…όπως κοινές είναι και οι ανάγκες μας
Γράφει η
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός στο 3ο νηπιαγωγείο Σκιάθου
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός στο 3ο νηπιαγωγείο Σκιάθου
Το 93% των υπηρετούντων Εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης είναι αντίθετο στην αξιολόγηση - χειραγώγηση. Κι αυτό έμπρακτα δηλώθηκε με τις πάνω από 53000 υπογραφές. Η ΔΟΕ λοιπόν αντιστέκεται στην επικείμενη κατηγοριοποίηση των σχολείων. Το Σάββατο της 15ης Μαρτίου, ακυρώθηκε το σεμινάριο των στελεχών Εκπαίδευσης. Πολλές διμοιρίες των ΜΑΤ επιστρατεύτηκαν για να αντιμετωπίσουν τους Εκπαιδευτικούς. Κάποιοι μάλιστα ένθερμοι κι επίδοξοι αξιολογητές μπήκαν στο υπουργείο κρυφά πολύ νωρίς το πρωί, παρόλο που το σεμινάριο άρχιζε στις 15.30. Άλλοι μπήκαν χρησιμοποιώντας ταξί επιταγμένα με τη συνοδεία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων!
Μα πού βρισκόμαστε τέλος πάντων; Τόσο επικίνδυνοι θεωρούμαστε πλέον οι Εκπαιδευτικοί;
Παρόλα όμως τα δρακόντεια αυτά μέτρα η πλειοψηφία των στελεχών δεν παρουσιάστηκε ποτέ στο σεμινάριο. Από τους 160 που κλήθηκαν οι 62 μόνο παρουσιάστηκαν και παρακολούθησαν το ακυρωμένο πια σεμινάριο. Κι αυτό είναι μία νίκη.
Ο δρόμος όμως είναι μακρύς. Την Παρασκευή 21 Μαρτίου αρχίζουν τα...
σεμινάρια των Σχολικών Συμβούλων.
Το ΔΣ της ΔΟΕ καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών στις 2.30 στο υπουργείο Παιδείας.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι για να εφαρμοστεί, ας πούμε ένα σχέδιο εργασίας θα πρέπει να υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο που να το καλύπτει. Στην περίπτωση της αξιολόγησης απαιτείται παραβίαση του εργασιακού ωραρίου μιας και η συμμετοχή σε ομάδες εργασίας δεν μπορεί να υλοποιηθεί εντός του ωραρίου εργασίας. Αυτό όμως κανείς δεν μπορεί να το απαιτήσει από τους Εκπαιδευτικούς. Στη Λέσβο οι Εκπαιδευτικοί υπέστησαν εκφοβισμό προκειμένου να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας. Οι αποφάσεις του Κλάδου αγνοήθηκαν και η συμμετοχή σε ομάδες παρουσιάστηκε ως υποχρεωτική!
Ας είμαστε συνειδητοποιημένοι. Στόχος της αξιολόγησης δεν είναι η διάκριση των ικανών Εκπαιδευτικών αλλά η εκκαθάριση και οι μαζικές απολύσεις!
Δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από το να δημιουργήσεις ένα σχέδιο εργασίας. Η επιλογή του θέματος, η δημιουργία σχεδιαγράμματος, οι πηγές, τα βοηθήματα, οι ειδικοί και μετά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων ο προγραμματισμός της έρευνας. Έχει γίνει ρουτίνα πια αυτό. Όλοι όμως ξέρουμε πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα και πόσο δύσκολα στην πράξη, μέσα στη σχολική τάξη, όπου το λιγότερο που έχεις να αντιμετωπίσεις είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής!
Ποιος αξιολογητής λοιπόν, μετά την παρακολούθηση κάποιων σεμιναρίων θα έρθει να κρίνει τη δουλειά μας; Θα αμφισβητηθούν τα Πτυχία και τα Μεταπτυχιακά μας; Είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίο να αυτοαξιολογηθεί το ίδιο το υπουργείο. Με πόσα προβλήματα ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά; Με πόσα λειτουργικά κενά; Πόσος καιρός πέρασε για να καλυφθούν αυτά τα λειτουργικά κενά; θα είναι σε θέση το υπουργείο το Φθινόπωρο να απαιτήσει ομάδες εργασίας;
Ας είμαστε όλοι μια γροθιά. Η γραμμή πρέπει να είναι κοινή όπως κοινές είναι και οι ανάγκες μας!
Λένα Κουτούμπα
Νηπιαγωγός
στο 3ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.