Σελίδες

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τα σχολεία της Σκιάθου

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ Προς το Προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου Σκιάθου
Η σχολική χρονιά άρχισε, στο ίδιο περιβάλλον υποχρηματοδότησης και προβλημάτων που έχουν καταστεί χρόνια.  Πολλά από αυτά τα προβλήματα είχαν επισημανθεί και κατά την προεκλογική περίοδο. Μπορούμε να αναφέρουμε κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα:
Στο 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο παρουσιάστηκαν προβλήματα με πτώσεις σοφάδων μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Πρόβλημα υπάρχει και με την πόρτα εισόδου/εξόδου από το χώρο, με αποτέλεσμα κατά το σχόλασμα παιδιά και γονείς που αποχωρούν να περνάνε μέσα από το προαύλιο του Παιδικού Σταθμού.

Στο 3ο Νηπιαγωγείο, αν και το κτήριο είναι καινούριο, υπάρχουν πολλές κακοτεχνίες και χρήζει πολλών βελτιώσεων.

Στο Δημοτικό Παιδικό Σταθμό “Μαλαμίτσα Μαθηνού” υπάρχουν παιχνίδια στην αυλή τουλάχιστον 20ετίας, ενώ δεν υπάρχει στέγαστρο στον εξωτερικό χώρο. Τις μέρες μάλιστα που βρέχει μπαίνουν νερά από την οροφή και δεν επιτρέπει την λειτουργία του. Πολλές επιδιορθώσεις έχουν γίνει είτε με χορηγίες είτε με την καλή θέληση των εργαζόμενων και των γονέων.

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, όπου συστεγάζεται και το Ειδικό Σχολείο, είναι άμεση η ανάγκη ανακαίνισης της σχολικής μονάδας, καθώς τα κουφώματα είναι αρκετά παλιά και υπάρχουν θερμικές απώλειες. Το ίδιο ισχύει και για τις σωληνώσεις του καλοριφέρ, που καταστρέφονται από τη διάβρωση.

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα η αίθουσα εκδηλώσεων να γίνεται χώρος διδασκαλίας και να χάνει τη χρήση της.
Παρόμοια προβλήματα υπάρχουν και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο Σκιάθου.

Είναι άγνωστος ο χρόνος που έχει πραγματοποιηθεί η τελευταία αυτοψία στα σχολικά μας κτήρια για την επάρκεια της αντισεισμικής θωράκισης από αρμόδιο μηχανικό κατά τη θητεία της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.

Τα παραπάνω προβλήματα αναδεικνύουν τις διαχρονικές ευθύνες των Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΣΟΚ παλιότερα, ΝΔ σήμερα, που υλοποιούν κατά γράμμα τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  φόρτωσαν την ευθύνη των σχολικών μονάδων στου Δήμους, συνεπώς στις λαϊκές οικογένειες.  Τεράστιες είναι και οι ευθύνες των Δημοτικών Αρχών του νησιού, που όλα τα προηγούμενα χρόνια άφησαν στο έλεος τις σχολικές μονάδες,  έχουν μετατρέψει σε εμπόρευμα το δικαίωμα του παιδιού στη φροντίδα και την αγωγή και το έχουν εναποθέσει στην αποκλειστική ευθύνη της οικογένειας, που εκτός από τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς, έχει να αντιμετωπίσει και τις ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά.
Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι οι Σχολική Επιτροπή, συνολικά η Παιδεία, να χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Οι αγνές προσπάθειες για να καλυφθούν τα έξοδα από φιλανθρωπικές εκδηλώσεις αλλά και από την καλή θέληση των γονέων δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά στην ουσία οι λαϊκές οικογένειες βάζουν για ακόμη μία φορά το χέρι στην τσέπη. Οι διάφορες χορηγίες από επιχειρηματίες δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, γιατί εκτός ότι συσκοτίζουν το πρόβλημα και γίνονται συνήθως για αυτοπροβολή, είναι ένας ακόμα τρόπος να περάσει η δημόσια εκπαίδευση κάτω από τη σκέπη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας

Ερωτάσθε:
1) Έχετε εικόνα για τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και τι σκοπεύετε να κάνετε;
2)Έχει διενεργηθεί αυτοψία στα κτήρια από αρμόδιους μηχανικούς για να διαπιστώσουν την αντισεισμική θωράκισή τους;
3)Ποιες άλλες ενέργειες αυτοτελώς ή/και σε συνεργασία με άλλους κρατικούς φορείς (Κτιριακές Υποδομές, Περιφέρεια, Υπουργεία κ.ά.) έχουν ήδη γίνει ή προγραμματίζεται να γίνουν;