Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Από το ημερολόγιο του ιστιοφόρου «ΓΛΑΡΟΣ Κ»

Το ιστιοφόρο «ΓΛΑΡΟΣ Κ» συμμετέχει στη διοργάνωση της
SAIL TRAINING INTERNATIONAL
TALL SHIPS REGATTA 2010 –HISTORICAL SEAS
Η εκκίνηση του αγώνα έγινε από τον Βόλο, στο λιμάνι του οποίου φιλοξενήθηκαν τα παλιά ιστιοφόρα που συμμετέχουν στον αγώνα ακολουθώντας εν μέρει την πορεία των αρχαίων Αργοναυτών Βόλος—Βάρνα—Κωνσταντινούπολη—Λαύριο. Το «ΓΛΑΡΟΣ Κ» έχει δηλώσει συμμετοχή στο τελευταίο «μπράτσο» του αγώνα: Κωνσταντινούπολη—Λαύριο. Η εκκίνηση από Βόλο για Βάρνα δόθηκε στις 13/05/2010
Σάββατο 22/05/2010 απόπλους του «ΓΛΑΡΟΣ Κ» από το λιμάνι της Σκοπέλου. Κυβερνήτης Σπύρος Κοσμάς, πλήρωμα Βάσω και Ελένη Κοσμά, Τάκης Μαυρίδης, Βαγγέλης Δρόσος. Εκκίνηση ώρα 10.00 για Κωνσταντινούπολη. Καιρός βροχερός, άνεμος ΒΔ 16knots. Δύσκολη πλεύση με πολλή φουρτούνα και καταιγίδα. Ανεβαίνουμε δύσκολα αφού ο αέρας είναι κατάπλωρα. Φτάνουμε το μεσημέρι στον Άγιο Πέτρο της Κυρά Παναγιάς και φουντάρουμε μέχρι να ηρεμήσει λίγο η θάλασσα. Απόπλους στις 17.00 για Λήμνο Δαρδανέλια. Ανάμεσα Γκράμιζα και Νησί του Παππού κάνουμε πανιά, έχουμε ταχύτητα 6,5—7,5 knots με βολικό ΒΑ άνεμο. Βάρδιες στο τιμόνι. Η νύχτα στο πέλαγος με το φεγγάρι είναι μαγευτική. Περνώντας ανάμεσα Λήμνο Άγιο Ευστράτιο μπαίνουμε στον δίαυλο των μεγάλων πλοίων που κατευθύνονται προς τα στενά.

Κυριακή 23/05/2010 το ξημέρωμα μας βρίσκει μαζί με δεκάδες μεγάλα φορτηγά στην είσοδο των Δαρδανελίων. Έχουμε αντίθετο ρεύμα 3,5 knots που μειώνει την ταχύτητά μας. Ιστιοπλοΐα απαγορεύεται. Φτάνουμε στο λιμάνι του Τσανάκ Καλέ στις 14.35. διανυκτέρευση στη μαρίνα.
Δευτέρα 24/05/2010 5.45 απόπλους από Τσανάκ Καλέ για τη θάλασσα του Μαρμαρά. Πολλά πλοία ανεβαίνουν και εδώ ο δίαυλος είναι πολύ στενός. Καιρός αίθριος, ηθικό ανεβασμένο. Γρήγορα βγαίνουμε στην ανοιχτή θάλασσα που είναι θολή και πράσινη. Που είσαι Αιγαίο με τα γαλανά νερά σου; 75 μίλια ανατολικότερα βρίσκεται το νησί του Μαρμαρά όπου φουντάρουμε στις 15.30 στο μικρό αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα. Κάνουμε τη γνωριμία του Ρουτζέρο, ελληνοϊταλού που γεννήθηκε στην Πόλη αλλά έφυγε πλέον στην Τεργέστη προς αναζήτηση καλύτερης ζωής. Υπάρχει καρνάγιο εδώ και επισκευάζει το ιστιοπλοϊκό του. Η ελληνική παρουσία είναι αισθητή από τα νεοκλασικά κτίρια των σχολείων που τώρα στεγάζουν κυβερνητικές υπηρεσίες. Αγοράσαμε έναν μεγάλο αστακό για το αυριανό γεύμα εν πλω. Το βράδυ μετά το φαγητό στο ταβερνάκι του νησιού πίνουμε τσίπουρο και τραγουδάμε στην πρύμνη του Γλάρου.
Τρίτη 25/05/2010 απόπλους στις 05.30 κατεύθυνση ΒΑ άνεμος 6 knots. Ανοίγουμε τη τζένοα ίσα που να ξεκουράζει τη μηχανή. Καφέδες και πρωινά. Παραπλέουμε τα λατομεία μαρμάρων που έχουν ανοίξει τεράστιες πληγές στο νησί. Είναι πολύ επικερδής επιχείρηση και έχουν κάνει μεγάλες εγκαταστάσεις στη βορεινή πλευρά. Περνάμε στην άλλη μεριά του διαύλου ανάμεσα από θηριώδη πλοία που έρχονται κατά πάνω μας, όμως εδώ το θαλάσσιο ρεύμα είναι πολύ βολικό και η ταχύτητά μας ανεβαίνει στους 8 knots. Τα κύματα που έρχονται από τα μεγάλα φορτηγά κάνουν το μαγείρεμα του αστακού περιπέτεια στην κουζίνα. Κατά τις 15.30 φάνηκε στον ορίζοντα η Βασιλεύουσα πολιορκημένη από δεκάδες σύγχρονα εμπορικά πλοία που περιμένουν τη σειρά τους να ανέβουν τον Βόσπορο. Η συγκίνησή μας μεγαλώνει καθώς διακρίνουμε τις γνωστές σιλουέτες της Αγιά Σοφιάς του Μπλε Τζαμιού, του πύργου του Γαλατά. Κάνοντας ζικ-ζακ ανάμεσα στα καράβια που εξυπηρετούν τις πόλεις της ασιατικής ακτής με το κέντρο φτάνουμε στη γέφυρα του Γαλατά που είναι γεμάτη ψαράδες και πετονιές παντού. Μας περιμένουν στη μαρίνα Ατάκιοϊ λίγα μίλια πιο κάτω. Υπερσύγχρονη μαρίνα διάδρομος F No 72 υπηρεσίες, ρεύμα και νερό είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες στη ρεγγάττα.
Τετάρτη 26/05/2010 βγαίνουμε βόλτα στην Πόλη. Τα πλοία του αγώνα δεν έχουν φτάσει ακόμη. Οι ετοιμασίες στο λιμάνι είναι πυρετώδεις. Ετοιμάζουν χώρους για τα πληρώματα που διαθέτουν laptop, σαλόνια και καθιστικά, γκισέ με εθελοντές νέους για την εξυπηρέτηση των πληρωμάτων, υπηρεσίες πλυντηρίων και ενημερωτικά φυλλάδια. Κάναμε τη βόλτα μας στο Καπαλί Τσαρσί για μερικά ψώνια και ντόπιους μεζέδες. Το βράδυ πίσω στη μαρίνα για μακαρονάδα και τραγούδι.
Πέμπτη 27/05/2010 τελετή έναρξης των εκδηλώσεων στο λιμάνι. Κατά τη διάρκεια της νύχτας έχουν φτάσει τα πλοία από Βάρνα. Στον ντόκο του Καράκιοϊ που είναι το τελωνείο είναι δεμένα όλα τα μεγάλα πλοία: ΤΕΝΑCIOUS(Αγγλικό) με ανάπηρους μέρος του πληρώματός του των 180 ατόμων, ΚΑLIACRA (Βουλγάρικο πανεπιστημιακό εκπαιδευτικό),ALEXANDER VON HUMBOLT (Γερμανικό)καταπράσινο μέχρι τα πανιά του,(ανήκει στο πανεπιστήμιο του Βερολίνου και χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση φοιτητών στην ιστιοπλοΐα) ΒΟDRUM(Τουρκικό εκπαιδευτικό), MIR (Ρώσικο ανήκει στο πολεμικό ναυτικό)110 μ. με 180 ναυτικούς δόκιμους πλήρωμα,DAR MLOZIESKY(Πολωνικό. Ανήκει στο εμπορικό ναυτικό και χρησιμοποιείται αποκλειστικά σαν εκπαιδευτικό)110μ. ίδιο με το ΜΙR κατασκευασμένα στο ίδιο ναυπηγείο της Πολωνίας, SHABAB OMAN (από το 0μάν εκπαιδευτικό), KIRI DEWARUCI (Ινδονησία. Είναι ήδη 4 μήνες στη θάλασσα με το ίδιο πλήρωμα διαφημίζοντας τα έθιμα και τις μουσικές της πατρίδας τους σε όλο τον κόσμο). Όλα τα πλοία έχουν και μόνιμα πληρώματα και δέχονται εκπαιδευόμενους νέους. Συμμετέχουν συνέχεια σε αγώνες. Τα υπόλοιπα σκάφη τα μικρότερα των 20 μ. βρίσκονται στη μαρίνα Ατάκιοϊ. Ρίχνουν σκάλες και υποδέχονται το εντυπωσιασμένο κοινό, ενώ η τουρκική μπάντα γεμίζει το ντόκο μουσική. Στο SHABAB OMAN μας κερνούν χαλβά με μέλι και καφέ. Καλούν το πλήρωμα για πρωινό την άλλη ημέρα και τους καπετάνιους για γεύμα, με επίσημες προσκλήσεις. Οργανώνονται αγωνίσματα για τα πληρώματα ή ξενάγηση κι εμείς προτιμάμε να προσκυνήσουμε την Αγία Σοφία κι ας είναι ακόμη μουσείο. Στον Πύργο του Γαλατά στην παλιά Γενουάτικη συνοικία του Πέραν πίνουμε το καφεδάκι μας και απολαμβάνουμε τη θέα από τα 64μ. Το βράδυ η διοίκηση του λιμανιού παραθέτει επίσημο δείπνο για τους καπετάνιους στο Liman restaurant με την πανσέληνο μέσα στα ξάρτια κάτω από τα μπαλκόνια του. Ζωντανή ορχήστρα και χορός.
Παρασκευή 28/05/2010 έχουμε γενική επιθεώρηση του σκάφους για τα σωστικά και τα χαρτιά από την επιτροπή του αγώνα. Παίρνουμε το banner, καρφίτσες και μπλουζάκια της ρεγγάττα που αποτελούν το διαβατήριό μας στους χώρους της διοργάνωσης χωρίς ελέγχους. Το πλήρωμά μας έχει βγει για πρωινό στο SHABAB OMANκαι επίσκεψη στα αξιοθέατα. Στις 16.00 με τις στολές μας φεύγουμε με λεωφορεία για την πλατεία Ταξίμ από όπου θα ξεκινήσει η παρέλαση στα 3.5 χιλιόμετρα του πεζόδρομου μέχρι το λιμάνι. Όλα τα πληρώματα με τους καπετάνιους τις σημαίες των χωρών τους σε παράταξη με πρώτες τις διοργανώτριες χώρες, Τουρκία, Βουλγαρία, Ελλάδα. Μπροστά η τούρκικη μπάντα παίζει εμβατήρια, πιο πίσω οι ορχήστρες του Ομάν και των Ινδονήσιων παίζουν τα δικά τους. Οι έλληνες από τα τρία σκάφη που συμμετέχουμε στον αγώνα είμαστε οι πιο λίγοι όμως είμαστε όλοι εκεί και οι φωτογραφίες πέφτουν βροχή. «…ε βίρα μια στα πανιά, ε βίρα δυό στο γιαλό, ε βίρα τρείς στο σπίτι της…». Η παρουσία Ελλήνων με σημαίες κάνει εντύπωση στους Έλληνες της Πόλης και χειροκροτούν. Φτάνοντας πάλι στο Καράκιοϊ κατευθυνόμαστε στο πάρκιν του μουσείου μοντέρνας τέχνης όπου έχει στηθεί εξέδρα για τις απονομές επάθλων της προηγούμενης ιστιοδρομίας Βάρνα—Κων/πολη. Τα ελληνικά σκάφη Άδωνις από τον Βόλο και Μύθος από τη Χαλκίδα παίρνουν διακρίσεις στις κατηγορίες τους. Βραβεύεται και το σκάφος Κριστιάννα 5 και ακούγεται πάλι το όνομα της Ελλάδας παρ’ ότι το πλήρωμα είναι Πολωνοί. Ακολουθεί πάρτι με μπουφέ μπύρες αναψυκτικά για τα πληρώματα, ζωντανή ορχήστρα και χορός ακόμη και οι ανάπηροι χόρευαν στα καροτσάκια τους μέχρι τις 23.00. Παιδιά από όλο τον κόσμο χοροπηδούσαν αγκαλιασμένα με την κοινή αγάπη τους για τη θάλασσα. Επιστροφή στο λιμάνι με τραγούδια στους δρόμους, χειροκροτήματα και χειραψίες από τους Έλληνες της Πόλης. 24.00 με καραβάκι πίσω στη μαρίνα .
Σάββατο 29/05/2010 Δουλειές στο σκάφος,12.30 γεύμα στο SHABAB OMAN με γαρίδες κάρυ και άλλα τοπικά εδέσματα πολύ νόστιμα. Ακολούθησε σε αίθουσα συνεδριάσεων ξενοδοχείου ενημέρωση των καπετάνιων για την παρέλαση των σκαφών την Κυριακή και τις αλλαγές στην γραμμή εκκίνησης την Τρίτη το πρωί από την Ίμβρο. Τα τελευταία ψώνια στο Καπαλί Τσαρσί, φαγητό στο μεζεδοπωλείο Νάμλι και δεξίωση στο κατάστρωμα του ρωσικού ΜΙΡ με κρασί μεζέδες και κλασσική ορχήστρα. 21.30 επιστροφή στη μαρίνα όπου το πάρτι συνεχίστηκε στο Κριστιάνα 5 και το Ακέλα πολωνοί, ρώσοι ισπανοί κι έλληνες ξεσήκωσαν τον τόπο.
Κυριακή 30/05/2010 από τις 7.00 περιμένουμε την επιστροφή των διαβατηρίων και εγγράφων που πήγαν στις αρχές για θεώρηση. Ο Σβέτλιο (βούλγαρος) έχει κατασκευάσει μόνος του το σιδερένιο σκάφος του SUNNY QUEEN 40ft. κι έχει κάνει με αυτό τον γύρο του κόσμου. Συμμετείχε στον αγώνα από Βάρνα—Κων/πολη και επιστρέφει στη Βάρνα. Τα χαρτιά μας αργούν να μας επιστραφούν και ψιλοκουβεντιάζουμε με τα μέλη της επιτροπής στον ΓΛΑΡΟ Κ. για την 55χρονη ιστορία του θεσμού που στοχεύει στην εκπαίδευση των νέων στη ναυτοσύνη και την αλληλεγγύη επικοινωνία και συνεργασία τους. Γι΄αυτό δίνεται και τόσο μεγάλη σημασία στα σωστικά μέσα του κάθε πλοίου ώστε να είναι ικανό να επιβιώσει στις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας αλλά και να βοηθήσει άλλα πλοία που μπορεί να κινδυνεύσουν. Στις 13.30 αποπλέουμε από το Ατάκιοϊ όπου δεν πληρώσαμε τίποτα για νερό και ρεύμα και τις υπόλοιπες υπηρεσίες της μαρίνας. Έξω από το παλάτι του Ντολμά Μπαξέ τα πλοία μπαίνουν σε παράταξη με όλα τα πανιά τους ανοιχτά, ένα μεγάλο, δύο μικρά και κατευθυνόμαστε προς τα Πριγκηπόνησα περνώντας από την είσοδο του Κεράτιου όπου είναι μαζεμένος πολύς κόσμος για να θαυμάσει το θέαμα. Δεκάδες βαρκούλες καραβάκια επιβατηγά και κότερα γεμάτα κόσμο ακολουθούν την παρέλαση βγάζοντας φωτογραφίες. Η εικόνες είναι μαγευτικές αν και δεν έχει αέρα, αλλά αυτό μάλλον διευκολύνει τις μανούβρες μέσα στον συνωστισμό. Στις 17.00 αποχωρούμε για Δαρδανέλια. Πρέπει να ταξιδέψουμε όλη τη νύχτα για να βρεθούμε εγκαίρως στη γραμμή εκκίνησης στην Ίμβρο, την Τρίτη το πρωί. Άνεμος Δ.3b. ταχύτητα 6,5 knots μηχανή, πανί και το θαλάσσιο ρεύμα με το μέρος μας. Ταξιδεύουμε πάλι όλη τη νύχτα.
Δευτέρα 31/05/2010 Ξημερωνόμαστε στην Καλλίπολη όπου είναι η έδρα του ελέγχου των Στενών. Περνάμε τράνζιτ μαζί με τον υπόλοιπο στόλο των ιστιοφόρων. Στις 12.00 περνάμε το Τσανάκ Καλέ με 1900 στροφές στη μηχανή και ταχύτητα 8,9knots το ρεύμα μας πάει σερφάροντας. Το απόγευμα φτάνουμε σε έναν έρημο κόλπο της Ίμβρου μέσα από τη γραμμή εκκίνησης. Φουντάρουμε για το βράδυ με τον Ν. άνεμο να δυναμώνει. Πέφτουμε για μπάνιο ενώ έρχονται και τα άλλα σκάφη. Τη νύχτα έχουν όλα τους τα φώτα αναμμένα στο κατάστρωμα και τα κατάρτια.
Τρίτη 01/06/2010 Η πύλη εκκίνησης είναι στην νοητή ευθεία των 6ν.μ. από τα φανάρια της Ίμβρου και των Δαρδανελίων. Έχουμε δύο ώρες καιρό να περάσουμε και να δώσουμε την ώρα εκκίνησής μας στην επιτροπή αγώνα, από τις 8.00 μέχρι τις 10.00. Ο άνεμος αρχικά είναι ασθενής SW 3b.και φυσάει ακριβώς από την κατεύθυνση που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Στις 9.00 περνάμε τη γραμμή και αρχίζει να μετράει ο χρόνος μας. Δύο φορές την ημέρα δίνουμε στίγμα με το VHF στην επιτροπή αγώνα από τότε που φύγαμε από την Πόλη. Έτσι κάνουμε και τώρα. Τούρκικο πολεμικό παρακολουθεί τον αγώνα βοηθάει στις επικοινωνίες και είναι έτοιμο για πιθανή διάσωση. Όποιο πλοίο έχει γιατρό το έχει δηλώσει στο race control. O άνεμος δυναμώνει και η θάλασσα φτιάχνεται. Τρώμε ένα γρήγορο γεύμα κρεμασμένοι στα ρέλια και δρόμο. Έχουμε όλα τα πανιά ανοιχτά και έχουμε καλή σειρά στα σκάφη της κατηγορίας μας. Τρία μεγάλα έχουν μείνει κοντά στο νησί όπου δεν έχει αέρα. Τα άλλα κάνουν συνεχείς ελιγμούς και στροφές για να ταξιδέψουν αντίθετα στον άνεμο που σύντομα φτάνει τα 5-6b. Έχουμε μπει στον δίαυλο των μεγάλων πλοίων που μας βλέπουν και κόβουν ταχύτητα. Κάνουμε ελιγμούς ανάμεσά τους. Ταξιδεύουμε γύρω στα 40 μίλια με πορεία Αι Στράτη και στις 15.30 αναγγέλλουμε την εγκατάλειψη του αγώνα. Μας ρωτούν αν έχουμε πρόβλημα και τι σκοπεύουμε να κάνουμε. Μας ζητούν να είμαστε σε επικοινωνία και να μιλήσουμε στο VHF μόλις φτάσουμε σε ασφαλές λιμάνι στη Λήμνο. Κατευθυνόμαστε στο βόρειο ακρωτήρι Πλάκα της Λήμνου ελπίζοντας ότι θα μας κρύψει το νησί από τον νοτιά. Στην άλλη μεριά μας περιμένει μπουρίνι που έρχεται από ΒΔ. Καινούριο μούσκεμα από τις μανιασμένες θάλασσες. Βλέπουμε φωτιά στη στεριά και ειδοποιούμε την πυροσβεστική. Το ολλανδικό σκάφος ΤΕΚΛΑ βρίσκει ένα kite surf xωρίς surfer. Η πλεύση μέχρι τον Άγιο Ευστράτιο που είναι το πρώτο way point είναι πολύ δύσκολη. Βρίσκουμε καταφύγιο σε ένα αγκυροβόλιο της Λήμνου στο Πουρνιά και διανυκτερεύουμε. Το πρωί σαλπάρουμε για Σκόπελο βλέποντας αρκετά σκάφη του αγώνα να είναι ακόμη πριν τον Άγιο Ευστράτιο. Ο καιρός είναι καλός όμως δεν έχει καθόλου αέρα για ιστιοπλοΐα. Πλέουμε προς τα ΝΔ και φτάνουμε στις 19.30 στη Σκόπελο. Οι υπόλοιποι συνέχισαν μέχρι τη Μύκονο την οποία έπρεπε να αφήσουν δεξιά και να ανεβούν ανάμεσα Κύθνο και Κέα όπου είναι η γραμμή τερματισμού και να ανέβουν άλλα 40 μίλια μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.
Την Παρασκευή 4/06/2010 το μεσημέρι κατάφεραν να τερματίσουν 4 μόνο σκάφη. Οι υπόλοιποι έμειναν από χρόνο. Οι γιορτές συνεχίστηκαν στο Λαύριο για νικητές και ηττημένους μέχρι τα ξημερώματα της Κυριακής. Όλοι δώσαμε υπόσχεση ότι θα ξανασυναντηθούμε και σε άλλες γιορτές της θάλασσας.
ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ: http://picasaweb.google.com/18154poulios/pPqOMH#

3 σχόλια:

  1. Πολλά συγχαρητήρια για την συμμετοχή, καταπληκτική περιγραφή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια σε όλους. Στο πλήρωμα, στον Σπύρο, στο blog για την ανάρτηση και τις φωτογραφίες στο picassa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ .
    ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΡΕΞΑΤΕ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.