Η χτεσινή επίσκεψη του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στόχο είχε να καλλιεργήσει κλίμα ευρύτερης αποδοχής της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στα λαϊκά στρώματα της πόλης. Στην προσπάθεια αυτή είχε για συμπαραστάτες, με μοιρασμένους ρόλους, τους τοπικούς κυβερνητικούς βουλευτές. Εξάλλου, τα στελέχη της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο τον πρωθυπουργό, το τελευταίο διάστημα όπου σταθούν και όπου βρεθούν δίνουν εξετάσεις στα μονοπώλια ότι θα εφαρμόσουν το 3ο μνημόνιο που ψήφισαν μαζί με τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, ότι θα συνεχίσουν την αντιλαϊκή πολιτική και μετά τη λήξη του προγράμματος για να εξασφαλίσουν ευνοϊκές συνθήκες για την κερδοφορία του κεφαλαίου και ότι θα καταφέρουν να αποσπάσουν τη λαϊκή συναίνεση.
Στις δηλώσεις του ο υπουργός ονόμασε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, «υποπαραχωρήσεις». Κάτω από αυτόν τον τίτλο προσπάθησε να κρύψει την παράδοση υπηρεσιών του λιμανιού του Βόλου στα μονοπώλια. Η διαβεβαίωσή του ότι...
με τον τρόπο αυτό θα παραμείνει ο έλεγχος του δημοσίου αποκαλύπτει πως είτε ιδιωτικό είτε «υπό δημόσιο έλεγχο», το λιμάνι θα υπηρετεί εξίσου τους διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους. Η μορφή που επιλέγεται έχει να κάνει με το ποια προωθεί καλύτερα την κερδοφορία εκείνων των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην κάθε περίπτωση. Δεν επηρεάζει στο ελάχιστο ότι θα είναι σε βάρος του λαού, πρώτα και κύρια των εργαζόμενων στα λιμάνια και των κατοίκων των νησιών.
Τα πανάκριβα εισιτήρια για τις Σποράδες, η απομόνωση των νησιών τη χειμερινή περίοδο, η επιβάρυνση της υγείας των κατοίκων του Παλιού Λιμεναρχείου και συνολικά της πόλης, η μεταφορά επικίνδυνων μέχρι και ραδιενεργών υλικών μέσα από το λιμάνι χωρίς κανένα έλεγχο, η μη τήρηση των ήδη κουτσουρεμένων περιβαλλοντικών όρων με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΟΛΒ, το τσάκισμα των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια, ο αφανισμός μιας σειράς αυτοαπασχολούμενων που δραστηριοποιούνται με επίκεντρο το λιμάνι, συνεχίζονται και εντείνονται. Φανερώνουν ότι τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από τη λεγόμενη ανάπτυξη του λιμανιού, όπως βαφτίζουν όλες οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές τα τελευταία χρόνια την παράδοσή του στα μονοπώλια με οποιαδήποτε μορφή. Το αντίθετο. Όλα τα παραπάνω είναι προϋπόθεση για να εξασφαλιστεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
Τα λιμάνια και συνολικά οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, με μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθούν σε έναν επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες να μπουν μπροστά ώστε να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Να αποκρούσουν την προσπάθεια να μετατραπούν σε χειροκροτητές της βάρβαρης πολιτικής της, στα πλαίσια του αφηγήματος για τη «δίκαιη ανάπτυξη». Δυναμώνοντας την κοινωνική τους συμμαχία, με ισχυρό ΚΚΕ, μπορούν να επιβάλλουν το δίκιο τους.
Στις δηλώσεις του ο υπουργός ονόμασε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, «υποπαραχωρήσεις». Κάτω από αυτόν τον τίτλο προσπάθησε να κρύψει την παράδοση υπηρεσιών του λιμανιού του Βόλου στα μονοπώλια. Η διαβεβαίωσή του ότι...
με τον τρόπο αυτό θα παραμείνει ο έλεγχος του δημοσίου αποκαλύπτει πως είτε ιδιωτικό είτε «υπό δημόσιο έλεγχο», το λιμάνι θα υπηρετεί εξίσου τους διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους. Η μορφή που επιλέγεται έχει να κάνει με το ποια προωθεί καλύτερα την κερδοφορία εκείνων των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην κάθε περίπτωση. Δεν επηρεάζει στο ελάχιστο ότι θα είναι σε βάρος του λαού, πρώτα και κύρια των εργαζόμενων στα λιμάνια και των κατοίκων των νησιών.
Τα πανάκριβα εισιτήρια για τις Σποράδες, η απομόνωση των νησιών τη χειμερινή περίοδο, η επιβάρυνση της υγείας των κατοίκων του Παλιού Λιμεναρχείου και συνολικά της πόλης, η μεταφορά επικίνδυνων μέχρι και ραδιενεργών υλικών μέσα από το λιμάνι χωρίς κανένα έλεγχο, η μη τήρηση των ήδη κουτσουρεμένων περιβαλλοντικών όρων με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΟΛΒ, το τσάκισμα των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια, ο αφανισμός μιας σειράς αυτοαπασχολούμενων που δραστηριοποιούνται με επίκεντρο το λιμάνι, συνεχίζονται και εντείνονται. Φανερώνουν ότι τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από τη λεγόμενη ανάπτυξη του λιμανιού, όπως βαφτίζουν όλες οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές τα τελευταία χρόνια την παράδοσή του στα μονοπώλια με οποιαδήποτε μορφή. Το αντίθετο. Όλα τα παραπάνω είναι προϋπόθεση για να εξασφαλιστεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
Τα λιμάνια και συνολικά οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, με μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθούν σε έναν επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες να μπουν μπροστά ώστε να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Να αποκρούσουν την προσπάθεια να μετατραπούν σε χειροκροτητές της βάρβαρης πολιτικής της, στα πλαίσια του αφηγήματος για τη «δίκαιη ανάπτυξη». Δυναμώνοντας την κοινωνική τους συμμαχία, με ισχυρό ΚΚΕ, μπορούν να επιβάλλουν το δίκιο τους.