Στο παιδικό Θέατρο αυτό που κατέχει την κύρια θέση είναι η παιδαγωγική διάσταση. Σε τι να πρωτοαναφερθούμε. Στη σκηνική γλώσσα; Στην ερμηνευτική δημιουργία και έκφραση; Στο ότι αναπτύσσεται η παιδική φαντασία, στην αισθητική διαπαιδαγώγηση, στο ότι καλλιεργείται η κριτική σκέψη πάνω στην κοινωνία και τη ζωή;
Η παιδαγωγική λοιπόν διάσταση κατέχει την κύρια θέση με την καλλιτεχνική ή μη έκφραση του παιδιού με τον ενεργό ρόλο του στο θεατρικό γεγονός. Το παιδί χειραφετείται γιατί δρα και εκθέτει τις προσωπικές του εμπειρίες. Στο Θέατρο αντιμετωπίζονται με ευθύ τρόπο θέματα δύσκολα και δυσάρεστα καμιά φορά μιας και γίνεται λόγος απερίφραστα για την πραγματικότητα.
Το παιδί πρωταγωνιστεί όχι επειδή υποδύεται κάποιο πρόσωπο, αλλά επειδή με την ίδια του τη δράση και την προσωπικότητα ανάγεται σε πρωταγωνιστή! Ένα ενεργητικό πρόσωπο! Ο Μπρεχτ ο ίδιος με τα διδακτικά του έργα απέβλεπε σε ένα θέατρο, όπου μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι διδάσκονται πρωτοβουλίες, συμπεριφορές και δραστηριότητες.
Δηλαδή και τότε η παιδαγωγική εργασία και το Θέατρο είχαν διασταυρώσει τις καινοτομίες τους! Το Θέατρο περνάει απ την αναπαράσταση στην εμπειρία. Απ' το παιδί καταναλωτή στο χειραφετημένο παιδί της θεατρικής δράσης.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι τον Ιούνιο θα ανεβάσουμε τον "Τρελαντώνη" της Πηνελόπης Δέλτα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους γονείς για τη βοήθεια και τη συνεργασία τους!
Οι μικροί μαθητές ξέρουν πολύ καλά ότι τίποτα δε γίνεται χωρίς δουλειά και κούραση. Όμως το αποτέλεσμα αποζημιώνει! Πέρυσι το το καλοκαίρι μαθητής μου έπαιξε στην παράσταση με σπασμένο χέρι ! Αξιέπαινος γι αυτό κι ο ίδιος και οι γονείς του!
Κουτούμπα Λένα
Νηπιαγωγός
Η παιδαγωγική λοιπόν διάσταση κατέχει την κύρια θέση με την καλλιτεχνική ή μη έκφραση του παιδιού με τον ενεργό ρόλο του στο θεατρικό γεγονός. Το παιδί χειραφετείται γιατί δρα και εκθέτει τις προσωπικές του εμπειρίες. Στο Θέατρο αντιμετωπίζονται με ευθύ τρόπο θέματα δύσκολα και δυσάρεστα καμιά φορά μιας και γίνεται λόγος απερίφραστα για την πραγματικότητα.
Το παιδί πρωταγωνιστεί όχι επειδή υποδύεται κάποιο πρόσωπο, αλλά επειδή με την ίδια του τη δράση και την προσωπικότητα ανάγεται σε πρωταγωνιστή! Ένα ενεργητικό πρόσωπο! Ο Μπρεχτ ο ίδιος με τα διδακτικά του έργα απέβλεπε σε ένα θέατρο, όπου μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι διδάσκονται πρωτοβουλίες, συμπεριφορές και δραστηριότητες.
Δηλαδή και τότε η παιδαγωγική εργασία και το Θέατρο είχαν διασταυρώσει τις καινοτομίες τους! Το Θέατρο περνάει απ την αναπαράσταση στην εμπειρία. Απ' το παιδί καταναλωτή στο χειραφετημένο παιδί της θεατρικής δράσης.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι τον Ιούνιο θα ανεβάσουμε τον "Τρελαντώνη" της Πηνελόπης Δέλτα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους γονείς για τη βοήθεια και τη συνεργασία τους!
Οι μικροί μαθητές ξέρουν πολύ καλά ότι τίποτα δε γίνεται χωρίς δουλειά και κούραση. Όμως το αποτέλεσμα αποζημιώνει! Πέρυσι το το καλοκαίρι μαθητής μου έπαιξε στην παράσταση με σπασμένο χέρι ! Αξιέπαινος γι αυτό κι ο ίδιος και οι γονείς του!
Κουτούμπα Λένα
Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.