Γράφει η
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός
Καλούμαστε τις ημέρες αυτές, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να εμπλακούμε σε μια καινούρια εκπαιδευτική διαδικασία, την οποία μόνο συνετό δεν είναι, να βιαστούμε να πραγματοποιήσουμε, χωρίς κριτική σκέψη.
Σίγουρα το Σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό σε νέες παιδαγωγικές πρακτικές ακολουθώντας τα δεδομένα της εκάστοτε εποχής. Τουλάχιστον το Νηπιαγωγείο το έχει αποδείξει αυτό, όσο κι αν είναι παρεξηγημένος ο ρόλος του ακόμη κι απ' τους ίδιους τους συναδέλφους της βαθμίδας του Δημοτικού. Το Νηπιαγωγείο δεν είχε και δεν έχει στεγανά στα γνωστικά αντικείμενα, κινείται, πέρα από τον χώρο της Γλώσσας και των Μαθηματικών, στον χώρο των Φυσικών Επιστημών, της Πληροφορικής κι οπουδήποτε αλλού, που θα κριθεί αναγκαίο!
Όμως με την καινούρια εφαρμογή webex, τα πράγματα περιπλέκονται γιατί υπάρχουν κίνδυνοι στους οποίους κανείς μέχρι τώρα δεν έχει σταθεί... Αναφέρομαι στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, βάσει των αρχών της οποίας κινούμασταν μέχρι τώρα στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προστατεύοντας μ' αυτόν τον τρόπο, τόσο τα δικά μας προσωπικά δεδομένα, όσο και των μαθητών μας, με τις εκάστοτε ιδιαιτερότητες.
Γνωρίζουμε όμως ότι η πλατφόρμα webex, δεν ανήκει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, αλλά στην ιδιωτική αμερικανική εταιρεία Cisco; Γιατί δεν ανέλαβε την όλη διαδικασία το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Μήπως αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία Cisco μπήκε ήδη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο; Κι αν ναι εμείς δε θα πρεπε να έχουμε μία έμπρακτη διαβεβαίωση προστασίας των δεδομένων μας;
Επίσης βασική προϋπόθεση της όλης διαδικασίας ήταν η χορήγηση εξοπλισμού η οποία ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε... Άρα η οικογένεια καλείται να διαθέτει υπολογιστή, κινητό, διαδίκτυο, εκτυπωτή, μελάνι...
Ακούμε για ευρύτατη συμμετοχή παντού, σε τηλεοπτικά κανάλια, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Μάλιστα γίνεται λόγος και για τη συνέχιση αυτής της διαδικασίας, που εξαιτίας όμως όλων των προβλημάτων αυτών, αποδομείται από τους ίδιους τους αρμόδιους: τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Για να μην αναφερθούμε στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στη σύγχρονη μορφή εκπαίδευσης, όπως φωτογραφίσεις, βιντεοσκοπήσεις και ειρωνείες...
Ακόμη και η Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ τόνισε ότι η εξ αποστάσεως Εκπαίδευση δεν ισοδυναμεί με τη δια ζώσης Εκπαίδευση. Κι αν η παιδαγωγική σχέση στηρίζεται σε κοινότητες μάθησης που χαρακτηρίζονται από διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο, από ψιθύρους στα αμφιθέατρα, απορημένα βλέμματα και χαμόγελα, πόσο λοιπόν περισσότερο πιο έντονο είναι αυτό για τη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης…
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός