Γεννήθηκε στη Σκόπελο το 1975 και από το 1989 άρχισε να εργάζεται την θερινή περίοδο ως σερβιτόρος σε εστιατόρια, όπου είχε την τύχη να συνεργαστεί με αξιόλογους επαγγελματίες που επιχειρούσαν στο νησί…
Ταυτόχρονα του άρεσε η επικοινωνία με τους ανθρώπους και έτσι ο κλάδος της εστίασης έμελλε να είναι η επαγγελματική του ασχολία.
Σήμερα είναι Restaurant Manager – Sommelier και έχει την διεύθυνση και τις δημόσιες σχέσεις στο εστιατόριο “Άρωμα Αυλής” στη Σαντορίνη, υποστηρικτικό ρόλο στο “Οινοποιείο Αρτέμης Καραμολέγκος” και συνεργασία με το web site www.estiatoria.gr ως αρθρογράφος και σύμβουλος κριτηρίων εστιατορίων, καθώς επίσης και συνεργάτης σε φορείς για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας.
Διατηρεί τους ιστότοπους www.santoriniwine.net και www.beltzenitis.com στους οποίους και αποθηκεύει και μοιράζεται όλες αυτές τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια….
Ο λόγος για τον Σκοπελίτη...
Βαγγέλη Μπελτζενίτη, ο οποίος έδωσε την παρακάτω συνέντευξη στο "Greek taste beyond borders":
Η ελληνική γαστρονομία δεν έχει σύνορα.... το 1st International Hellenic Gastronomy Conference 2018 είναι μια ευκαιρία εξωστρέφειας.
- Ποια είναι η ενασχόλησή σας και οι στόχοι σας αυτή την εποχή;
Είμαι σύμβουλος εστίασης και γαστρονομίας. Ασχολούμαι με την οργάνωση και τη διοίκηση των επιχειρήσεων επισιτισμού, το marketing και την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας και την προώθηση του ελληνικού κρασιού. Αυτό ακριβώς είναι και το project πάνω στο οποίο "δουλεύουμε" στο εστιατόριο που έχω την διεύθυνση αυτή την εποχή. Το "Άρωμα Αυλής food & wine" στην Σαντορίνη. Ένα πρότυπο εστιατόριο, με τον κήπο με τα λαχανικά και τα μυρωδικά που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή των συνταγών μας, να είναι θεματικό κομμάτι της αυλής του. Η ανάδειξη της τοπικής και της ευρύτερης περιοχής του νοτίου Αιγαίου γαστρονομίας, κατά βάση, αλλά και της ελληνικής κλασικής κουζίνας με μοντέρνες δημιουργικές "πινελιές", σε συνδυασμό με το ελληνικό κρασί, είναι αυτό που θα γευτεί κάποιος μπαίνοντας στο "Άρωμα Αυλής".
- Πως νιώθετε που είστε μέλος του «Greek taste beyond borders»;
Οι πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι χαρά, τιμή και ευθύνη. Χαρά γιατί το όραμα που είχαμε, έχει πάρει ήδη σάρκα και οστά. Τιμή γιατί στην οικογένεια του Greek taste beyond borders έχουν προστεθεί καταξιωμένοι στο χώρο άνθρωποι, που έχουν πίσω τους ένα σπουδαίο έργο στο κλάδο της ελληνικής γαστρονομίας και τουρισμού, από το δικό του μετερίζι ο καθένας. Ευθύνη στο να συνεχίσουμε να προσκαλούμε τέτοιους ανθρώπους με την ίδια φλόγα στα ματιά, ώστε να γιγαντώσουμε αυτή τη καμπάνια και να παρουσιάσουμε στις διεθνείς προσωπικότητες που θα παρευρεθούν στο 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας την 5η Μαρτίου 2018 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ότι η ελληνική γαστρονομία είναι κάτι υπαρκτό, σωστά δουλεμένο και δομημένο, και δεν είναι μόνο ο μουσακάς, το σουβλάκι, το τζατζίκι και η ρετσίνα στο ποτηράκι της μουστάρδας και ο κατρούτσος. Η ελληνική γαστρονομία και τα ελληνικά προϊόντα, κρύβουν μια τεράστια διατροφική αξία. Η Μεσογειακή διατροφή, που κατά βάση στηρίζεται στο ελληνικό προϊόν, διδάσκεται στα αμερικάνικα πανεπιστήμια.
- Ποια είναι η άποψή σας για το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας; Πιστεύετε πως θα βοηθήσει;
Εγώ θα τολμήσω να πω ότι ήδη είναι θεσμός. Από τη στιγμή που αυτή η καμπάνια σκεπάζεται και αγκαλιάζεται από τόσο μεγάλους φορείς, όπως το Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, και επίσης υπάρχει όλο αυτό το τεράστιο ενδιαφέρον από εδραιωμένες επιχειρήσεις στο χώρο και καταξιωμένους επαγγελματίες (chef – εστιάτορες – ανθρώπους του τουρισμού), τότε ναι, για μένα έχει γίνει θεσμός. Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από χώρες της Ευρώπης και των Η.Π.Α, για την επόμενη διοργάνωσή του. Η συμμετοχή θα είναι από 50 χώρες του κόσμου και θα παραστούν ως ομιλητές πολύ σημαντικές προσωπικότητες της παγκόσμιας γαστρονομίας, όπως ο Ρώσος Leonid Gelibterman, μια αναγνωρισμένη προσωπικότητα του παγκόσμιου network και της τουριστικής γαστρονομίας, ο οποίος θα κάνει και την εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου, με τηλεοπτική κάλυψη από τουλάχιστον 15 χώρες. Καταλαβαίνουμε λοιπόν την αξία και το βάρος του συγκεκριμένου συνεδρίου, που λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ποιος είναι ο στόχος και που θα βοηθήσει; Στην ανάδειξη του ελληνικού προϊόντος και της ελληνικής διατροφικής αξίας, όπως προ είπα, στην υποστήριξη του Έλληνα επιχειρηματία που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στον χώρο της εστίασης και των εξαγωγών (ελληνικών προϊόντων), στο τομέα του γαστρονομικού τουρισμού, και στην ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου και του ελληνικού brand. Αποτελεί λοιπόν όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, μια καινοτόμο ενέργεια που έχει ως στόχο για πρώτη φορά τη δημιουργία ενός network premium επιχειρήσεων B2B με στρατηγική καθοδήγηση σύγχρονων μεθόδων marketing.
- Η Ελλάδα είναι έτοιμη να κάνει το βήμα προς την παγκόσμια αγορά;
Η ελληνική γαστρονομία δεν έχει σύνορα. Και δεν θα έπρεπε να έχει. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης στο εξωτερικό, αναζητούν και “δουλεύουν” πάνω στα αναγνωρισμένα προϊόντα που παράγει η ελληνική γη. Φυσικά λοιπόν και είναι έτοιμη. Χρειάζεται όμως οργανωμένο πλάνο και σωστός σχεδιασμός. Από την κορυφή της πυραμίδας που είναι το Υπουργείο Τουρισμού, με σωστές διαφημιστικές καμπάνιες, σύμπραξη και εξωστρέφεια των ανθρώπων με όραμα και σωστή παρουσίαση του portfolio της ελληνικής γαστρονομίας. Ακριβώς αυτές είναι και οι εργασίες του 1ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Ελληνικής Γαστρονομίας.