Το Γυμνάσιο Σκοπέλου «Καισάριος Δαπόντες», ευχαριστεί τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου και τον Δήμο Σκοπέλου, που στέκονται αρωγοί και ανταποκρίνονται στην προσπάθεια του σχολείου για την υλικοτεχνική του αναβάθμιση. Αποτέλεσμα ο εξοπλισμός του προαυλίου με 14 παγκάκια, εκ των οποίων τα τέσσερα δώρισε ο Δήμος. Ο Σύλλογος Γονέων φρόντισε για την προμήθεια των υπόλοιπων (10) δέκα καθώς και για εξοπλισμό γηπέδου βόλεϊ, που πρόκειται να τοποθετηθεί. Επίσης για την τοποθέτηση μικρών κάδων σκουπιδιών στο προαύλιο, ενώ ήδη από πέρυσι έχει προσφέρει έναν μεγάλο κάδο ανακύκλωσης. Οι επεμβάσεις αυτές έγιναν δεκτές με ικανοποίηση από τους μαθητές καθώς αναβαθμίζεται ποιοτικά ο χρόνος, που περνούν στο προαύλιο, το οποίο γίνεται διαρκώς πιο ευχάριστο και φιλόξενο γι αυτούς. Τα εύσημα πρέπει ακριβοδίκαια να αποδοθούν όχι μόνο για την ενέργεια επί των προμηθειών αυτών αλλά και για τον προσωπικό κόπο που κατέβαλαν τα μέλη του προεδρείου του συλλόγου γονέων, για την τοποθέτησή τους στο προαύλιο.
Ευχαριστούμε επίσης τους γονείς για την πρωτοβουλία τους για τον καθαρισμό και την τοποθέτηση των κουρτινών του Γυμνασίου, καθώς και τον κ. Καραγιώργο Νίκο που δώρισε τον καθαρισμό τους.
Επίσης ευχαριστούμε τον Δήμο Σκοπέλου, που στέκεται αρωγός δια μέσου της σχολικής επιτροπής και πρόθυμα ικανοποιεί στο μέτρο των δυνάμεών του, όλα τα αιτήματα για δαπάνες υπέρ του σχολείου, ακόμα και τα πιο τολμηρά και κοστοβόρα, εγκρίνοντας την διάθεση πόρων για τον εκμοντερνισμό των υλικοτεχνικών υποδομών του σχολείου, που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και παροχής υπηρεσιών στους χώρους του.
Τέλος το Γυμνάσιο πραγματικά διαθέτει αυτή την στιγμή ένα «μοναδικό απόκτημα». Ένα πραγματικό και πρωτότυπο έργο τέχνης. Μια υπέροχη τοιχογραφία δεξιά της εισόδου στο κτίριο του σχολείου με θέμα τρεις εκ των εννέα μουσών. Ενέργεια που ξεκίνησε από την κα Τζιλ Σόμερ και υποστηρίχθηκε από τους γονείς τον δήμο και την σύμφωνη γνώμη του Γυμνασίου. Το σχολείο βέβαια έχει την τύχη να κοσμείται και από άλλες τοιχογραφίες, εσωτερικά και εξωτερικά, αξιοσημείωτες παλαιότερες παρεμβάσεις κι αυτές.
Το θέμα της τοιχογραφίας είναι τρεις μούσες, η Κλειώ της Ιστορίας, η Ευτέρπη και η Ερατώ της λυρικής ποίησης, που στεφανωμένες με ρόδα, δάφνες και κισσούς, κρατώντας στα χέρια τους τα ομηρικά έπη και μουσικά όργανα , λύρες και καθώς στέκονται ή κάθονται ανάμεσα στα μύρτα, προτρέπουν τους μαθητές προς την γνώση, υπενθυμίζοντάς τους ότι «Όστις νέος ών των μουσών αμελεί, τον τε παρελθόντα απόλωλε χρόνον και τον μέλλοντα τέθνηκεν». Δηλαδή, ότι, όποιος όταν είναι νέος παραμελεί τις Μούσες όχι μόνο «έχει χάσει» το παρελθόν, αλλά έχει «πεθάνει» και ως προς το μέλλον. Μ’ άλλα λόγια, όποιος όταν είναι σε νεαρή ηλικία δεν έχει φιλομάθεια, όχι μόνο καταστρέφει το παρόν του αφού δεν αποκτά τις γνώσεις που απαιτεί η εποχή του για τον κόσμο που τον περιβάλλει, αλλά σκοτώνει και το μέλλον, αφού η έλλειψη γνώσης δεν τον αφήνει να εξελιχθεί.
Δημιουργός της υπέροχης και συμβολικότατης αυτής τοιχογραφίας, πρωτότυπη ως προς τη σύνθεσή της, ήταν η Σίλβια Μπαρμπέρο, που την φιλοτεχνούσε καθημερινά επί ένα μήνα μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, πολλές φορές σε συνεργασία με τους μαθητές, που είχαν έτσι το μεγάλο κέρδος να προσεγγίσουν εντελώς βιωματικά και δημιουργικά την τέχνη της ζωγραφικής, εμπνεόμενη από τους αρχαιοελληνικούς μύθους, την αρχαία μεγάλη ζωγραφική αλλά και τις παραστάσεις των μελανόμορφων και ερυθρόμορφων αρχαιοελληνικών αγγείων καθώς και την ζωντανή ελληνική φύση της Σκοπέλου. Ένα έργο τέχνης το οποίο επιφυλάσσομαι να σχολιάσω αναλυτικότερα σε άλλο κείμενο για τους πολλαπλούς συμβολισμούς του και την ποιότητά του.
Θα ήθελα να κλείσω το ευχαριστήριο αυτό σημείωμα γενικεύοντας και επισημαίνοντας ότι ανά την υφήλιο τα ωραιότερα κτίρια είναι αφιερωμένα στα Γράμματα τις Τέχνες και τον Αθλητισμό, που είναι οι μεγάλοι πυλώνες του πολιτισμού. Επομένως ο εξωραϊσμός των σχολείων με έργα Τέχνης, όπως το άρτι περιγραφέν και η συνεχής προσπάθεια για βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών τους, συμβάλλει τα μέγιστα στην στήριξη της παιδευτικής προσπάθειας, βοηθά τους μαθητές «να αντιληφθούν» την αγάπη και το ενδιαφέρον των μεγαλυτέρων, να εξελιχθούν σαν άνθρωποι και σαν οντότητες μέσα σε μια εποχή δύσκολη, στην οποία η νεότητα δοκιμάζεται από τα μηνύματα της βίας, της απανθρωπιάς, του πολέμου και της φτώχειας που «από – γοητεύουν» δηλ. δεν μπορούν να ασκήσουν κανενός είδους «γοητεία» στο νεανικό τους πνεύμα παρά να προκαλούν μόνο την σκληρή αντίδραση της εφηβείας τους.
Επομένως, ο εξωραϊσμός, η συντήρηση και ο υλικοτεχνικός εμπλουτισμός των σχολείων, η ομορφιά και η πνευματική δράση του σχολείου, έρχονται να λειτουργήσουν σαν αντίδοτο σε κάθε αρνητικό μήνυμα, που φτάνει στις νεανικές ψυχές, να εμπνεύσει και να στερεώσει την πίστη στον εαυτό τους, στις δυνάμεις τους και σ’ ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Το Γυμνάσιο Σκοπέλου «Καισάριος Δαπόντες», που έλκει την επωνυμία του από έναν μεγάλο ποιητή, θεωρεί ότι όλα αυτά μπορούν να προκύπτουν πάντα μέσα από την καλόπιστη «συν – εργασία», όλων των εμπλεκομένων στην σχολική διαδικασία, ο καθένας απ’ όπου τον αφορά. Ιδιαίτερα η Δ/νση του Γυμνασίου, πιστεύει ακράδαντα, ότι η καλόπιστη συνεργασία έχει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα, γενικά και σε όλους τους τομείς, πόσο μάλλον σε θέματα παιδείας.
Η γυμνασιάρχης
Θεοδώρου Κυριακή
Φιλόλογος
Ευχαριστούμε επίσης τους γονείς για την πρωτοβουλία τους για τον καθαρισμό και την τοποθέτηση των κουρτινών του Γυμνασίου, καθώς και τον κ. Καραγιώργο Νίκο που δώρισε τον καθαρισμό τους.
Επίσης ευχαριστούμε τον Δήμο Σκοπέλου, που στέκεται αρωγός δια μέσου της σχολικής επιτροπής και πρόθυμα ικανοποιεί στο μέτρο των δυνάμεών του, όλα τα αιτήματα για δαπάνες υπέρ του σχολείου, ακόμα και τα πιο τολμηρά και κοστοβόρα, εγκρίνοντας την διάθεση πόρων για τον εκμοντερνισμό των υλικοτεχνικών υποδομών του σχολείου, που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και παροχής υπηρεσιών στους χώρους του.
Τέλος το Γυμνάσιο πραγματικά διαθέτει αυτή την στιγμή ένα «μοναδικό απόκτημα». Ένα πραγματικό και πρωτότυπο έργο τέχνης. Μια υπέροχη τοιχογραφία δεξιά της εισόδου στο κτίριο του σχολείου με θέμα τρεις εκ των εννέα μουσών. Ενέργεια που ξεκίνησε από την κα Τζιλ Σόμερ και υποστηρίχθηκε από τους γονείς τον δήμο και την σύμφωνη γνώμη του Γυμνασίου. Το σχολείο βέβαια έχει την τύχη να κοσμείται και από άλλες τοιχογραφίες, εσωτερικά και εξωτερικά, αξιοσημείωτες παλαιότερες παρεμβάσεις κι αυτές.
Το θέμα της τοιχογραφίας είναι τρεις μούσες, η Κλειώ της Ιστορίας, η Ευτέρπη και η Ερατώ της λυρικής ποίησης, που στεφανωμένες με ρόδα, δάφνες και κισσούς, κρατώντας στα χέρια τους τα ομηρικά έπη και μουσικά όργανα , λύρες και καθώς στέκονται ή κάθονται ανάμεσα στα μύρτα, προτρέπουν τους μαθητές προς την γνώση, υπενθυμίζοντάς τους ότι «Όστις νέος ών των μουσών αμελεί, τον τε παρελθόντα απόλωλε χρόνον και τον μέλλοντα τέθνηκεν». Δηλαδή, ότι, όποιος όταν είναι νέος παραμελεί τις Μούσες όχι μόνο «έχει χάσει» το παρελθόν, αλλά έχει «πεθάνει» και ως προς το μέλλον. Μ’ άλλα λόγια, όποιος όταν είναι σε νεαρή ηλικία δεν έχει φιλομάθεια, όχι μόνο καταστρέφει το παρόν του αφού δεν αποκτά τις γνώσεις που απαιτεί η εποχή του για τον κόσμο που τον περιβάλλει, αλλά σκοτώνει και το μέλλον, αφού η έλλειψη γνώσης δεν τον αφήνει να εξελιχθεί.
Δημιουργός της υπέροχης και συμβολικότατης αυτής τοιχογραφίας, πρωτότυπη ως προς τη σύνθεσή της, ήταν η Σίλβια Μπαρμπέρο, που την φιλοτεχνούσε καθημερινά επί ένα μήνα μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, πολλές φορές σε συνεργασία με τους μαθητές, που είχαν έτσι το μεγάλο κέρδος να προσεγγίσουν εντελώς βιωματικά και δημιουργικά την τέχνη της ζωγραφικής, εμπνεόμενη από τους αρχαιοελληνικούς μύθους, την αρχαία μεγάλη ζωγραφική αλλά και τις παραστάσεις των μελανόμορφων και ερυθρόμορφων αρχαιοελληνικών αγγείων καθώς και την ζωντανή ελληνική φύση της Σκοπέλου. Ένα έργο τέχνης το οποίο επιφυλάσσομαι να σχολιάσω αναλυτικότερα σε άλλο κείμενο για τους πολλαπλούς συμβολισμούς του και την ποιότητά του.
Θα ήθελα να κλείσω το ευχαριστήριο αυτό σημείωμα γενικεύοντας και επισημαίνοντας ότι ανά την υφήλιο τα ωραιότερα κτίρια είναι αφιερωμένα στα Γράμματα τις Τέχνες και τον Αθλητισμό, που είναι οι μεγάλοι πυλώνες του πολιτισμού. Επομένως ο εξωραϊσμός των σχολείων με έργα Τέχνης, όπως το άρτι περιγραφέν και η συνεχής προσπάθεια για βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών τους, συμβάλλει τα μέγιστα στην στήριξη της παιδευτικής προσπάθειας, βοηθά τους μαθητές «να αντιληφθούν» την αγάπη και το ενδιαφέρον των μεγαλυτέρων, να εξελιχθούν σαν άνθρωποι και σαν οντότητες μέσα σε μια εποχή δύσκολη, στην οποία η νεότητα δοκιμάζεται από τα μηνύματα της βίας, της απανθρωπιάς, του πολέμου και της φτώχειας που «από – γοητεύουν» δηλ. δεν μπορούν να ασκήσουν κανενός είδους «γοητεία» στο νεανικό τους πνεύμα παρά να προκαλούν μόνο την σκληρή αντίδραση της εφηβείας τους.
Επομένως, ο εξωραϊσμός, η συντήρηση και ο υλικοτεχνικός εμπλουτισμός των σχολείων, η ομορφιά και η πνευματική δράση του σχολείου, έρχονται να λειτουργήσουν σαν αντίδοτο σε κάθε αρνητικό μήνυμα, που φτάνει στις νεανικές ψυχές, να εμπνεύσει και να στερεώσει την πίστη στον εαυτό τους, στις δυνάμεις τους και σ’ ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Το Γυμνάσιο Σκοπέλου «Καισάριος Δαπόντες», που έλκει την επωνυμία του από έναν μεγάλο ποιητή, θεωρεί ότι όλα αυτά μπορούν να προκύπτουν πάντα μέσα από την καλόπιστη «συν – εργασία», όλων των εμπλεκομένων στην σχολική διαδικασία, ο καθένας απ’ όπου τον αφορά. Ιδιαίτερα η Δ/νση του Γυμνασίου, πιστεύει ακράδαντα, ότι η καλόπιστη συνεργασία έχει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα, γενικά και σε όλους τους τομείς, πόσο μάλλον σε θέματα παιδείας.
Η γυμνασιάρχης
Θεοδώρου Κυριακή
Φιλόλογος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.