Sporades newspaper / ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ • email: 3nisia@otenet.gr και 18154poulios@gmail.com • Tηλ. 6942 22 62 01

I.KTEO

ΣΚΟΠΕΛΟΣ / ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ / ΚΛΙΚ ΣΤΟ BANNER

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

Σκόπελος / Η ΔΕΗ υπεύθυνη για τις πολύωρες διακοπές τις ημέρες της κακοκαιρίας...

Για τις τεράστιες ευθύνες που έχει η ΔΕΗ (ΔΕΔΔΗΕ) στην πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, στο νησί της Σκοπέλου το διήμερο της κακοκαιρίας, έγινε λόγος στην ανοικτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σκοπέλου. Τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα πάνω από 24 ώρες, δοκιμάζοντας τις αντοχές των κατοίκων, που εξ αιτίας της διακοπής δεν είχαν νερό και θέρμανση, ενώ επικρατούσαν “πολικές” θερμοκρασίες.  Μετέπειτα, σειρά πήραν οι διακυμάνσεις της τάσης, οι οποίες δημιούργησαν προβλήματα σε πολλές ηλεκτρικές συσκευές.

«Κύριος υπεύθυνος για την διακοπή είναι η ΔΕΗ, η οποία δεν έχει καθαρίσει ποτέ τη βλάστηση και τα δέντρα γύρω από τις γραμμές της, όπως οφείλει… Για το θέμα ενημερώθηκε και ο υπουργός κ. Σκουρλέτης, όταν επισκέφθηκε τη Σκοπέλο…» είπε ο Δήμαρχος Σκοπέλου Χρήστος Βασιλούδης κλείνοντας τη συζήτηση…

«Να ζητηθούν ευθύνες, από την εταιρία και να αποζημιωθούν όσοι έπαθαν ζημιές, λόγω της διακοπής και των διακυμάνσεων της τάσης…» ζήτησε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Μανώλης Ραμαντάνης.

Να σημειώσουμε ότι στη συζήτηση για τις ευθύνες της ΔΕΗ εξαιρέθηκαν οι εργαζόμενοι στο νησί τεχνικοί, οι οποίοι έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους τις ημέρες του χιονιά και τις τιτάνιες προσπάθειές τους για την αποκατάσταση των βλαβών σε αντίξοες συνθήκες, αναγνώρισαν όλοι, ο δε Δήμαρχος Σκοπέλου τους ευχαρίστησε και δημοσίως.


  • Υποχρεωμένη να καταβάλει αποζημιώσεις και για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος είναι η ΔΕΗ, ύστερα από τις παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του Συνηγόρου του Καταναλωτή.

Εν τω μεταξύ με καταβολή αποζημιώσεων προς τους καταναλωτές για βλάβες των ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος συμφώνησε η ΔΕΗ, μετά από παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του Συνηγόρου του Καταναλωτή, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το ύψος της αποζημίωσης δεν έχει καθοριστεί ακόμη, αλλά σύμφωνα με τη ΡΑΕ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 500 ευρώ ανά συμβάν και καταναλωτή, ενώ η ΔΕΗ έχει προτείνει 300 ευρώ για τις μονοφασικές και 400 ευρώ για τις τριφασικές παροχές.
Οι προϋποθέσεις για τους καταναλωτές, προκειμένου να αποζημιωθούν, μεταξύ άλλων είναι:
• Οι βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές να έχουν προκληθεί εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου του εναερίου ή υπόγειου δημόσιου δικτύου διανομής χαμηλής τάσης.
• Ο καταναλωτής να ενημερώσει τη ΔΕΗ το συντομότερο δυνατό μέσα σε τέσσερις ημέρες υποβάλλοντας αίτηση.
• Η ΔΕΗ να διερευνήσει τις αιτίες βλάβης ή αστοχίας υλικού για να χαρακτηρίσει «τυχαία» τη διακοπή. Θα παρέχει κάθε στοιχείο στον καταναλωτή.
• Αν χρειαστεί, ο καταναλωτής θα διαθέσει για δύο ημέρες τις συσκευές στη ΔΕΗ πριν από την επισκευή τους.
• Ο καταναλωτής μπορεί να προσκομίσει παραστατικό ηλεκτρολόγου που θα περιγράφει τη βλάβη και αν είναι δυνατόν ότι αυτή συνδέεται με υπέρταση, αλλά και το κόστος αποκατάστασης ή αντικατάστασης των συσκευών.
• Η ΔΕΗ υποχρεούται να απαντήσει στις αιτήσεις εντός 15 ημερών και θα αποζημιώνει μέσα σε έναν μήνα.
• Ο καταναλωτής θα υπογράφει δήλωση ότι θεωρεί πως το χρηματικό ποσό που εισπράττει είναι απολύτως εύλογο και σε αντιστοιχία με τη ζημιά που έχει υποστεί.
• Τα ποσά θα αναπροσαρμόζονται ετησίως ανάλογα με την πορεία του μέσου δείκτη τιμών καταναλωτή.
• Η ΔΕΗ θα προχωρήσει στην έκδοση ενημερωτικού υλικού γι' αυτήν τη διαδικασία.