Γράφει η
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη
στο 3ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου
Η αλλαγή στο Νηπιαγωγείο είναι θεμελιώδης. Κι αυτό που έχει αλλάξει είναι η επιστημονική θεώρηση με την οποία τα παιδιά κατακτούν το γραπτό λόγο. Η αλλαγή αυτή επήλθε ως αποτέλεσμα πλήθους ερευνών. Ο όρος γραμματισμός αναφέρεται τόσο στην Ανάγνωση όσο και στη Γραφή. Η σχέση μεταξύ τους είναι αλληλένδετη.
Όπως λέει ο Baynham, γραμματισμός είναι το επίπεδο της πρόσβασης στη γραπτή πληροφορία. Σ αυτό περιλαμβάνεται και η κατανόηση και η παραγωγή κειμένων.
Ο "αναδυόμενος γραμματισμός" αναφέρεται στις συμπεριφορές Ανάγνωσης και Γραφής των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Τώρα λοιπόν το παιδί, μέσα σε ένα χώρο εγγράμματο που κατακλύζεται από γραπτό λόγο: επιγραφές, ανακοινώσεις, σήματα, λογότυπα, σύμβολα, το παιδί διατυπώνει υποθέσεις για το γραπτό λόγο. Διατυπώνει υποθέσεις για...