο ο Έπαρχος της Ελλάδος και των Σποράδων. Αμέσως κάλεσε τον ποιμενάρχη της Σκοπέλου και του υπέδειξε να αλλάξει πίστη και να ασπασθεί την ειδωλολατρία. Όμως ο Αγιος περιφρόνησε την υπόδειξή του και ενέμεινε με πνευματική ανδρεία και σταθερότητα στην πατρώα ευσέβεια. Στις 25 Φεβρουαρίου του 362 μ.Χ. οδηγήθηκε για τελευταία φορά ενώπιον του Επάρχου. Στις προτροπές του να αρνηθεί τον Χριστό, ο Άγιος δεν έδωσε καμία απάντηση. Έτσι οδηγήθηκε στο στάδιο της νήσου, όπου υπέστη και άλλα φρικτά βασανιστήρια, και ακολούθως στη θέση «Παλαιό γεφύρι», όπου αποκόπηκε από τον δήμιο η τίμια κεφαλή του. Τη νύχτα οι Χριστιανοί παρέλαβαν το τίμιο σκήνωμα του Αγίου και το ενταφίασαν μέσα στο δάσος του υπερκείμενου λόφου, όπου αργότερα χτίστηκε ομώνυμο του Αγίου Μοναστήρι και βρίσκεται μέχρι σήμερα ο τάφος του.

4 σχόλια:

  1. Μια Σκοπελλιτισα γραφει: Ευχαριστουμε τον Ρηγινο Πατση για την δωρεα των χρωματων που προσφερε για να βαφτει ο Αγιος Ρηγινακης στο Γεφυρακι . Επισης να προσθεσω οτι απο την μερια του Δημαρχου δεν εγεινε καμια ενεργεια!!!!!
    Μονο το γεφυρακι καθαρησαν και αυτο μετα απο παρεμβαση της Κα Εφη Καλαντζη την οποια ευχαριστουμε πολυ για το ενδιαφερον της!!!!!!!
    Και του χρονου να'μαστε καλα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντροπή σου κυρία μου χρονιάρα μέρα που έβγαλες το δηλητήριό σου, και άμα δεν ξέρεις καλύτερα να ρωτάς να μάθεις πριν γράψεις.

      Τόσο ο κύριος Πατσής όσο και η κυρία Καλαντζή ήταν επιλογές και πρόταση του Δημάρχου να στελεχώσουν, ως Πρόεδρος ο Ρηγίνος και ως μέλος η Έφη, την ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ.

      Ο δήμαρχος τους επέλεξε ακριβώς για αυτές τις ικανότητές τους και τη θέλησή τους να προσφέρουν στην Επιτροπή και να βοηθήσουν το έργο του Δήμου.

      Με λίγα λόγια, και τα δύο παραπάνω άξια μέλη, τον Δήμο μας εκπροσωπούν μέσα από την Εκκλησιαστική Επιτροπή που δραστηριοποιούνται.

      Διαγραφή
    2. Μην απορείς, σχ.08:02, έτσι είναι, ο μηδενισμός κάποιους μας τρέφει, χωρίς καμιά εξαίρεση, ακόμα και μια τέτοια μέρα... Κι ύστερα τρέχουμε στον Άγιο για να μας ελεήσει...
      Πέραν τούτου χρόνια μας πολλά και μακάρι ο προστάτης μας να βοηθήσει και τα προβλήματά μας να ξεπεράσουμε και να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.

      Διαγραφή
  2. καλα αντι να παρεξηγηθω εγω (Σοφια) και η θεια Βασω που καθαριζουμε και βαφουμε τον Αγιο παρεξηγουνται αλλοι?????????????????????????????????????????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.