Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Κυριακή 28 Ιουλίου 2019

Αντίο στον Αλοννησιώτη Θανάση Πάππο

Επειδή όταν έφυγες, έλειπα από το νησί και δεν μπόρεσα να σε αποχαιρετίσω, στέλνω από εδώ το δικό μου αντίο γράφοντας λίγα λόγια για τη ζωή σου, όπως εσύ ο ίδιος μου την αφηγήθηκες στις συναντήσεις μας κατά την προετοιμασία των παρουσιάσεων των βιβλίων σου «Τα παραμύθια και οι μύθοι στην Αλόννησο» και «Το δημοτικό τραγούδι στην Αλόννησο».  Μέσα από αυτές τις συναντήσεις ανακάλυψα έναν υπέροχο άνθρωπο με ανήσυχο πνεύμα, απέραντες γνώσεις και βαθιά αγάπη για τον τόπο του. Ήσουν ο πρώτος Αλοννησιώτης συγγραφέας. Μέσα από τα βιβλία σου θα βρίσκεσαι για πάντα κοντά μας…
Αθανάσιος Πάππος

«Γεννήθηκα στην Αλόννησο το 1945 και μεγάλωσα εδώ. Τελείωσα το Δημοτικό Σχολείο στο νησί και, καθώς τότε δεν υπήρχε Γυμνάσιο, πήγα στη Σκόπελο. Εκεί συνέχισα για 4 χρόνια, αφού υπήρχαν μόνο οι 4 πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, και ολοκλήρωσα με τις 2 τελευταίες τάξεις στον Βόλο.

Το 1966 μόλις τελείωσα το σχολείο, ξεκίνησα τη στρατιωτική μου θητεία και υπηρέτησα για 18 μήνες ως εθελοντής στην Κύπρο. Όταν απολύθηκα από το στρατό, έδωσα εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πέρασα στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Στη σχολή αυτή παρέμεινα μόνο 2 χρόνια γιατί ξανάδωσα εξετάσεις. Αυτή τη φορά πέρασα στο τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών με υποτροφία 2 ετών.

Παράλληλα με τις σπουδές μου εργαζόμουν τα καλοκαίρια στην Αλόννησο ως ταχυδρόμος και ως ξεναγός στα πρώτα γκρουπ Γάλλων τουριστών, που άρχισαν να φτάνουν στο νησί στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Την εποχή εκείνη άρχισα τη συλλογή και την καταγραφή των παραμυθιών, των παραδοσιακών τραγουδιών και των τοπικών εθίμων. Η ασχολία μου με αυτές τις συλλογές συνεχίστηκε για πολλά χρόνια.

Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου, επέστρεψα στην Αλόννησο και εγκαταστάθηκα μόνιμα. Μετά τη μεταπολίτευση διετέλεσα Πρόεδρος της Κοινότητας για 2 χρόνια. Στη συνέχεια άρχισα να διδάσκω τη γαλλική γλώσσα σε παιδιά. Γνώρισα τη Χριστίνα και αργότερα παντρευτήκαμε.

Η μεγάλη μου αγάπη ήταν πάντα το διάβασμα. Διαβάζω λογοτεχνία, ποίηση, φιλοσοφία, ιστορία. Μια άλλη μεγάλη μου αγάπη υπήρξε το ψάρεμα χταποδιών. Για πολλά χρόνια ήμουν ο καλύτερος "χταποδάς" του νησιού! Γνώριζα κάθε θαλάμι στη γύρω περιοχή! Υπήρξα επίσης ανταποκριτής της εφημερίδας Βόρειες Σποράδες. Έχω δημοσιεύσει τοπικά τραγούδια αλλά και δικά μου ποιήματα σε εφημερίδες και περιοδικά. Έχω συγκεντρώσει πλούσιο λαογραφικό υλικό, το οποίο σκοπεύω να εκδώσω στο μέλλον. »

Αντίο αγαπημένε Θανάση!

Κική Αναγνώστου
28-7-19

ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΚΛΙΚ):

Βιβλιοπαρουσίαση | “Το δημοτικό τραγούδι στην Αλόννησο"