Σελίδες

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Ανοιχτή επιστολή της ΟΛΜΕ

Η Παιδεία είναι αγαθό κι όχι εμπόρευμα
Διαβάστε την ανοιχτή επιστολή της ΟΛΜΕ σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με αφορμή το αυριανό «πρώτο κουδούνι» στα σχολεία:
«Αγαπητοί και αγαπητές γονείς, μαθητές και συνάδελφοι εκπαιδευτικοί
Θα μπορούσαμε να σωπάσουμε, κερδίζοντας την εύνοια των ισχυρών, αλλά προτιμάμε να μιλήσουμε όπως αρμόζει σε δασκάλους/ες οι οποίοι σέβονται τη δουλειά τους, τη γνώση και τους μαθητές τους. Η παραίτηση και η σιωπή δεν ταιριάζει σε αγωνιζόμενους και σκεπτόμενους ανθρώπους. Η εξουσία προσπαθεί να φιμώσει όσους σκέπτονται, να στρεβλώσει τις ιδέες μας για έναν καλύτερο κόσμο, να συκοφαντήσει τη νέα γενιά, για την οποία ετοιμάζει μια κοινωνική κόλαση. Εμείς οφείλουμε να πάμε κόντρα στον καιρό, ακόμα κι αν το τίμημα είναι βαρύ. Λοιπόν, θα μιλήσουμε!
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με τους χειρότερους οιωνούς. Αντί κάθε οικογένεια και κάθε μαθητής/τρια - εκπαιδευτικός να καταστρώσει τον κατάλογο των υποχρεώσεων, των ονείρων και των προσδοκιών του, ασχολείται με...
τη "λίστα" των περικοπών, την οποία σκέφτηκε η Τρόικα και υλοποιεί η κυβέρνηση. Λιγότερα και χειρότερα, αυτό είναι το γενικό πλαίσιο. Λιγότερα σχολεία, κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών, περικοπές στο μισθό, σύνταξη, ασφάλιση, ιδιωτικοποίηση ακόμα και στο νερό της φύσης, αύξηση πετρελαίου, τιμές - φωτιά, στο απόσπασμα υγεία - παιδεία - πρόνοια.
Το μνημόνιο φαντάζει σαν θηλιά στο λαιμό όλων μας. Μας λένε ότι θά' ρθουν καλύτερες μέρες. Σαν τον ορίζοντα που όσο τον πλησιάζεις τόσο απομακρύνεται. Η αυριανή μέρα, αν μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, θα είναι μέρα πένθους για όλα τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας. Από όπου κι αν πέρασε το ΔΝΤ άφησε πίσω του χαλάσματα, θρήνο και οδυρμό. Η κερδοφορία του κεφαλαίου αποδεικνύεται ισχυρότερη, για τις υποτελείς κυβερνήσεις, από τις ανάγκες των ανθρώπων και της νέας γενιάς.
Εμείς δε θα γίνουμε Αγαμέμνονες για να θυσιάσουμε την Ιφιγένεια ώστε να φτάσουμε στην Τροία (των κερδών). Ο δάσκαλος πρέπει να βρίσκεται στο πλάι της Αντιγόνης για να πολεμήσει την εξουσία του Κρέοντα. Σε αυτή τη ζωή είμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Οι αγωνίες σας είναι και δικές μας, το μεροδούλι - μεροφάϊ αφορά όλους μας, η φτωχή παιδεία μας συντρίβει.
Όταν οι μαθητές μας διπλώνονται από την πείνα στην τάξη ή στην αυλή, όταν η άνεργη μάνα μιλάει "για το άδειο ψυγείο", καμία γραμματική δε μπορεί να αποδώσει τον ανθρώπινο πόνο. Είμαστε όλοι μαζί, γιατί οι εκπαιδευτικοί είναι κομμάτι του λαού μας, σάρκα από τη σάρκα του, αίμα από το αίμα του.
Η πολυπλόκαμη εξουσία μιλάει για ρετιρέ, τεμπέληδες, πολυάριθμους και άλλα τέτοια παρόμοια για να μας διχάσει. Όπως ακριβώς αυτός που κλέβει το ψωμί από το τραπέζι φωνάζει "κλέφτης" και αυτός που τους παίρνει τα βιβλία φωνάζει τους μαθητές μας "αγράμματους". Να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, να δείχνουμε τους ψεύτες και τους άρπαγες, να ένα σπουδαίο καθήκον.
Η παιδεία είναι αγαθό κι όχι εμπόρευμα. Τα σχολεία είναι τόπος κοινωνικοποίησης, γνώσης, αλληλεγγύης, κι όχι μπακάλικο. Αν αφήσουμε τα σχολεία στα νύχια της αγοράς και των ιδιωτών δε θα φτωχύνει μόνο ο εκπαιδευτικός, θα φτωχύνει ο νους μας κι η χώρα. Όταν κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή, κι όταν παίρνεις το βιβλίο και την εργασία από τη νέα γενιά την οδηγείς στον κοινωνικό Καιάδα.
Δε θα το επιτρέψουμε! Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε, ακόμα κι αν θέλουν να το επιβάλουν όλοι "οι διάβολοι των αγορών".
Μπορούμε να τους σταματήσουμε; Βεβαίως. Είναι ισχυροί αλλά όχι ανίκητοι όπως παρουσιάζονται. Να ενωθούμε σαν μία γροθιά, να οργανώσουμε τις αντιστάσεις μας, να δώσουμε το χέρι στο διπλανό μας, να εμπνεύσουμε την κοινωνία. Έτσι τα φαντάσματα κι ο φόβος θα εξαφανιστούν.
Κανείς δεν είναι δυνατότερος από τον αποφασισμένο λαό
Κανείς δε θα μείνει ατιμώρητος όταν σφαγιάζεται η νεολαία μας
Άδραξε τη μέρα!
Οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας σε καλούν σε συστράτευση. Για να υπερασπίσουμε, με λογισμό και όνειρο, το μέλλον των παιδιών μας. Απλώνουμε σε όλα τα σχολεία, τις σχολές, τις γειτονιές, το μήνυμά μας. Ούτε σπιθαμή πίσω!
Η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό. Δεν υπογράφουμε τον αργό θάνατο των παιδιών μας και της χώρας. Να γκρεμίσουμε την αντιλαϊκή πολιτική πριν να είναι πολύ αργά.
Το δίλημμα τέθηκε τρομακτικά: ή Εμείς ή Αυτοί.
Η παραίτηση και η δειλία δεν ταιριάζει σε εργαζόμενους, σε εκπαιδευτικούς και στη νέα γενιά.
"Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
Ζυγόν δουλείας ας έχωσιν
Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία"
Ανδρέας Κάλβος
Να έχετε υγεία, καθαρή σκέψη, αλληλεγγύη, αποφασιστικότητα και αγωνιστική στάση
Σεπτέμβρης 2012
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ»

3 σχόλια:

  1. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΩ ΠΟΛΛΑ Η ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ.ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ.ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΙ ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ.ΦΥΣΙΚΑ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ,ΑΛΛΑ ΕΝΩΜΕΝΟ ΛΑΟ.ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ.ΕΓΩ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΕΥΚΟΛΟ,ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ.ΓΙΑΥΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΩΡΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.ΠΩΣ ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΠΙΘΥΜΙΤΟ.ΛΟΙΠΟΝ ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ.ΕΙΜΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,ΔΙΑΒΑΖΩ ,ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΝΩΜΕΝΗ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθεια, τι θα κάνει η ΟΛΜΕ με τον αισχρό διευθυντή δημοτικού σχολείου που διατεινόταν ότι θα καλέσει τη χρυσή αυγή (!!) για την επίλυση προβλημάτων του σχολείου;
    Πότε τα συνδικαλιστικά όργανα θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H OΛΜΕ είναι συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών μέσης εκπαιδευσης. Οι δάσκαλοι έχουν την ΔΟΕ.
      Διαβάστε όμως καλύτερα την επιστολή τους, έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

      Διαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.