ή ο "τετραγωνισμός του Κύκλου" καλά κρατεί…
Η Σκόπελος παραμένει και θα παραμείνει, όπως δείχνουν μέχρι σήμερα τα πράγματα, για αρκετό χρονικό διάστημα με πολλά προβλήματα στις υποδομές (λιμάνια, οδικό δίκτυο, παραλίες), αφού η γενναία χρηματοδότηση που χρειάζεται για την αποκατάσταση τους "έχει δοθεί" μέχρι στιγμής μόνο με προφορικές υποσχέσεις και εκδηλώσεις συμπάθειας, οι οποίες μόνο ανησυχία και ανασφάλεια δημιουργούν στους επαγγελματίας... Ταυτόχρονα η όποια αποζημίωση στους εκατοντάδες πληγέντες ιδιώτες και επαγγελματίες φαντάζει ισχνή έως ανύπαρκτη, δημιουργώντας σε αρκετούς προσωπικά δράματα...
Η Σκόπελος παραμένει και θα παραμείνει, όπως δείχνουν μέχρι σήμερα τα πράγματα, για αρκετό χρονικό διάστημα με πολλά προβλήματα στις υποδομές (λιμάνια, οδικό δίκτυο, παραλίες), αφού η γενναία χρηματοδότηση που χρειάζεται για την αποκατάσταση τους "έχει δοθεί" μέχρι στιγμής μόνο με προφορικές υποσχέσεις και εκδηλώσεις συμπάθειας, οι οποίες μόνο ανησυχία και ανασφάλεια δημιουργούν στους επαγγελματίας... Ταυτόχρονα η όποια αποζημίωση στους εκατοντάδες πληγέντες ιδιώτες και επαγγελματίες φαντάζει ισχνή έως ανύπαρκτη, δημιουργώντας σε αρκετούς προσωπικά δράματα...
Σε αυτά και άλλα -γενικότερα και ειδικότερα- προβλήματα του νησιού έρχεται να προστεθεί και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα πολλά αυτοκίνητα και ακόμα περισσότερα μηχανάκια που παραμένουν εδώ και 40(!) ημέρες στο βυθό του λιμανιού, παρασυρμένα από τα ορμητικά νερά της ισχυρής νεροποντής που έπληξε την Σκόπελο στις 22 Σεπτεμβρίου.
Η σημαντική επίδραση που έχει αυτή η κατάσταση, στο ήδη βεβαρυμένο περιβάλλον, δεν φαίνεται να ανησυχεί, όσο θα έπρεπε, τους υπεύθυνους του νησιού, οι οποίοι έχουν αφεθεί σε προφορικές υποσχέσεις για χρηματοδότηση από το “Πράσινο”, το “Γαλάζιο” και άλλων αποχρώσεων Ταμεία, με την οποία θα πληρωθούν οι δύτες που θα “σημαδέψουν” τα οχήματα και η μπίγα που θα επιχειρήσει την ανέλκυσή τους.
«Όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα δυσκολεύουν και...
το κόστος μπορεί να είναι ασύμφορο, αφού η λάσπη έχει σκεπάσει τα περισσότερα από αυτά, ενώ είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να βγουν όλα…» μας είπε συνομιλητής μας γνώστης της κατάστασης.
Να σημειώσουμε και πάλι ότι στα βυθισμένα οχήματα υπάρχουν καταλύτες και συσσωρευτές μολύβδου και καδμίου.
Το θειικό οξύ που περιέχεται σε ένα συσσωρευτή Μολύβδου προκαλεί αλλοίωση των επιφανειακών και υπογείων υδάτων και η επίδραση του στην αμφίβια ζωή είναι άμεση με πρόκληση θανάτου στα ψάρια και σε κάθε άλλου είδους ζωή, ενώ το Κάδμιο (Cd) είναι τοξική και καρκινογόνος ουσία.
Η διάχυση των παραπάνω υλικών στο περιβάλλον και ειδικότερα ο μόλυβδος και οι ενώσεις του, το υδροξείδιο του καδμίου και ο ηλεκτρολύτης (διάλυμα θειικού οξέως) προκαλούν σημαντικότατες επιδράσεις στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.