...και τώρα
μπορούμε(;) να μιλήσουμε και όσοι
επιλέξαμε
να μείνουμε “έξω από το χορό”
Πριν μιλήσω
για το συγκεκριμένο γεγονός θα σας
αναφέρω κάποια γεγονότα.
Η ιδέα ενός
μουσικού φεστιβάλ/γεγονότος/εργαστηρίου
-όπως θέλετε πείτε το- δεν είναι τωρινή, την είχαν πολλοί και αρκετά χρόνια πριν.
Δε μπορώ να γνωρίζω όλες τις περιπτώσεις, αλλά από αυτά που σίγουρα γνωρίζω, ένα
είναι ότι ο Κώστας ο Καλαφάτης πριν από
πολλά χρόνια (2005 αν θυμάμαι καλά) κατέθεσε
ολοκληρωμένη πρόταση για τη δημιουργία
του μουσικού αυτού γεγονότος. Η πρόταση
αυτή κατέληξε σε κάποιο συρτάρι του
τότε Δημάρχου.
Αντίστοιχη
τύχη είχε και νεότερη πρόταση του τωρινού
Διοικητή του Πυροσβεστικού Κλιμακίου
Σκοπέλου, του Βαγγέλη του Καραμήντζα,
με τον οποίο έχω την ευχαρίστηση να
συνευρίσκομαι μουσικά εδώ και δύο
χρόνια.
Πριν από
δύο περίπου χρόνια και χωρίς ακόμη να
γνωρίζω τις δύο προηγούμενες περιπτώσεις,
σε μια συνάντηση με τον τωρινό Δήμαρχο
Σκοπέλου κ. Μιχελή, εγώ ο ίδιος του
ανέφερα την ιδέα που είχα για τη...
δημιουργία ενός μουσικού φεστιβάλ βασισμένου πάνω σε ήδη γνωστές και επιτυχημένες συνταγές (βλέπε Αγιος Λαυρέντιος). Ενδιαφέρον υπήρξε αλλά όχι και υλοποίηση του εγχειρήματος.
δημιουργία ενός μουσικού φεστιβάλ βασισμένου πάνω σε ήδη γνωστές και επιτυχημένες συνταγές (βλέπε Αγιος Λαυρέντιος). Ενδιαφέρον υπήρξε αλλά όχι και υλοποίηση του εγχειρήματος.
Επειδή όμως
η ιδέα όπως τη διαμόρφωσα σε μετέπειτα
συζητήσεις δεν έλεγε να φύγει από το
μυαλό μου, επιχείρησα να ξαναθέσω το
θέμα με ένα άλλο τρόπο στο τραπέζι. Αφού
κατά μόνας δεν μπορούσαμε να προωθήσουμε
την ιδέα, θα έπρεπε να τη θέσω μέσω άλλης
οδού πιο επίσημης. Ανέλυσα λοιπόν τους
βασικούς της άξονες στο φίλο μου το
Βαγγέλη το Δρόσο, που είναι στην Τουριστική
Επιτροπή του Δήμου μήπως και καταφέρει
να την προτάξει μέσω της ιδιότητάς του
και να το βάλουμε μπροστά με χρονικό
ορίζοντα που θα μας επέτρεπε να το
οργανώσουμε σωστά και με λεπτομέρεια,
δηλαδή του χρόνου. Του άρεσε πολύ η ιδέα
και έδειξε θέληση για να την προωθήσει.
Κάτι λιγότερο
από 3 εβδομάδες μετά ήρθε η ανακοίνωση
του φετινού φεστιβάλ. Ενδιαμέσως εγώ
έχω ήδη βολιδοσκοπήσει με προσωπική
επαφή σημαντικούς καλλιτέχνες διερευνώντας
τη βούληση τους να συμμετάσχουν σε αυτό
που θα φτιάχναμε και οι απαντήσεις τους
ήταν θετικότατες. Με την ανακοίνωση
λοιπόν πάγωσε η όποια προσπάθεια για
λόγους που θα τους αναφέρω πιο κάτω.
Πρέπει όμως
να αναφέρω κάποια βασικά στοιχεία της
ιδέας που κατέθεσα.
Μιλάμε για
ένα μουσικό γεγονός που θα αφορά το
ρεμπέτικο (σε πρώτη φάση). Σε επόμενη
φάση θα μπορούσε να φιλοξενήσει και
κάποιο συγγενές είδος μουσικής, αλλά η
βάση και ο χαρακτήρας του θα είναι το
ρεμπέτικο.
Το ρεμπέτικο
ευνοεί για πολλούς λόγους. Πρώτα από
όλα αποτελεί για τους Σκοπελίτες γνωστό
ήχο και δεν θα ξενίσει. Έπειτα το ρεμπέτικο
είναι τουριστικό προϊόν από μόνο του.
Τρίτο και όχι λιγότερο σημαντικό,
υπάρχουν ήδη στη Σκόπελο καλλιτέχνες
να το υποστηρίξουν και δεν απαιτούνται
μεγάλες σε αριθμό προσθήκες, οι οποίες
θα υπάρχουν και θα είναι επιλεγμένοι
και γνωστοί καλλιτέχνες του είδους.
Το ρεμπέτικο
ευνοεί επίσης και τον άλλο στόχο του
φεστιβάλ, τα μουσικά εργαστήρια. Δεν
απαιτείται ούτε μεγάλος σε κόστος
εξοπλισμός για να πραγματοποιηθούν
μαθήματα από τους καλλιτέχνες στον
κόσμο.
Το ιδανικό
διάστημα τέλεσης του φεστιβάλ είναι
είτε το τέλος του Ιουνίου, είτε οι αρχές
του Σεπτέμβρη, αλλά επειδή για να
καταφέρουμε να έχουμε επιτυχία σε αυτές
τις περιόδους θα πρέπει να έχει ήδη
καθιερωθεί το γεγονός, στην αρχή θα
πρέπει να το τοποθετήσουμε χρονικά το
πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Με
αυτό τον τρόπο θα μαθευτεί και θα
ακουστεί, ώστε να μπορούμε μετά να το
πάμε λιγάκι έξω από τη σεζόν για να
καταφέρουμε να την επεκτείνουμε.
Η όλη
διοργάνωση θα ανήκε αποκλειστικά και
μόνο στο Δήμο Σκοπέλου και σε συγκεκριμένα
άτομα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
Τρία άτομα είναι δυνατό αν αφιερώσουν
λίγες ώρες την εβδομάδα για μερικούς
μήνες να το στήσουν άψογα. Ο ένας για το
καλλιτεχνικό κομμάτι (επαφές, πρόγραμμα,
κλπ), ο δεύτερος για το στήσιμο των
συναυλιακων χώρων (εξέδρες, μηχανήματα,
διαφημιστικά, κλπ) και ο τρίτος για τη
στέγαση και εστίαση των καλλιτεχνών
αλλά και τους χώρους διαμονής των
επισκεπτών.
Αυτά τα λίγα
και βασικά χωρίς πολλές λεπτομέρειες
(που υπάρχουν διαθέσιμες).
Πάμε λοιπόν
στο φετινό γεγονός.
Για μπορεί
ένας τόπος να στηρίξει ένα μουσικό
φεστιβάλ και να το καταστήσει θεσμό θα
πρέπει να υπάρχουν οι παρακάτω τρεις
προϋποθέσεις:
Πρώτον να
υπάρχει μουσική παιδεία και κουλτούρα.
Δηλαδή οι κάτοικοι του τόπου αυτού να
ασχολούνται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο
με τη μουσική. Στη Σκόπελο έχουμε
σημαντικά τέτοια δείγματα. Από τον
Ξηντάρη και το Σύρο, μέχρι τον Αστεριάδη
και το Βαγγελάκη τον Κοχύλη. Αναφέρω
μόνο αυτούς για να καταδείξω ότι ο
πυλώνας της μουσικής παράδοσης στο
Σκόπελο είναι το ρεμπέτικο. Φυσικά και
δεν ξεχνώ τους άλλους, όπως την Κατερίνα
για παράδειγμα που εκτός των άλλων
μαθαίνει μουσική στα παιδιά, τον
Λαρυγγάκη, ακόμα και τον τωρινό Δήμαρχο.
Η δεύτερη
προϋπόθεση αφορά τις υποδομές και
υπηρεσίες. Οι επισκέπτες τέτοιων μουσικών
γεγονότων είναι κατά βάση νέοι και
αρέσκονται σε εναλλακτικές μορφές
τουρισμού, όπως για παράδειγμα το
κάμπινγκ. Αν θέλουμε ένα τέτοιο φεστιβάλ
να τραβήξει κόσμο είμαστε υποχρεωμένοι
ως Σκόπελος να παρέχουμε και τέτοιες
υπηρεσίες.
Η τρίτη και
ίσως σημαντικότερη προϋπόθεση είναι ο
χαρακτήρας του φεστιβάλ. Δεν νοείται
σοβαρό φεστιβάλ που να μην έχει χαρακτήρα.
Είτε θα αφορά τη ροκ μουσική, είτε το
ρεμπέτικο, ο χαρακτήρας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να
υπάρχει.
Φέτος λοιπόν
έγινε ένα φεστιβάλ που:
- ΔΕΝ είχε χαρακτήρα. Ακούστηκαν παντελώς αναντίστοιχοι ήχοι σε μια προσπάθεια να παίξουν όσο πιο πολλοί γίνεται. Διαβάζω από το site του: “Για πρώτη φορά ο Δήμος Σκοπέλου επιχειρεί να πραγματοποιήσει στο νησί, ένα Μουσικό Φεστιβάλ με συμμετοχή καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, από όλη την Ελλάδα και φυσικά τη Σκόπελο". Αυτό εξ αρχής είναι λάθος και δείχνει άγνοια και προχειρότητα.
- ΔΕΝ είχε “δια ταύτα”. Δεν άφησε μουσική γνώση στο νησί (ούτε ένα εργαστήρι) και δεν άφησε παρακαταθήκη για το μέλλον. Δεν υπάρχει κάτι που θα θυμούνται οι θεατές ως σημείο αναφοράς. Ίσως μονάχα την οικογενειοκρατία. Με άλλα λόγια δεν άφησε κίνητρο για του χρόνου στον κόσμο.
- Η επιλογή του χρόνου τέλεσης του φεστιβάλ αποδείχθηκε λάθος. Ένας επισκέπτης που βρισκόταν στη Σκόπελο αυτές τις ημέρες πιθανώς να παρακολουθούσε μια εκδήλωση. Πόσοι όμως θα διάλεγαν, ως τόπο διακοπών τους, τη Σκόπελο το Μάιο για να παρακολουθήσουν ένα φεστιβάλ αγνώστου ταυτότητας; Άρα το φεστιβάλ δεν κατόρθωσε να αυτοπροβληθεί ως όφειλε λόγω της λανθασμένης αυτής επιλογής.
Τα συμπεράσματα
που βγάζω είναι:
- Το φεστιβάλ απέτυχε φέτος και πιθανότατα θα το ξεχάσουμε ως ύπαρξη τα επόμενα χρόνια.
- Το Μουσικό Φεστιβάλ Σκοπέλου ως έννοια “κάηκε” λόγω βιασύνης και προχειρότητας και είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να ξεκινήσει οποιαδήποτε προσπάθεια ακόμα και με τις πιο στέρεες βάσεις.
Για όσους
αναρρωτιούνται γιατί δεν πήρα εγώ μέρος
θα απαντήσω εκ των προτέρων. Δεν πήρα
μέρος για λόγους κυρίως εγωιστικούς:
• Τσατίστηκα
όταν έμαθα ότι ενώ όλες οι προαναφερθείσες
προτάσεις πήγαν άκλαυτες -που λένε και
στο χωριό μου- μόλις ήρθαν οι Άγγλοι
τρέξανε όλοι να τους στηρίξουν.
• Νευρίασα
γιατί ήξερα από την αρχή ότι το εν λόγω
φεστιβάλ θα ήταν η ταφόπλακα της ιδέας
ενός οργανωμένου και με προοπτικές
Ρεμπέτικου Φεστιβάλ.
•
Απογοητεύτηκα
όταν συνειδητοποίησα η πίεση του να
γίνει σώνει και καλά αυτό το φεστιβάλ
προέρχεται όχι από το όραμα και την
όρεξη αλλά από άλλα κίνητρα.
Εξεπλάγην
όταν με πλησίασε εκ των διοργανωτών
μέλος των Εθελοντών και μου πρότεινε
να συμμετάσχω προσπαθώντας να με πείσει
με επιχειρήματα του στυλ “παίξε και
που ξέρεις μπορεί να ανοίξει κάποια
πόρτα και για σένα”. Εθελοντισμός
μέσω ιδιοτέλειας δηλαδή! Για λόγους
ευγένειας τότε απάντησα ότι έχω αυξημένες
υποχρεώσεις λόγω Πανελλαδικών Εξετάσεων,
αλλά ξέρετε μερικοί δεν έχουμε βλέψεις
για μεγάλες πόρτες ...
Υ.Γ1 : Σε
καμία περίπτωση δεν κρίνω όσους
καλλιτέχνες θέλησαν να λάβουν μέρος σε
αυτό το φεστιβάλ.
Υ.Γ2 : Τα
παραπάνω ισχύουν για ένα φεστιβάλ το
οποίο φιλοδοξούμε να αποτελέσει
τουριστικό προϊόν. Αν θέλουμε κάτι για
να περνάμε καλά οι ντόπιοι απλά δεν το
ονομάζουμε φεστιβάλ και δε χρειαζόμαστε
καμιά οργάνωση και κανένα μαέστρο για
να μας το φτιάξει. Δόξα το Θεό οι ντόπιοι
καλλιτέχνες το κατέχουνε άψογα το
αντικείμενο.
Δημήτρης
Ντακούλας
μέλος του
σχήματος “Μουσικοί Μετανάστες”
Αγαπητέ Δημήτρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ μαζί σου αλλά τουλάχιστον κάτι έγινε, κάτι κινήθηκε.
Δυστυχώς η φαφλατιά και τα γνωστά μικροπολιτικά και η γνωστή ακολουθία που ακολουθεί ανεξαιρέτως κάθε δημοτική αρχή έχει σαν πρωταρχικό στόχο την αυτοπροβολή και όχι την πραγματική συμβολή στο νησί.
Αν ποτέ καταλάβουμε ότι μόνον με καθολική συμβολή όλων προς ένα κοινό στόχο θα μπορέσουμε να βγούμε από την λαικομιζέρια, την αυτοπροβολή και την ιδιοτέλεια και την παραγωγή εμποδίων σε κάθε προσπάθεια τρίτων τότε μόνον νομίζω ότι θα μπορέσει να υπάρξει πραγματική πρόοδος.
Οι εκδηλώσεις στυλ “potpourri” καλές είναι αλλά όπως λες και εσύ καλό θα ήταν να υπάρξει μία εξειδίκευση σε κάτι που να μπορέσει να έχει συνέχεια και διάρκεια.
Τα φλάς όμως έλαμψαν και τα εύσημα αποδόθηκαν ! (τουλάχιστον στην τοπική αγορά ).
Κι εγώ δεν πήρα μέρος για λόγους κυρίως εγωιστικούς
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι επέλεξα να μείνω “έξω από το χορό”
αλλά τελικά το μετάνιωσα.
Του χρόνου μαζί σας παιδιά !
Δημήτρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμιας και είμαι κι εγώ μέλος της τουριστικής επιτροπής, δεν γνώριζα ότι είχες και εσύ μία τόσο τεκμηριωμένη πρόταση για ένα Μουσικό Πανηγύρι ή Εργαστήρι (θα προτιμούσα να το πω). Εδώ να μου πεις τόσα χρόνια στην Σκόπελο και δεν γνώριζα την ολοκληρωμένη πρόταση του Κώστα Καλαφάτη (βέβαια την συγκεκριμένη περίοδο υπήρχε άλλη πολιτιστική ατζέντα).
Και επειδή το φετινό δεν είχε το «δια ταύτα» και όπως διαπίστωσες πολλά πράγματα δεν προέρχονται από όραμα και όρεξη αλλά από άλλα κίνητρα πρέπει να κοινωνούμε τις ιδέες μας για να ακούγονται τουλάχιστον.
Thank you for all your comments so far.
ΔιαγραφήBefore we can say if an event has failed, we have to define success. If success is being defined by presence or absence of a rebetiko festival, then it failed. This was not what it was or was ever supposed to be. If success is defined by musical variety, audience numbers, international co-operation, enjoyment and friendship, then it succeeded beyond all expectations.
These events do not need to conflict with a rebetiko festival which can happen in addition at any other time. If a rebetiko festival is what people want, then why is it not organised already? It will include giving your time for free, ignoring your family, sleepless nights, washing chairs, sweeping chapels and all the things that the organisers have done this time.
Please can we work together to do the best thing for Skopelos?
Very best wishes,
Kendal Shepherd
Ερχομαι στη Σκοπελο καθε καλοκαιρι και παντα παρακολουθω τις εκαστοτε εκδηλωσεις και επιτρεψτε μου να κανω μια μικρη συγκριση κυριε Ισιδωρε. Καποτε οι διαφοροι καλλιτεχνες που συμμετειχαν πληρωνονταν αδρα και μετα απο δικαστικη αποφαση εναντιον του δημου. Το οραμα και η ορεξη των τοτε διοργανωτων ειχε σαν κινητρο την αμοιβη και την προβολη καποιων. Τα κινητρα αυτου του φεστιβαλ, με συγχωρειτε πολυ, ειναι ανιδιοτελη αν μη τι αλλο... Μπραβο και καλο κουραγιο . Κρατηστε το κεφαλι ψηλα. Περιμενω την επομενη εκδηλωση. Ενας φιλος της Σκοπελου και ενθερμος υποστηρικτης του εθελοντισμου.
ΔιαγραφήΚυρία Shepherd,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο στόχος ήταν η αυτοϊκανοποίηση τότε πιθανόν να επετεύχθη. Γράφω ρητά στο τέλος ότι η άποψή μου αφορά ένα Μουσικό Φεστιβάλ που θα αποτελεί τουριστικό προϊόν. Αν εσείς είστε ικανοποιημένοι, επιτρέψτε μου να έχω υψηλούς στόχους και όραμα. Σας εύχομαι να απολαύσετε το υπόλοιπο των διακοπών σας.
Ισίδωρε,
Ιδέες για διάφορα θέματα όπως ξέρεις πολύ καλά πάντα υπάρχουν. Το πρόβλημα είναι ότι ξεφουσκώνουν κυρίως λόγω προχειρότητας και ιδιοτέλειας και μετά αναρωτιούνται οι Σκοπελίτες γιατί δεν πάνε καλά τα πράγματα. Λείπει το η βούληση, το θάρρος και η ειλικρίνεια. Ακόμα και τώρα που γράφουμε με ονοματεπώνυμο, αρκετοί μιλάνε και σχολιάζουν εν κρυπτώ για να μην εκτεθούν στην κοινωνία. Αυτά τα στεγανά πρέπει να σπάσουν διαφορετικά θα συνεχίσουμε όχι μόνο να στοχεύουμε στο “μη χείρον” απορρίπτοντας και από τη σκέψη μας ακόμα το “βέλτιστο” λόγω αγιάτρευτης φοβίας, αλλά και για αυτό ακόμα το “μη χείρον” να ψάχνουμε καθοδηγητές. Για το συγκεκριμένο θέμα του φεστιβάλ η άποψή μου είναι ξεκάθαρη.
Αυτοι που εκτιθενται ειναι αυτοι που αμοιβονται εν κρυπτω κυριε Ντακουλα. Ποτε θα μας αρχισετε μαθηματα εντατικα με θεμα ΒΟΥΛΗΣΗ -ΘΑΡΡΟΣ - ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ? Αναλαμβανετε και Σκοπελιτες? Περιμενω να δω ποσο καλος καθηγητης , καθοδηγητης θα ειστε στις αγιατρευτες φοβιες μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αναλαμβάνω ανίατες περιπτώσεις αγαπητέ, ατυχήσατε.
ΔιαγραφήΠρος το παρόν αρχίστε με το να γράφετε το όνομά σας και μην ξεχνάτε τους τόνους, μέχρι εκεί μπορώ να σας βοηθήσω.
Για το αν είμαι καλός καθηγητής ρωτήστε τα παιδιά.
Η ανωνυμία να ξέρετε (που μάλλον το ξέρετε) άλλες φορές τονίζει την ουσία των όσων αναφέρονται και άλλες τη γραφικότητα του συγγραφέα.
Την καλημέρα μου.
Περσινά ξινά σταφύλια... Τι νόημα έχουν όλες αυτές οι πληροφορίες και καταθέτονται. Μήπως είναι κάποιες λεπτομέρειες που δεν ήξερε ο απλός κόσμος για κάποιο σημαντικό ιστορικό γεγονός; (Α΄παγκόσμιος, Β΄παγκόσμιος, Ελληνική επανάσταση κ.λ.π;) Ποιος είχε πρώτος την ιδέα, ποιος την κατέθεσε, ποιος την υλοποίησε, ποιος δήμαρχος ήταν, κ.λ.π. Μου είναι τελείως αδιάφορο! Έλαβα μέρος σε δύο βραδιές του φεστιβάλ, μόνο ως θεατής. Το ευχαριστήθηκα και έδωσα συγχαρητήρια σε όσους το διοργάνωσαν και συμμετείχαν(σε προηγούμενο σχόλιό μου). Ποιος είχε την ιδέα, (αν ήταν ο Γιώργος, ο Κώστας, ο Αντώνης), ποια η δημοτική αρχή, πες με αδιάφορο, δεν με ενδιαφέρει. Πέρασα δυό βραδιές όμορφα και ανέξοδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι η τσαντίλα είναι χαρακτηριστικό των αγράμματων. Οι εγγράμματοι και μάλιστα οι καθηγητές των παιδιών μας, θα πρέπει να είναι ανοιχτόμυαλοι, όχι θολωμένοι και να μην καταλαμβάνονται από τέτοια ταπεινά αισθήματα. Ακόμα και αν κάποια στιγμή συμβεί, θεωρώ ότι είναι κουτό να το παραδέχεσαι εγγράφως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αιτιάσεις σου ενώ θα μπορούσαν να έχουν κάποια βάση και εντέλει να συνεισφέρεις και εσυ με τις ιδέες σου, την παρουσία σου και την μουσική σου, ο τρόπος και το ύφος σου δεν σε δικαιώνουν καθόλου. κριμα που τα έγραψες εν βρασμώ.
Ελπίζω του χρόνου να συνυπάρξετε ειρηνικά και χωρις μικρο/μεγαλοσυμφέροντα και το επόμενο φεστιβάλ να είναι καλύτερο απο το προηγουμενο.
Χωρίς καμία διάθεση να σας προσβάλω, κύριε Ντακούλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απουσία μας (με την επιλογή σας να μείνατε έξω από τον χορό για λόγους κυρίως εγωιστικούς), δεν μου έκανε καμία αίσθηση και μάλλον δεν την παρατήρησε και κανένας άλλος.
Π.Λ.
καιρός να αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί πράγματι όλα αυτά που γράφει ο κ. Ντακούλας, να προέρχονται από την ¨τσαντίλα¨ του ή ακόμα και από τον εγωισμού του. Ποιος όμως διαφωνεί με την ουσία των όσων γράφει; Ποιος διαφωνεί ότι το ¨φεστιβάλ¨ αυτό δεν είχε κανένα μουσικό χαρακτήρα; Ήταν κατά τη γνώμη μου, ένας αχταρμάς, ασχέτων μουσικών ¨χρωμάτων¨ που δεν είχαν καμιά σχέση μεταξύ τους, που προκαλούσαν ακουστική σύγχυση… Ποιος διαφωνεί για τον λάθος χρόνο τέλεσης του; Αν αυτό γίνονταν σε κάποιο άλλο χρονικό σημείο, τότε πιστεύω ότι θα είχε πολύ περισσότερη αποδοχή από τον κόσμο. Δυστυχώς η προχειροδουλειά στο ¨φεστιβάλ¨ αυτό φάνηκε. Βέβαια για να μην είμαι άδικος, κάθε αρχή πάντοτε έχει προβλήματα, ελλείψεις αλλά και λάθη. Ίσως όμως αν το ¨φεστιβάλ¨ αυτό καθυστερούσε κάπως χρονικά, πολλά από αυτά να μην γίνονταν. Ας ευχηθούμε του χρόνου να είναι καλυτέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην κατηγορούμε λοιπόν άδικα τον κ. Ντακούλα που έκανε μια κριτική. Άλλωστε γνωρίζουμε το ήθος του και ότι αυτός έχει προσφέρει τόσα χρόνια στον τόπο μας.
X.N.K.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους χάρισαν πνοή,μελωδία,προσωπικό χρόνο και αστείρευτη θετική ενέργεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα ηχηρό μπράβο στους διοργανωτές και τους υποστηρικτές τους.
Από όλα όσα προηγήθηκαν και όλα όσα ακολούθησαν θα κρατήσω τα πολυτιμότερα για μένα:τη χαρά,τα χαμόγελα,την ευλογία της αρμονικής συνύπαρξης για έναν κοινό σκοπό,την ψυχική ευεξία της συμμετοχής και το από καρδιάς χειροκρότημα τπυ κόσμου που ανταποκρίθηκε και μοιράστηκε μαζί μας το δώρο της μουσικής.