Σελίδες

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Το θέμα της αξιολόγησης περνάει πλέον στο "εντέλλεσθαι"!

Γράφει η
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός
στο 3ο νηπιαγωγείο Σκιάθου

Όπως γνωρίζουμε τα σεμινάρια των στελεχών Εκπαίδευσης το Σάββατο 15 και την Παρασκευή 21 Μαρτίου ακυρώθηκαν. Κι αυτό ήταν μία μάχη που κερδήθηκε από τους Εκπαιδευτικούς. Αφού λοιπόν δύο εγκύκλιοι με την υπογραφή του υφυπουργού, δεν έφεραν αποτέλεσμα και δε στάθηκαν ικανές να κάμψουν την αντίσταση των Εκπαιδευτικών, στην εφαρμογή της αξιολόγησης, ο κύριος υπουργός αυτή τη φορά περνάει πλέον στο εντέλλεσθαι! Υπογράφοντας ο ίδιος πια στην εγκύκλιο με αριθμό 44375/Γ1/24-3-2014, προστάζει τους Διευθυντές των Σχολείων να συγκροτήσουν με δική τους απόφαση τις ομάδες εργασίας, αγνοώντας τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι σχολικές μονάδες καλούνται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκρότησης των ομάδων μέχρι 4-4-2014. "Η τελική έκθεση αυτοαξιολόγησης θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους."

"Οι περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης σε συνεργασία με τις...
αντίστοιχες Δ/νσεις Εκπ/σης καλούνται να αποστείλουν στο διευθυντή του γραφείου υπουργού πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση ομάδων εργασίας"!

Κι αυτά όλα 24 Μαρτίου μία μέρα πριν τιμήσουμε όλους αυτούς τους ήρωες που έβαλαν τα θεμέλια για να έχουμε εμείς την ελευθερία μας.Κίνηση πανικού είναι αυτή. Γιατί το υπουργείο κατάλαβε από τα δύο πρώτα σεμινάρια στελεχών ότι ακόμα κι οι αξιολογητές δεν αντέχουν το βάρος του ποσοστού 93% των Εκπ/κών που υπέγραψε το κείμενο άρνησης της αξιολόγησης.

"Αποφασίζουμε και διατάζουμε" λοιπόν. Πού είναι όλες οι θεωρίες του υπουργείου για τη σχετική αυτονομία των Σχολείων; Ξέχασε που μας τόνιζε την ενίσχυση του βαθμού ελευθερίας του Εκπαιδευτικού;

Ας δούμε το θέμα τώρα νομοθετικά.Καταρχάς για μας η αξιολόγηση δεν είναι κάτι καινούριο. Κάθε αρχή χρονιάς κάνουμε προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου και στο τέλος απολογισμό. Η έννοια απαντάται στον ν.1566/1985. Σύμφωνα μ' αυτόν ένα από τα καθήκοντα του Διευθυντή είναι η εφαρμογή των αποφάσεων του Συλλόγου των Διδασκόντων. Οι αποφάσεις αυτές εκδίδονται πάλι με υπουργική απόφαση.

Περνάμε τώρα στο προεδρικό διάταγμα 320/1993 όπου το άρθρο 2 προβλέπει αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικής περιφέρειας. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες προγραμματίζονται απ' το Σύλλογο Διδασκόντων. Στο τέλος του έτους το εκπαιδευτικό έργο αξιολογείται πάλι από το Σύλλογο και η έκθεση υποβάλλεται απ' το Διευθυντή.

Έπειτα πάμε στην υπουργική απόφαση Φ 353.1/324/105657/Δ1 ΦΕΚ Β 1340 2002.

Στο άρθρο 37 αναφέρεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι συλλογικό όργανο του Σχολείου. Έργο του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του. Προγραμματίζει, οργανώνει, αξιολογεί το εκπαιδευτικό έργο. Η έκθεση υποβάλλεται μέσω του Διευθυντή.

Περνάμε έπειτα στο άρθρο 32 του 3848/2010 σύμφωνα με το οποίο κάθε σχολική μονάδα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου καταρτίζει πρόγραμμα δράσης και στο τέλος της χρονιάς συντάσσεται έκθεση. Αυτά καταρτίζονται με ευθύνη του Διευθυντή σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων.

Το 2013 εξεδόθη η υπουργική απόφαση με αριθμό 30972/Γ1(ΦΕΚ Β 614/15/03/2013)σύμφωνα με την οποία η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου γίνεται με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Την ευθύνη της εφαρμογής έχουν ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων. Το ίδιο και την ευθύνη της έκθεσης.

Κι έρχεται τώρα το 2013 η εγκύκλιος του υπουργού με αριθμό 190089/Γ1/10.12.2013 σύμφωνα με την οποία η εφαρμογή της αξιολόγησης είναι υποχρεωτική και την ευθύνη υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές με τη στήριξη των Σχολικών Συμβούλων και τη διοικητική στήριξη  των Διευθυντών Διευθύνσεων. Στην εγκύκλιό του το υπουργείο επικαλείται τη διάταξη του άρθρου 39 παρ. 15 της ΥΑ του 2002 που ανέφερα η οποία προβλέπει το εξής: Σε περίπτωση αδυναμίας του Συλλόγου να αναθέσει εργασίες και τομείς ευθύνης, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής!

Το συμπέρασμα είναι ένα: μοναδικό αρμόδιο όργανο για να συστήσει ομάδες έργου είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Προβλέπεται και απ' την εγκύκλιο του 2013 και απ' τη διάταξη του 2002. Ο Διευθυντής είναι το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων, όχι ένα όργανο που αποφασίζει. Κι όταν ανατεθεί μία αρμοδιότητα σε ένα όργανο δεν μπορεί να ασκηθεί από άλλο όργανο ακόμα κι αν αυτό είναι ανώτερο. Μόνο αν υπάρξει διάταξη που να είναι αντίθετη. (Ε. Σπηλιωτόπουλου Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου). Στην περίπτωσή μας δεν υπάρχει.Η εγκύκλιος λοιπόν είναι εσφαλμένη. Έρχεται σε αντίθεση με τη νομοθεσία. Έτσι οι Διευθυντές καλούνται να εκτελέσουν μία παράνομη εντολή. Σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 3528/2007 όταν ο υπάλληλος εκτελεί εντολή που θεωρεί παράνομη οφείλει πριν την εκτελέσει να το αναφέρει εγγράφως αυτό. Κάθε παράνομη ενέργεια οδηγεί στην ακυρότητά της.

Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Πρέπει όλοι μαζί να διατηρήσουμε την αγωνιστικότητά μας. Να μείνουμε ενωμένοι. Γιατί το βλέπουμε πια ολοκάθαρα!Αξιολόγηση δεν είναι άλλο από χειραγώγηση! Κι αυτή είναι μόνο η αρχή. Έπειτα θα περάσουμε και σε προσωπικά δεδομένα όπου το υπουργείο θα δώσει εντολή στο Διευθυντή να αξιολογήσει τον Εκπαιδευτικό ως άξιο ή όχι. Και η πόρτα των απολύσεων θα ανοίξει διάπλατα. Και δεν ξέρω αν το υπουργείο είναι έτοιμο να λάβει περιγραφικές εκθέσεις όπου πέρα από το γενικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό (που για μας είναι εύκολο να γίνει) θα αναφέρονται τα λειτουργικά και τα πρακτικά καθημερινά προβλήματα του Σχολείου, η υποχρηματοδότηση κι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Ας μας πει το υπουργείο γιατί ενώ το χρηματικό ποσό που αναλογεί στα σχολεία έχει εγκριθεί από τις 17 Ιανουαρίου, ακόμη τα σχολεία στο Δήμο μας δεν έχουν χρηματοδοτηθεί παρά ελάχιστα και σε λίγο δε θα υπάρχει δυνατότητα ούτε το ΙΚΑ να πληρωθεί; Πάνω σε ύφαλο θα πέσουν οι ομάδες εργασίας χωρίς χρηματοδότηση!

Ας απαντήσουν οι υψηλά ιστάμενοι...!

Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός
στο 3ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.