Σελίδες

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Πάνος Μελαχροινάκης: Λάθος η κατάργηση του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου

Οι Δήμοι διεκδικούν να έχουν έσοδα που ήδη έχουν και που με τη δημιουργία τριών νέων υπηρεσιών αυτά θα μειωθούν.

Εξασφαλίσαμε και δημοσιεύουμε την απάντηση του ΛΤΣ προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας και προς τα συναρμόδια Υπουργεία σχετικά με την διαίρεσή του και τη δημιουργία τριών νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
«ΠΡΟΣ:
  1. κα. Κ. Γερακούδη, Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας
  2. κ. Αθ. Πάλλη, Γ.Γ.Λ.Π.Π.
  3. κ. Ν. Σπανό, Δ.Λ.Υ.
  4. κ. Ν. Λίτινα, Γ.Γ. Ναυτιλίας
  5. ΥΠ.Α.Α.Ν./ Δ.Ο.Λ.Ε.Λ.
  6. κ.Αθ. Χριστόπουλο, Γ.Γ. Ασφάλειας-Ναυσιπλοΐας ΥΠ.Π.ΠΟ
  7. κα. Φ. Γεννηματά, Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών
  8. κ. Γιάννη Μαθιουδάκη, Υπουργείο Εσωτερικών
ΘΕΜΑ : Λειτουργία Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου.
ΣΧΕΤ: 1) Το με αρ. πρωτ. 3360/αρ.εγκ.1 Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Αποδοχή των με αριθμ. 365/2005 και 155/2007 Γνωμοδοτήσεων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
2) Το με αρ. πρωτ. 8312.64/02/2012 έγγραφο ΥΠ.Α.ΑΝ/ Δ.Ο.Λ.Ε.Λ.
Το Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου απαρτίζουν: ο Λιμενάρχης Σκοπέλου ως αντιπρόεδρος, ο Τελώνης Σκοπέλου ως μέλος, ένας εκπρόσωπος του Δήμου Σκοπέλου και τρία...
μέλη από Σκόπελο, Σκιάθο και Αλόννησο που διορίζει ο Γ. Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Αυτοί εκλέγουν τον Πρόεδρο που είναι άμισθος, η θητεία τους είναι τριετής (λήγει 31-12-2013) και δεν αμοίβονται για τη συμμετοχή τους σε συμβούλια ούτε παίρνουν εκτός έδρας ή οδοιπορικά. Έχει ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ και χρειάζεται τουλάχιστον άλλον ένα.
Το αίτημα της τριχοτόμησης απορρίφθηκε πέρυσι από την κα. Λούκα Κατσέλη, γιατί θα δημιουργούσε τρείς νέες υπηρεσίες με νέους υπαλλήλους, με έμμισθους προέδρους και αποζημιώσεις των μελών στις συνεδριάσεις των επιτροπών.
Το Λ.Τ.Σ. είναι μια μικρή δημόσια επαρχιακή υπηρεσία, ισχυρή και αδέσμευτη, δεν δέχεται πολιτικές ή φιλικές παρεμβάσεις και κατευθύνει τους πόρους σε όποιο λιμάνι έχει ανάγκη.
Το τρέχον έτος (πέραν της αποστολής του που είναι η συντήρηση και καλή λειτουργία των λιμανιών) έκανε εκσκαφές στα λιμάνια Σκοπέλου και Λουτρακίου Σκοπέλου (120.000,00 €), ανάρτησε στο «Διαύγεια» διακήρυξη διαγωνισμού για το λιμάνι της Σκιάθου προϋπ. 225.000,00 € και μέχρι τέλους του έτους αναμένεται να είναι έτοιμα τα Master Plan λιμ. Σκοπέλου και Σκιάθου προϋπ. 75.000,00 € έκαστο. Πέρυσι έδωσε 30.000,00 € για μελέτη επέκτασης και 50.000,00 € για υπόλοιπο έργου στο Πατητήρι Αλοννήσου. Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία (οι μελέτες είναι έτοιμες) για την αποκατάσταση της βλάβης (καθίζηση) στο λιμ. Αγνώντα Σκοπέλου και στο Πατητήρι Αλοννήσου.
Το Λ.Τ.Σ. συνδράμει και διατηρεί σε άριστη λειτουργία τα γραφεία και τα σκάφη των Λιμενικών Αρχών και των τριών νησιών.
Οι Δήμοι διεκδικούν να έχουν έσοδα που ήδη έχουν και που με τη δημιουργία τριών νέων υπηρεσιών αυτά θα μειωθούν.
Η ουσία είναι ότι τα έσοδα μένουν στα νησιά και εφόσον υπάρχει έντιμη διαχείριση, δεν υπάρχει και διαφορά αν τα διαχειρίζεται ο κάθε δήμαρχος ή ο κάθε πρόεδρος του Λ.Τ.Σ.
Με την ευκαιρία σας γνωρίζουμε την άποψή μας για την κατάργηση του Τελωνείου Σκοπέλου και την παραίτηση του Τελώνη από μέλος της Λιμενικής Επιτροπής. Πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει διασταλτική ερμηνεία του Β.Δ.14/1939 που διέπει την λειτουργία των Λ.Τ και ορίζει τον Τελώνη ως μέλος, και να οριστεί ο Λιμενάρχης Σκιάθου. Ο Τελώνης δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα θέματα του Λιμενικού Ταμείου, αντίθετα όλα τα θέματά του που αφορούν την Σκιάθο τα υλοποιεί και τα ελέγχει ο Λιμενάρχης. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό, η Σκιάθος θα έχει ισχυρότερη εκπροσώπηση.
Ο υπογράφων ενδιαφέρεται ώστε η διαδικασία τριχοτόμησης του Λ.Τ.Σ. να μην καθυστερήσει ή περιπλέξει την αποκατάσταση της βλάβης στα λιμάνια κυρίως της Σκιάθου αλλά και του Αγνώντα Σκοπέλου, Πατητηρίου Αλοννήσου, ούτε και την Επικαιροποίηση της Μελέτης της Γ΄φάσης του λιμένα Σκοπέλου.
Δεν ενδιαφέρεται αν θα φύγει σήμερα ή σε ενάμιση χρόνο που λήγει η θητεία του από την άμισθη θέση την οποία άλλωστε δεν επεδίωξε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Λ.Τ. ΣΚΟΠΕΛΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΑΚΗΣ»
Ρωτήσαμε τον Πρόεδρο του ΛΤΣ κ. Πάνο Μελαχροινάκη αν έχει κάτι άλλο να προσθέσει ή να διευκρινίσει και μας έκανε την παρακάτω γραπτή δήλωση.
«Πιστεύω ότι η απόφαση για την κατάργηση του ΛΤΣ είναι λάθος. Το ΛΤΣ συμπεριλαμβάνεται σε μια απόφαση με άλλα Λιμενικά Ταμεία που δεν έχουν τις δικές του γεωγραφικές ή οικονομικές ιδιαιτερότητες (πχ Θάσου), κι η απόφαση ίσως ήταν λίγο βιαστική, ενδεχομένως και προεκλογική. Επειδή η σύσταση των τριών νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων βασίζεται στις 365/2005 και 155/2007 Γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ,όπου αναφέρεται ότι είναι νόμιμο να γίνουν ΔΛΤ, νομίζω ότι η σύσταση είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική.
Όταν το 1956 ιδρύθηκε το ΛΤΣ , η βούληση του νομοθέτη ήταν ένα ισχυρό επαρχιακό Ταμείο που θα αναλάμβανε τη διοίκηση, λειτουργία, συντήρηση και μελέτες ανάπτυξης των λιμανιών των Σποράδων.
Αυτό επιβεβαιώθηκε με την επανασύστασή του το 2002 (από το 1993 έως το 2002είχε ενσωματωθεί στο Λ.Τ. Μαγνησίας). Ο νομοθέτης θεωρούσε τα τρία νησιά ως ενιαίο σύνολο, ήθελε μια ισόρροπη ανάπτυξη, όρισε έδρα του Λ.Τ. τη Σκόπελο λόγω γεωγραφικής θέσης και προφανώς για να έχει κάποιους πόρους ώστε να μπορεί να συντηρεί τα τρία λιμάνια της (η Σκιάθος έχει ένα λιμάνι). Στις σύγχρονες κοινωνίες πάντα υπάρχει από την πολιτεία μέριμνα για τους ασθενέστερους.
Δεν έχω υπόψη να διαμαρτυρήθηκε κανείς το 2002 για την επαναλειτουργία του ΛΤΣ, όπως δεν ξέρω κανέναν να διαμαρτυρήθηκε γιατί το μοναδικό αεροδρόμιο των νησιών το έκανε η πολιτεία στη Σκιάθο που υπεραναπτύχθηκε, ενώ Σκόπελος και Αλόννησος έμειναν πίσω.
Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα ειλικρινά να παρακαλέσω ως απλός πολίτης τους τρεις φίλους Δημάρχους να προσπαθήσουν από κοινού (με επίσκεψη στον νέο, μετά τις εκλογές, Υπουργό Ναυτιλίας ζητώντας τη συνδρομή των βουλευτών ή ό,τι άλλο νομίζουν) ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ.
Είμαστε 15.000 άνθρωποι και είναι απαράδεκτο να πηγαίνουμε στην Αθήνα μέσω Βόλου, ταλαιπωρούμενοι και χάνοντας χρόνο και χρήμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.