Σελίδες

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται με τη διατύπωση διατάξεων...

Γράφει η
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός στο 3ο νηπιαγωγείο Σκιάθου

Μετά την επιστράτευση που επέβαλλε στους εκπαιδευτικούς ο υπουργός Παιδείας, για το σχηματισμό ομάδων εργασίας, το ΔΣ της ΔΟΕ κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων να δηλώσουν ότι δε θα στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες αυτές.Με βάση τον υπαλληλικό κώδικα, παρ. 2 του άρθρου 25 του Ν. 3588/2007, ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του.Όταν όμως εκτελεί διαταγή την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτελέσει να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του.
Σχετικά τώρα με το τι θα πρέπει να πράξουν συνάδελφοι Νηπιαγωγοί και συνάδελφοι που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια Δημοτικά Σχολεία: σκόπιμα υπάρχει από την πλευρά της διοίκησης απόλυτη ασάφεια! Δεν έχουμε λάβει συγκεκριμένες οδηγίες.Ακόμη και τα τελεσίγραφα που δεχτήκαμε από τις Πρωτοβάθμιες, 11 Απριλίου, τελευταία ημέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, έγιναν τηλεφωνικά και όχι γραπτά.

Όλο αυτό λοιπόν έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να δείχνουν "υπερβάλλοντα ζήλο" πιέζοντας τους Εκπαιδευτικούς στη συγκρότηση ομάδων εργασίας.Όμως η εγκύκλιος του υπουργείου 190089/Γ1/10-12-2013 αναφέρει ότι οι Σχολικές μονάδες Προσχολικής αγωγής δεν υποχρεούνται στην υλοποίηση ομάδων εργασίας εκτός και εάν το επιλέξουν με δική τους απόφαση.

Και το χάος που επικρατεί τέλος δεν έχει...

Από τη στιγμή λοιπόν που η αξιολόγηση συνδέεται με το...
ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του, ο Εκπαιδευτικός καθηλώνεται μισθολογικά και ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων ανατρέπεται! Κι αυτός ο φόβος και ο τρόμος που προσπαθεί να καλλιεργήσει στα Σχολεία το υπουργείο μας πάει σε άλλες εποχές!

Ήδη στο Ν. Πιερίας άρχισαν τα παρατράγουδα με τη διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης κατά της Προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών.

Όμως ποιος τελικά ενδιαφέρεται για το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι?Το μόνο που ενδιαφέρει τους υψηλά ιστάμενους είναι το πώς θα απορροφήσουν κοινοτικά κονδύλια και πώς θα επιβάλλουν κλίμα φόβου στους Εκπαιδευτικούς.

Γι αυτό και δεν στέλνουν και συγκεκριμένες οδηγίες.Κι ουσιαστικά αυτό το κλίμα φόβου προσπαθούν να το επιβάλλουν μέσα από τη δική τους αδυναμία!Γιατί η μη γνώση κι η ασάφεια είναι αυτά τα στοιχεία που δημιουργούν ανασφάλεια και πανικό.Κι αυτό το γνωρίζουν και το απολαμβάνουν.

Ως πότε όμως; Κάποια στιγμή μια σταγόνα είναι αυτή που χρειάζεται για να ξεχειλίσει το ποτήρι.

Παίρνουμε λοιπόν εντολή μέχρι τις 15 Μαΐου να έχουμε ολοκληρώσει τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης.

Τι οφείλουμε να πρωτοαναφέρουμε σε αυτές; Μήπως το πότε συμπληρώθηκαν τα λειτουργικά κενά στα Σχολεία;

Μήπως το ότι μαθητές ηλικίας προνηπίων για μήνες έμεναν στο σπίτι; (Στο 3ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου, το λειτουργικό κενό καλύφθηκε 8 Ιανουαρίου κι ο μήνας αυτός ήταν ο μήνας προσαρμογής των παιδιών αυτών!)

Μήπως το ότι περιμένουμε ακόμη από τον ΟΣΚ να μας παρέχει επιπλέον υπολογιστές για την οργάνωση της γωνιάς του διαδικτύου μέσα στις τάξεις; (Θα μας ζητήσουν το λόγο μήπως οι υπεύθυνοι που βάζουμε υψηλούς στόχους;) Μήπως να αναφέρουμε τη γενικότερη υποχρηματοδότηση; Ή μήπως το ότι τα Σχολεία του Δήμου μας δεν έχουν λάβει ακόμη τη δόση των χρημάτων που έπρεπε να είχαν λάβει εδώ και καιρό; Είναι πλέον Μάιος και ήδη έχουν ξεκινήσει τα παιχνίδια στην προεκλογική αρένα. Μήπως θα περιμένουμε να λάβουμε τα χρήματα μετά τις εκλογές; Κοντά κοντά με το κλείσιμο των Σχολείων;

Όλα αυτά λοιπόν ναι θα αναφερθούν στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης! Για να τονίσουν για μια ακόμη φορά πόσο δύσκολο είναι να στέκεσαι στο ύψος σου μέσα στη γενικότερη απαξίωση προς τον Εκπαιδευτικό. (Για παράδειγμα μία ακόμη απόφαση σε βάρος των αναπληρωτών υπέγραψαν οι δύο υπουργοί διοικητικής μεταρρύθμισης με την οποία ουσιαστικά καταργείται η αναγνώριση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων για τη μισθολογική εξέλιξη των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών!)

Καλές και οι πράσινες πολιτιστικές διαδρομές 2014 που διοργανώνει το υπουργείο Πολιτισμού αλλά για να μπορούμε να τις απολαύσουμε θέλουμε πίσω όλα αυτά που μας στέρησαν τόσο άδικα!

Κι η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται με τη διατύπωση διατάξεων αλλά με την ουσιαστική στήριξη απ την πολιτεία! Με τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, με σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, με εργαστήρια και με συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών! Ας απαντήσουν οι υπεύθυνοι...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.