Σελίδες

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Διδακτική επίσκεψη του 3ου Νηπιαγωγείου Σκιάθου

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, από το 3ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου,διδακτική επίσκεψη στην Έκθεση του Πολιτιστικού Εργαστηρίου στο κλειστό θέατρο Μπούρτζι. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν έργα ζωγραφικής μικρών και μεγάλων μαθητών του Εργαστηρίου, έργα αγιογραφίας, κόμικς, έργα αγγειοπλαστικής.
Η αισθητική Παιδεία εξοπλίζει το παιδί με δυνάμεις που του δίνουν τη δυνατότητα να αξιολογεί καθετί καλαίσθητο αλλά και να αισθάνεται όμορφα στο χώρο όπου ζει. Ο δρόμος της αισθητικής Παιδείας είναι ανοδικός και η αναβάθμιση του ατόμου είναι αισθητή σε όλες τις πλευρές της καθημερινότητάς του.

Προσκαλώντας το παιδί να διαμορφώσει τη δική του προσωπική άποψη για καθετί που το περιβάλλει, βλέπουμε ότι ανταποκρίνεται με χαρά, αρκεί να αισθάνεται ότι η άποψή του θα γίνει σεβαστή. Έτσι συνεχώς το παροτρύνουμε να εισηγείται και κάτι διαφορετικό. Μ' αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διαπιστώσουμε και την πορεία του στον κόσμο της αισθητικής. Κι όταν το ίδιο εκφράζει ελεύθερα την άποψή του, ξεπερνώντας το φόβο της διαφορετικότητας, τα αποτελέσματα είναι αξιοθαύμαστα. Τα παιδιά παίρνουν απ' την Τέχνη και ταυτόχρονα της δίνουν. Τι δίνουν; Το σεβασμό, την αγάπη και την ικανότητα να την εκτιμούν και να την τοποθετούν εκεί που της αξίζει.

Οι ευέλικτες πρακτικές προσφέρουν από τη μια ευκαιρίες για παιχνίδι, δημιουργικό αυτοσχεδιασμό κι απ' την άλλη δίνουν το πρώτο βήμα για μία ουσιαστική κουλτούρα, η οποία οδηγεί μακροπρόθεσμα στην απελευθέρωση και την ψυχική και πνευματική ολοκλήρωση.

Η βασική επιδίωξη του σχεδίου αυτού εργασίας είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την αξία ενός έργου ζωγραφικής κι ότι η ομορφιά κρύβεται παντού αρκεί να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά να τη δούμε και να τη θαυμάσουμε. Όλα τα έργα τέχνης γίνονται δεκτά και κάθε ένας μικρός ζωγράφος μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα χωρίς να φοβάται την αρνητική κριτική. 

Γενικός στόχος του σχεδίου εργασίας είναι να...
γνωρίσουν τα παιδιά αυτόν τον Πολιτιστικό χώρο και να συνειδητοποιήσουν ότι ο κάθε μικρός καλλιτέχνης έχει έναν υποκειμενικό τρόπο να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα.

Αφόρμηση του προγράμματος αυτού είναι η συγκεκριμένη έκθεση του Πολιτιστικού Εργαστηρίου. Το σχέδιο εργασίας δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν την έννοια της ζωγραφικής τέχνης και να αξιοποιηθούν οι εμπειρίες τους.

Οι δραστηριότητες είναι συλλογικές (εργασίες σε ομάδες)
Προηγείται προετοιμασία στο Σχολείο πριν την επίσκεψη και συνεννόηση με τους υπεύθυνους της έκθεσης για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών.

Σχεδιασμός / υλοποίηση δραστηριοτήτων
Τι είναι έκθεση ζωγραφικής / τι έχει μέσα / γιατί οι άνθρωποι τα έργα ζωγραφικής στις πινακοθήκες / ποιοι είναι οι πιο γνωστοί Έλληνες ζωγράφοι κι οι πιο γνωστοί ξένοι / τι είναι ιμπρεσιονισμός / τι σουρεαλισμός / τι είναι μοντερνισμός / γιατί ζωγραφίζουν διαφορετικά οι ζωγράφοι / γιατί αναμειγνύουμε τα χρώματα;

Πώς μπορούν να απαντηθούν αυτά;
Διαβάζουμε βιβλία.
Ψάχνουμε περιοδικά και εφημερίδες. 
Μπαίνουμε στο internet για πληροφορίες.
Καλούμε έναν ντόπιο ζωγράφο να μας πει για τη δουλειά του.
Ζωγραφίζουμε τους δικούς μας πίνακες και κάνουνε έκθεση ζωγραφικής.
Δραματοποιούμε το έργο που μας άρεσε περισσότερο.
Γράφουμε λέξεις σχετικές με πινακοθήκες και ζωγράφους.
Πιο αναλυτικά: έκφραση / δημιουργία / εικαστικά
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας άρεσε από την έκθεση.
Ζωγραφίζουμε ένα τοπίο ή το φίλο μας που θα γίνει το μοντέλο μας.
Φτιάχνουμε τη δική μας πινακοθήκη.

Γλώσσα / προφορικός λόγος
Εκφράζουμε τις απόψεις μας για τα έργα ζωγραφικής της έκθεσης και για τα έργα διαφόρων ζωγράφων. 
Ποιος μας αρέσει περισσότερο και γιατί / μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με πινακοθήκες και καλλιτεχνικά ρεύματα / μαθαίνουμε τα χρώματα και τα σύνεργα ενός ζωγράφου / δημιουργούμε μια δική μας ιστορία παρατηρώντας έναν πίνακα.

Γραπτός λόγος
Γράφουμε προσκλήσεις για τη δική μας έκθεση ζωγραφικής / γράφουμε λέξεις σχετικές με τις εκθέσεις ζωγραφικής / διαβάζουμε βιβλία, οδηγούς, περιοδικά.

Φυσικές επιστήμες
Αναμειγνύουμε χρώματα / ζωγραφίζουμε με διαφορετικά μέσα ζωγραφικής.

Γεωγραφία
Εντοπίζουμε στο χάρτη τις σπουδαιότερες πινακοθήκες του κόσμου / εντοπίζουμε την πατρίδα γνωστών ζωγράφων.

Πληροφορική
Βρίσκουμε πληροφορίες για πινακοθήκες, ζωγράφους, έργα.

Μαθηματικά
Μετράμε τα έργα που βλέπουμε--τα ταξινομούμε ανάλογα με το καλλιτεχνικό ρεύμα στο οποίο νομίζουμε ότι ανήκουν.

Μουσική αγωγή
Ακούμε διαφορετικά είδη μουσικής π.χ. κλασική, ροκ, λαϊκή και παραδοσιακή και εμπνεόμαστε έναν πίνακα.

Αν κρίνουμε από τη χαρά των μαθητών κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, συμπεραίνουμε ότι ήταν μια απολαυστική εμπειρία. Το ενδιαφέρον ήταν έντονο κι αυτό φάνηκε από τις συνεχείς ερωτήσεις. Οι μαθητές γνώρισαν καινούρια υλικά βίωσαν νέες δεξιότητες, άσκησαν την παρατηρητικότητα, εξέφρασαν συναισθήματα, έμαθαν να προβληματίζονται, να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν λύσεις. Η συγκέντρωση φωτογραφιών, μουσικών κομματιών, εντύπων είναι σημαντική για την ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος με στόχο την ολιστική απόκτηση γνώσης!

Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.