Σελίδες

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Thessaloniki PhotoΒiennale 2021 | Με τέσσερις εκθέσεις ξεκινάει το διεθνές, φωτογραφικό φεστιβάλ!

Παρασκευή 1 και Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2021 


Εικόνες από τις μαγικές περιηγήσεις του Fred Boissonnas στην Αίγυπτο, την ηπειρωτική Ελλάδα και τα Επτάνησα, καθώς και την εμβληματική φωτογραφική αποτύπωση του Παρθενώνα από τις αρχές του 20ου αιώνα, μια ρεαλιστική πορεία με το λεωφορείο της γραμμής και οι αρχιτεκτονικές φωτογραφίες της Μονής Λαζαριστών όπου στεγάζεται η συλλογή Κωστάκη με έργα ρωσικής πρωτοπορίας και τέλος οι ήχοι, οι μουσικές, οι φωνές, οι άνθρωποι στα Ν.Α. Βαλκάνια συνθέτουν τις πρώτες εκθέσεις με τις οποίες ξεκινάει η Thessaloniki Photobiennale 2021, την Παρασκευή 1 και το Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2021. 


Η είσοδος στους χώρους προϋποθέτει πιστοποιητικό εμβολιασμού/νόσησης SARS-Cov-2 (έως 6 μήνες από τη διάγνωση), είτε Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19, είτε αρνητικό εργαστηριακό rapid test αντιγόνου έως 48 ώρες πριν τη επίσκεψη. Οι επισκέπτες καλούνται να φέρουν αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στους χώρους. 


Αναλυτικά


Παρασκευή 1 Οκτωβρίου*

«Fred Boissonnas: ‘Με τη σχεδία του Οδυσσέα’. Φωτογραφίες από τη Συλλογή Ιωάννη Τρικόγλου της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ»

Fred Boissonas

Επιμέλεια: Αρετή Λεοπούλου, Αντώνης Σαραγιώτης

Συνδιοργάνωση: Αγιορειτική Εστία, Κεντρική Βιβλιοθήκη ΑΠΘ

Στο πλαίσιο: 56α Δημήτρια, Πρωτοβουλία 1821-2021

Διάρκεια: 01 Οκτωβρίου -13 Νοεμβρίου 2021

Χώρος: Αγιορειτική Εστία, Εγνατίας 109 

Μέρες & ώρες λειτουργίας: ΔΕ | ΤΕ > 09:00-16:00, ΤΡ | ΠΕ | ΠΑ > 09:00-20:00, ΣΑ > 09:00-14:00

*Την Παρασκευή 01 Οκτωβρίου ο χώρος θα είναι ανοιχτός 09:00-20:00 με δωρεάν είσοδο για το κοινό. 


Οι φωτογραφίες της έκθεσης προέρχονται από τη συλλογή του Ιωάννη Τρικόγλου, η οποία ανήκει στην Κεντρική βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει πάνω από 12.000 βιβλία και γύρω στα 2.000 έργα Τέχνης. Στην έκθεση παρουσιάζεται συνολικά μια επιλογή από φωτογραφικό υλικό και κείμενα των  -κατά παραγγελία του Ιωάννη Τρικόγλου- περιηγήσεων του Fred Boissonnas στην Αίγυπτο, την ηπειρωτική Ελλάδα, τα Επτάνησα, καθώς και η εμβληματική φωτογραφική αποτύπωση του Παρθενώνα από το ομώνυμο λεύκωμα.

Πρόκειται για φωτογραφικές αποτυπώσεις μιας μοναδικής και σπάνιας προσέγγισης του αιγυπτιακού και ελλαδικού τοπίου και της ελληνικής ιστορίας.

Η έκθεση επιχειρεί να καταδείξει τη σημασία και τον πλούτο της συλλογής Τρικόγλου, αλλά και την ιστορική, εθνική και αισθητική σημασία της συνέργειας Τρικόγλου-Boissonnas και την επίδρασή της στη φυσιογνωμία της νεοελληνικής τέχνης, καθώς υπήρξε μια συνέργεια αμοιβαίου σεβασμού, λόγιας επικοινωνίας και ενός δημιουργικού διαλόγου με μοναδικές καλλιτεχνικές, αλλά και φιλελληνικές προεκτάσεις.


Παρασκευή 1 Οκτωβρίου*

«The 27 Bus»

Stefan Canham

& 

«Kammer» 

Sabine Höpfner

The 27 Bus Canham

Με την υποστήριξη: Goethe-Institut Thessaloniki

Διάρκεια: 01 Οκτωβρίου 2021-20 Φεβρουαρίου 2022

Χώρος: MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, Κολοκοτρώνη 21, Μονή Λαζαριστών

Μέρες & ώρες λειτουργίας: ΤΡ | ΤΕ | ΠΑ | ΣΑ | ΚΥ > 10:00-18:00, ΠΕ > 12:00-20:00

*Την Παρασκευή 01 Οκτωβρίου ο χώρος θα είναι ανοιχτός 11:00-19:00 με δωρεάν είσοδο για το κοινό. 


Kammer Sabine Höpfner

Ύστερα από μήνες όπου το lockdown επιβλήθηκε στα μουσεία εξαιτίας της πανδημίας, η κοινή παρουσίαση της Sabine Höpfner και του Stefan Canham –εικαστικοί καλλιτέχνες και σύντροφοι– εξυμνεί τη χαρά του να διασχίζεις εκθεσιακούς χώρους και να παρατηρείς έργα τέχνης. 

Συγκεκριμένα, οι δυο τους κοιτάζουν μια έκθεση της συλλογής Κωστάκη, παρουσιάζοντας δύο σειρές από φωτογραφίες που τράβηξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών το 2018 και το 2019. 

Στην έκθεση της Kammer, η Sabine Höpfner γυρίζει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης από μέσα έξω, επικεντρωμένη στην αρχιτεκτονική του, παρατηρώντας με δέος και θαυμασμό μικρές ιδιαιτερότητες του εσωτερικού σχεδιασμού, ανοίγοντας έναν διάλογο για την οπτική ιεραρχία και την σχέση φωτός και σκιάς.

Στο The 27 Bus, ο Stefan Canham πενθεί τον πατέρα του, ζωγράφο Anthony Canham, αναζητώντας τον δικό του δρόμο για τη συλλογή Κωστάκη με την κάμερά του. Φωτογραφίζει την διαδρομή του λεωφορείου νούμερο 27 από την Εγνατία οδό μέχρι την έκθεση στη Μονή Λαζαριστών σε μια ανοιχτή προσέγγιση.


Σάββατο 2 Οκτωβρίου*

«Βαλκανικοί αντίλαλοι. Ηχο-πορτραίτα από τη νοτιοανατολική Ευρώπη 1962 – 1987. Φωτογραφικές αφηγήσεις του Martin Koenig»

Koening Martin

Επιμέλεια: Ivo Hadjimishev

Συνδιοργάνωση: Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης

Με την υποστήριξη: Smithsonian Folkways Recordings, Γενικό Προξενείο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη 

Διάρκεια: 02 Οκτωβρίου 2021-30 Ιανουαρίου 2022

Χώρος: Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκη, Φιλίππου Νίκογλου 1

Μέρες & ώρες λειτουργίας: ΔΕ | ΤΡ | ΠΕ | ΠΑ > 09:00-15:30, ΤΕ > 09:00-21:30 

*Το Σάββατο 02 Οκτωβρίου ο χώρος θα είναι ανοιχτός 17:00-21:00 με δωρεάν είσοδο για το κοινό. 


Το 1966 ο Αμερικανός εθνογράφος Martin Koenig, πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι στα Βαλκάνια και περιπλανιέται ανάμεσα από ήθη, έθιμα, ανθρώπους και ήχους με ένα πολυετές ταξίδι στην καρδιά των Βαλκανίων. Κινηματογραφεί χορούς, ηχογραφεί μουσική και φωτογραφίζει τις παραδοσιακές κουλτούρες της περιοχής στον αυθεντικό τους τόπο, σε μια εποχή κορύφωσης των αλλαγών που έφερνε η τεχνολογική πρόοδος, η εκβιομηχάνιση, η παγκοσμιοποίηση, με μεγαλύτερη συνέπεια τη μαζική φυγή νέων ανθρώπων της υπαίθρου προς τις πόλεις, στις χώρες τους ή στο εξωτερικό.

Το 2019, η έκθεση Βαλκανικοί Αντίλαλοι παρουσιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη της Σόφιας. Η έκθεση ταξιδεύει τώρα στη Θεσσαλονίκη και παρουσιάζεται στους χώρους του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης, με συμπληρωματικές προβολές έγχρωμων εικόνων, ηχογραφήσεις και αποσπάσματα ταινιών ντοκιμαντέρ, καθώς και με πρόσθετο φωτογραφικό υλικό από τις βαλκανικές κοινότητες μεταναστών στις ΗΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.