Ο
απολογισμός για το 2012 και το Σχέδιο
Δράσης για την Τουριστική Ανάπτυξη και
Προβολή της Σκοπέλου το 2013 παρουσιάσθηκε
χθες, στο Δημοτικό Καφενείο Σκοπέλου,
από τον πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής
Ανάπτυξης και Προβολής, Κωστή Σκούρα.
Ο
κ. Σκούρας παρουσίασε λεπτομερώς τις
ενέργειες της Επιτροπής τη χρονιά που
πέρασε, σε ποιες εκθέσεις έλαβε μέρος
η Σκόπελος (κλικ ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ), τα έντυπα που εκτυπώθηκαν
γι' αυτό τον σκοπό, μίλησε για την
εκπτωτική κάρτα «πάμε Σκόπελο» και την
πρόθεση να συνεχιστεί το πρόγραμμα και
το πόσα χρήματα διέθεσε ο Δήμος για την
προβολή του νησιού.
Όπως
είπε ο πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής
«για την συμμετοχή μας στις διεθνείς
τουριστικές εκθέσεις είναι καθοριστικής
σημασίας παράγοντας η συνδρομή και
ισότιμη οικονομική συμμετοχή των
επαγγελματιών του νησιού. Δεν νοείται
συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις,
χωρίς την επί ίσοις όροις συνδρομή των
επαγγελματιών του νησιού. Η συμμετοχή
σε επιπλέον εκθέσεις τουρισμού μικρότερων
αγορών θα...
εξαρτηθεί από την ιδιωτική χρηματοδότηση που θα προκύψει από την συνεισφορά των επαγγελματιών του νησιού, αλλά και από την φυσική παρουσία αυτών στις εκθέσεις. Το “παιχνίδι” πρέπει να το κάνουν πια οι επαγγελματίες, χωρίς συμμετοχή αυτών τουριστική προβολή δεν μπορεί να υπάρξει...»
εξαρτηθεί από την ιδιωτική χρηματοδότηση που θα προκύψει από την συνεισφορά των επαγγελματιών του νησιού, αλλά και από την φυσική παρουσία αυτών στις εκθέσεις. Το “παιχνίδι” πρέπει να το κάνουν πια οι επαγγελματίες, χωρίς συμμετοχή αυτών τουριστική προβολή δεν μπορεί να υπάρξει...»
Στη
συνέχεια ο κ. Σκούρας παρουσίασε αναλυτικά
το Σχέδιο
Δράσης για την Τουριστική Ανάπτυξη και
Προβολή του 2013 το οποίο παραθέτουμε
ολόκληρο στο τέλος της ανάρτησης για
όσους δεν βρέθηκαν στην χθεσινή ενημέρωση
– συζήτηση.
Πετάχτε
την εσωστρέφεια στο πέλαγος..!
Παίρνοντας
τον λόγο ο Δήμαρχος Σκοπέλου είπε:
«Πρέπει να διώξουμε την εσωστρέφεια.
Δεν γίνεται με τόσο εσωστρεφή επιχειρηματικό
κόσμο να προχωρήσει αυτό το νησί. Αν
θέλουμε να είμαστε ανατρεπτικοί,
δημιουργικοί, οραματιστές, πρέπει πέρα
από τα ατομικά μας σχέδια, να επιχειρήσουμε
όλοι μαζί. Να σταματήσουμε να είμαστε
ο ένας εναντίον του άλλου και να κάνουμε
την ανατροπή.
Απόψε
μιλάμε για την προβολή του νησιού μας
και βλέπω μια φτωχή συμμετοχή... Σας καλώ
να βγούμε από τα καβούκια μας, να
κοιταχτούμε στα μάτια και να προχωρήσουμε
μπροστά...».
«Σχέδιο
Δράσης για την Τουριστική
Ανάπτυξη και Προβολή του 2013»
Ανάπτυξη και Προβολή του 2013»
Ο
Στρατηγικός Σχεδιασμός από την επιτροπή
τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου Σκοπέλου,
περιλαμβάνει τις δράσεις που πρόκειται
να αναπτύξει ο Δήμος Σκοπέλου για να
εξασφαλίσει βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Οι
τελικοί στόχοι του στρατηγικού σχεδιασμού
είναι οι ακόλουθοι:
- Η βελτίωση της συνεισφοράς του τουρισμού στην αύξηση των εσόδων και στο κατά κεφαλή εισόδημα των κατοίκων, όσο και στη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
- Η καθιέρωση της Σκοπέλου ως θελκτικό προορισμό από τους επισκέπτες με ιδιαίτερη έμφαση στους επισκέπτες του εξωτερικού.
- Η καθιέρωση της Σκοπέλου ως οικονομικό και επιθυμητό προορισμό από τους έλληνες επισκέπτες
- Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε οι επισκέπτες που ήδη επισκέπτονται τη Σκόπελο να αποκομίζουν τις καλύτερες εντυπώσεις και να τη διαφημίζουν ως θελκτικό προορισμό (mouth to mouth)
- Στη διεύρυνση του αγοραστικού κοινού από χώρες και target groups που αποτελούν νέες αγορές για τη Σκόπελο.
- Την επέκταση του αγοραστικού κοινού της Σκοπέλου από τις χώρες που ήδη έχουμε μεγάλη επισκεψιμότητα.
Βάσει
τούτου η Στρατηγική ενσωματώνει προτάσεις
οι οποίες αποσκοπούν:
- Στην επέκταση και στη βελτιστοποίηση της χρονικής περιόδου λειτουργίας και των ποσοστών πληρότητας των αδειούχων ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων.
- Στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Σκοπέλου σε σχέση και σε σύγκριση με τη φθίνουσα ανταγωνιστικότητα της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
- Στην προώθηση του επαγγελματισμού μεταξύ των παροχών των τουριστικών υπηρεσιών μέσω της διαρκούς αναβάθμισης των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των ανθρώπινων πόρων που απασχολούνται στη τουριστική βιομηχανία.
- Στην καλλιέργεια και προβολή της τουριστικής συνείδησης και της φιλοξενίας μεταξύ του συνόλου του πληθυσμού της Σκοπέλου.
- Στο πάντρεμα της αγροτικής με τη τουριστική οικονομία
ΙΙ. Εισαγωγή
Για
την ετοιμασία του Στρατηγικού Σχεδίου
εξετάστηκαν και λήφθηκαν υπ’ όψιν σειρά
από ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες
και δεδομένα τα οποία επηρεάζουν τον
τουριστικό τομέα στη χώρα μας και πιο
συγκεκριμένα στη Σκόπελο και συνοψίζονται
ως ακολούθως:
- Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης
- Εκπόνηση σχεδίου S.W.O.T. (Δυνάμεις, Αδυναμίες, Ευκαιρίες Απειλές)
- Ζητήματα που απασχολούν την παγκόσμια τουριστική οικονομία όπως πχ η Οικονομική Κρίση
- Η οικονομική κρίση της χώρας μας ως αίτιο μείωσης της ελληνικής τουριστικής εσωτερικής κινητικότητας
- Ανασκόπηση της πορείας του Στρατηγικού Σχεδιασμού 2011-2012 και η υλοποίηση αυτού
- Η σημαντική μείωση κρατικών κονδυλίων για τον τουρισμό και ο περιορισμός του προϋπολογισμού του Δήμου για το 2013
Η
κύρια επιδίωξη του Στρατηγικού Σχεδίου
είναι να ξεχωρίσουν και προωθηθούν
κατάλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
και οι ιδιαιτερότητες της Σκοπέλου για
την επιτυχή επανατοποθέτηση της, στην
τουριστική αγορά και η προσφορά
πολυδιάστατης τουριστικής εμπειρίας
βασισμένης πάνω στη πελατοκεντρική
προσέγγιση όπου λαμβάνονται υπόψη οι
ανάγκες και οι επιθυμίες του πελάτη –
επισκέπτη.
ΙΙΙ. Προβλέψεις:
Σύμφωνα
με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού
η αυξητική τάση θα συνεχιστεί και για
τα επόμενα έτη λαμβάνοντας υπόψη ότι
το 2012 υπήρξε άνοδος 4% του παγκόσμιου
ρυθμού κινητικότητας των τουριστών.
Σύμφωνα
με τα στατιστικά στοιχεία του Ε. Ο.Τ.
υπήρξε μικρή άνοδος των αφίξεων από
κατοίκους του εξωτερικού στην Ελλάδα
για τα πρώτα δυο τρίμηνα (που έχουν
καταχωρηθεί μέχρι στιγμής)
IV. Δυνατότητα συνδυασμού αγροτικών και τουριστικών δραστηριοτήτων
Εξετάζοντας
τη διάρθρωση των τριών τομέων παραγωγής
στο νησί διαπιστώνουμε ότι στο πρωτογενή
τομέα κυριαρχεί η ελαιοκαλλιέργεια
(ακολουθούμενη από μικρής έκτασης
δαμασκηνοκαλλιέργεια) και στον τριτογενή
κυριαρχούν οι τουριστικές δραστηριότητες.
Επίσης διαπιστώνουμε το έλλειμμα στο
δευτερογενή τομέα και ειδικά στη
μεταποίηση.
Η
Μεσόγειος αναδιαρθρώθηκε τουριστικά,
έχει συμπιεστεί το κόστος και έχει γίνει
στροφή στον πολυτελή τουρισμό, γεγονότα
που επηρεάζουν και τη θέση Σκοπέλου στο
διεθνή και ελληνικό ανταγωνισμό. Υπήρξαν
παράγοντες (φύση, παράδοση κ.α.) οι οποίοι
συντέλεσαν στην ανάπτυξη αλλά λόγω της
κυριαρχίας συμβατικού μοντέλου τουρισμού
έχουμε οδηγηθεί σε στασιμότητα με τάσεις
ύφεσης.
Υπάρχει
επίσης τάση υποβάθμισης του φυσικού
και δομημένου περιβάλλοντος του νησιού.
Η
κρίση καλλιέργειας ελιάς και δαμάσκηνου
κ.α. επήλθε εξωγενώς από την απελευθέρωση
του εμπορίου αγροτικών προϊόντων του
Π.Ο.Ε. και της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Σήμερα
δεν είναι μόνο το απόλυτα φυσικό τοπίο
που θεωρείται ότι χρήζει προστασίας
αλλά και το ανθρωπογενές αγροτικό. Η
προστασία του πολιτιστικού τοπίου
εντάσσεται στις κατευθύνσεις του
ευρωχωροταξικού (παραδείγματα εφαρμογής
σε Ελλάδα και Ευρώπη).
Προτεινόμενες Δράσεις για το 2013:
- Συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού EMITT 24-27 Ιανουαρίου 2013 στη Κωνσταντινούπολη, Τουρκία. Η έκθεση φιλοξενεί 4500 εκθέτες από 62 χώρες και θεωρείται από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης.
- Συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού Holiday & Spa Expo, 14 -16 Φεβρουαρίου, στη Σόφια, Βουλγαρία. Σε αυτή την έκθεση συμμετείχαμε το 2011 και το 2012 με τα πρώτα αποτελέσματα να έχουν αρχίσει να είναι ορατά. Η συμμετοχή μας κρίνεται απαραίτητη αφού θα συνεχιστεί με αυτό τον τρόπο η προηγούμενη εργασία μας εκεί.
- Συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού IFT Beograd, 21-24 Φεβρουαρίου, στο Βελιγράδι, Σερβία. Και σε αυτή την έκθεση είχαμε πάει τα δύο προηγούμενα χρόνια και η συμμετοχή μας κρίνεται απαραίτητη για να συνεχίσουμε την καλή μας παρουσία εκεί.
- Συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού TTR 2013, 14- 17 Μαρτίου, στο Βουκουρέστι, Ρουμανία. Για του ίδιους λόγους η συμμετοχή μας κρίνεται απαραίτητη και φέτος.
- Συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού ITB Berlin 06-10 Μαρτίου, στο Βερολίνο, Γερμανία. Η συγκεκριμένη έκθεση θεωρείται η Μέκκα του Τουρισμού αφού είναι η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ευρώπης. Η συμμετοχή μας εκεί θα συνοδεύεται από σημαντικά κίνητρα για τους γερμανούς tour operator, δηλαδή την εκπτωτική κάρτα και τη εξασφάλιση της μεταφοράς από τη Σκιάθο.
- Η συμμετοχή σε επιπλέον εκθέσεις τουρισμού μικρότερων αγορών θα εξαρτηθεί από την ιδιωτική χρηματοδότηση που θα προκύψει από την συνεισφορά των επαγγελματιών του νησιού.
- Εκτύπωση 5000 dvd με προωθητικό βίντεο για τη Σκόπελο το οποίο θα διανεμηθεί στις εκθέσεις.
- Κατοχύρωση λογότυπου στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου.
- Εκτύπωση 1500 φακέλων για φυλλάδια με προσθήκη χάρτη.
- Εκτύπωση 2000 φυλλαδίων στην αγγλική γλώσσα για να καλύψουν τις ανάγκες των εκθέσεων και των πληροφοριακών περιπτέρων.
- Σύμβαση με εταιρία ιδιωτικού δικαίου για εκμετάλλευση σήματος μέσω merchandising και καθορισμός τρόπου απονομής εσόδων. Η πρόσκληση θα απευθυνθεί αρχικά στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο νησί και αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον και σε άλλες εταιρίες ιδιωτικού δικαίου στην υπόλοιπη χώρα.
- Πιστοποίηση με συγκεκριμένα κριτήρια και βελτίωση των υπηρεσιών.
- Καμπάνια Ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης πολιτών και επαγγελματιών: Σεμινάρια και Ημερίδες για τους Επαγγελματίες, Κατάρτιση δεκάλογου Τουριστικής Συμπεριφοράς για τους πολίτες μέσω του λογαριασμού της ΔΕΥΑΣ.
- Κατασκευή πληροφοριακών περιπτέρων στα λιμάνια του νησιού.
- Αναβίωση Mamma Mia μια τριήμερη εκδήλωση για επικοινωνιακούς σκοπούς με στόχο να επαναπροσδιορίσουμε την πατρότητα του Mamma Mia.
- Πάμε Σκόπελος 2013 – 2014: Το εκπτωτικό κουπόνι πάμε Σκόπελος που διατέθηκε με επιτυχία και λειτούργησε πέρσι πρώτη φορά πιλοτικά θα συνεχιστεί με περισσότερα αντίτυπα και πιο οργανωμένο δίκτυο διανομής. Εκτύπωση 50.000 καρτών ελληνικών + 10.000 αγγλικών. Για το πρόγραμμα θα πρέπει να γίνουν και κάποιες καταχωρήσεις.
- Προτείνεται η ενθάρρυνση και η βελτίωση της καλλιέργειας ποιοτικών βιολογικών προϊόντων ελιάς και δαμάσκηνου σε συνδυασμού με επί τόπου τυποποίηση. Επιπλέον προτείνεται η λήψη πρωτοβουλίας από το Δήμο σε συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό, για την ολοκλήρωση της αναγνώρισης του σκοπελίτικου δαμάσκηνου σε Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης. (Π.Ο.Π.)
- Η χάραξη επίσης φυσικών πολιτιστικών διαδρομών στην κατεύθυνση ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που περιλαμβάνουν εκτός από το δάσος και τις αγροτικές περιοχές.
- Wedding destination: Η καθιέρωση της Σκοπέλου ως γαμήλιο προορισμό, είναι μια ευοίωνη προοπτική που μας ενδιαφέρει πολύ και δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι στιγμής στο βαθμό που θα έπρεπε. Για αυτό το λόγο στο καινούριο site www.skopelos.gr θα υπάρχει ξεχωριστή θεματική ενότητα που θα παρουσιάζει τη Σκόπελο ως γαμήλιο προορισμό.
Ας τα ξαναπώ μια φορά ακόμη! :
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα τα παραπάνω θα τα κάνουν κι άλλες πόλεις κι άλλα νησιά!
Τι παραπάνω έχουμε εμείς δηλαδή που θα ενθουσιάσει?
Σιγά μην έρθει άλλος με τόσα εισητήρια και τόσες ώρες ταξίδι να φάει τα δαμάσκηνα, τις ελιές, και την τυρόπιτα!
Άλλο είναι το Μοναδικό μας πλεονέκτημα που θα φέρει΄κόσμο!
Η καλή μας επιχειρηματική συμπεριφορά, (την οποία όντως θέλει να βελτιώσει ο Δήμος με όσα είπε) και ...
Η ανάδειξη του ... πολιτισμού του νησιού... άντε να δούμε .... θρησκευτικά μνημεία, αρχαιολογικόί χώροι, πολιτιστικές θεματικές δράσεις.... η τουριστική επιχείρηση τι κάνει? δεν οραματίζεται? απορώ! δεν είναι σκοπελίτες? δεν έχουν καταβολές? αναμνήσεις? ... να εκτιμήσουν.... όλο αμερικάνικα επιχειρησιακά λόγια και ουσία....
τι ακριβώς κάνουν όλα τα νησία; το πάμε Σκόπελος για παράδειγμα το έχουν όλα τα νησία; Μήπως φίλες ότι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητίρια για το έργος της τουριστικής επιτροπής και κυρίως στο Μιχελή για την εμπνευσμένη ιδέα να συστήσει αυτή την επιτροπή. Μακάρι όλοι εμείς οι Σκοπελίτες να βοηθήσουμε με όποιο τρόπο μπορούμε
Λυπάμαι που κάποιοι είναι εκτός τόπου και χρόνου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί μου αν ζούσατε μέσα στον κόσμο θα είχατε αντιληφθεί ότι όλες οι συγκεντρώσεις που γίνονται αυτόν τον μήνα, έχουν ελάχιστη συμμετοχή και αυτό όχι γιατί ο κόσμος δεν ενδιαφέρετε αλλά γιατί είναι πάρα πολύ κουρασμένος από τις ελιές και δεν έχει κουράγιο να πάει οπουδήποτε.
Αν θέλετε ας επαναληφθεί αυτή η ενημέρωση μόλις τελειώσουν οι ελιές, μετά τις γιορτές και σίγουρα θα υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή.
Όσον αφορά την εκπτωτική κάρτα θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση έτσι από απλή περιέργεια.
Έχετε ρωτήσει κάποιον επιχειρηματία από αυτούς που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που να είναι ευχαριστημένος;
Προσωπικά έχω ακούσει πολλά αρνητικά σχόλια. Τι είναι λοιπόν αυτό που το κάνει επιτυχημένο;
Και μια τελευταία ερώτηση. Τώρα θυμηθήκατε το Mamma Mia; Πού ήσασταν όταν η Σκιάθος μοίραζε χιλιάδες έντυπα παντού που στην πρώτη τους σελίδα έγραφαν: "Ελάτε στην Σκιάθο, το νησί του Mamma Mia, που το επέλεξαν για να γυριστεί η ταινία κ.λ.π."