Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Τουριστική ανάπτυξη: Δε δημιουργούμε ποτέ προσδοκίες...που δε μπορούν να ικανοποιηθούν

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΧΑΡΑΞΗΣ ΜΑΚΡΟΠΝΟΗΣ 
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
(Περιφερειακό Παρατηρητήριο Τουρισμού)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ


Η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της θεσσαλικής οικονομίας είναι ένας σύνθετος και ευαίσθητος στόχος με πολλές συνιστώσες που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπάρχει ένα θετικό, ισόρροπο και περιβαλλοντικά βιώσιμο αποτέλεσμα. Η σύγχρονη αντίληψη για την ανάπτυξη του τουρισμού στηρίζεται στην ποιότητα, την πιστοποίηση, τη διεύρυνση και διαφοροποίηση των τουριστικών υπηρεσιών, τη σύνδεση τους με την τοπική οικονομία και την ολοκλήρωση μιας σειράς έργων τα οποία αφορούν στις υποδομές και στο περιβάλλον. 
Καταρχήν, δεν νοείται μακρόπνοη Τουριστική Ανάπτυξη: 

α) χωρίς τα αναγκαία έργα Υποδομής (Αεροδρόμιο,  σιδηρόδρομος, οδικά δίκτυα, λιμάνια, μαρίνες, θαλάσσιες μεταφορές, ευρυζωνικά δίκτυα  κλπ.).
β) χωρίς την ανάδειξη της κοινής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των Θεσσαλών.
γ) χωρίς σεβασμό στο Περιβάλλον. 
δ) χωρίς τη σύνδεση του τουρισμού με την αγροτική οικονομία των επώνυμων και ποιοτικών θεσσαλικών προϊόντων, χωρίς την προβολή του μεσογειακού μοντέλου διατροφής, όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει ο αγροδιατροφικός θεσσαλικός τομέας.
ε) χωρίς την αξιοποίηση του μεγαλύτερου πλούτου που διαθέτει ο τόπος μας, που είναι το Ανθρώπινο Δυναμικό του.
Στις σημερινές συνθήκες δεν κάνουμε λόγο απλά για Τουριστικό Κλάδο, αλλά για Τουριστική Οικονομία της Θεσσαλίας.
Ανοίγει δρόμους ανάπτυξης σε δεκάδες χιλιάδες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, δημιουργεί θέσεις εργασίας, δίνει ζωή και πλούτο, σε περιοχές που υστερούν σε άλλες παραγωγικές δυνατότητες, αποτελώντας έτσι έναν από τους πιο σημαντικούς μοχλούς περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης.
Ενώ, όμως, οι τάσεις της παγκόσμιας αγοράς δείχνουν ότι, ο Τουρισμός θα είναι ένας από τους δυναμικότερους και ανταγωνιστικότερους κλάδους της θεσσαλικής οικονομίας, οι στρατηγικές, οι πολιτικές και τα εργαλεία βελτίωσής του αποτελούν διαρκώς το μεγάλο ζητούμενο.
Τα προβλήματα είναι πολλά και γνωστά: Η εποχικότητα του επαγγέλματος, το ευμετάβλητο εξωτερικό περιβάλλον που επηρεάζει άμεσα το τουριστικό προϊόν, τα προβλήματα υποδομών, η έλλειψη σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον τουρισμό, η γραφειοκρατία, η ανάδειξη νέων αγορών στον τρίτο κόσμο και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, η σημαντική μείωση του κόστους των μεταφορών και η ελεύθερη διακίνηση προσώπων, κεφαλαίων και πληροφορίας που οξύνουν τον ανταγωνισμό, κυρίως στην προσφορά των κλασικών τουριστικών προϊόντων. 

Η ανάγκη για τον άμεσο επαναπροσδιορισμό των στόχων και η προσαρμογή μας στα νέα διεθνή δεδομένα, θεωρείται επιτακτική. Η πολιτική μας για την  προβολή του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας αποκτά πλέον κομβική σημασία:
1. Στήνουμε μια ενιαία στρατηγική επικοινωνίας για την προβολή της Περιφέρειας στο σύνολό της. Εστιάζουμε ταυτόχρονα στη διαφοροποιημένη προβολή ανάλογα με τις τοπικές ιδιαιτερότητες των επιμέρους περιοχών (Αναδεικνύουμε τη Θεσσαλία ως περιοχή πολλαπλών μορφών τουρισμού και αναψυχής).
2. Αξιοποιούμε τη σύγχρονη διεθνή και ελληνική εμπειρία των επαγγελματικών ή θεσμικών τουριστικών φορέων.
3. Ιεραρχούμε τους επιχειρησιακούς στόχους του θεσσαλικού τουρισμού. ΑΜΕΣΑ σχεδιάζουμε πρόγραμμα αντιμετώπισης της κρίσης ειδικά στους θεσσαλικούς προορισμούς.
4. Κάνουμε διάκριση των τουριστικών ομάδων προς τις οποίες πρέπει να στραφεί η προβολή στο διεθνές και ελληνικό κοινό, με κριτήρια εισοδηματικά, κοινωνικά και πολιτισμικά  και κατηγοριοποιούμε με σαφήνεια το κοινό-στόχο. 
5. Διατυπώνουμε ένα ενιαίο τουριστικό δόγμα και μια ενιαία στρατηγική επικοινωνίας με προγραμματισμό και συντονισμό όλων των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, με την ανάλογη προετοιμασία τους, με την αποτελεσματική προώθηση των στόχων τουριστικής προβολής μέσω ενός προγράμματος  οργάνωσης και υλοποίησης πολιτικών προώθησης επιδιώξεων (lobbing) στο εσωτερικό και εξωτερικό.
6. Χαράζουμε μια τουριστική στρατηγική για τη Θεσσαλία με στόχο τη δημιουργία μιας σταθερής τουριστικής πελατείας με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
7. Συνεργαζόμαστε στενά με τους φορείς της επιχειρηματικής κοινότητας, με στόχο τη διασύνδεση των τουριστικών και πολιτιστικών προορισμών της Θεσσαλίας, μέσω της διαμόρφωσης ενιαίων τουριστικών πακέτων, που θα στηρίζονται στη δικτύωση των τόπων και των υπηρεσιών.
8. Συνεργαζόμαστε με τους Δήμους και τις Αναπτυξιακές τους με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της τουριστικής συγκυρίας.
9. Επιδιώκουμε την ανταγωνιστική τοποθέτηση της Θεσσαλίας στο διεθνές τουριστικό περιβάλλον με προσανατολισμό :
α) Προς τον ποιοτικό τουρισμό ανώτερου εισοδηματικού και κοινωνικού επιπέδου, με ανάλυση των δυνατοτήτων του τουρισμού των επιμέρους περιοχών, ώστε να δημιουργηθεί ένα πολυσυλλεκτικό φάσμα υπηρεσιών και υποδομών εστιασμένων σε διαφορετικές ηλικιακά και οικονομικά ομάδες. 
β) Προς τις τουριστικές μορφές με συγκεκριμένο θεματικό και εναλλακτικό περιεχόμενο (positioning), χωρίς να εγκαταλείπεται η προσπάθεια προσέλκυσης γενικού τουρισμού, που θα εξασφαλίζει σταθερά το ελάχιστο υψηλό επίπεδο διαρκούς τουριστικής ανάπτυξης με διαχρονικότητα και επαναληπτικότητα.
γ)Προς την προσέγγιση ομάδων ειδικών ενδιαφερόντων για:
Θαλάσσιο τουρισμό
Οικολογικό τουρισμό
Πολιτιστικό -πολιτισμικό τουρισμό-θρησκευτικό
Συνεδριακό 
Επιχειρηματικό 
Γαστρονομικό
Περιπατητικό
Προπονητικό- αθλητικό κλπ.
δ) Προς τον ημεδαπό, δυτικό  κυρίως, και  μετά στον ανατολικό, ευρωπαϊκό τουρισμό με:
• μεθοδική προσέγγιση Ευρώπης
• ερευνητικά προγράμματα για τα μέσα, τα μηνύματα και τις μεθόδους προσέγγισης των αγορών
• άνοιγμα σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές όπως η  Ρωσία, η Κίνα και οι ΗΠΑ.

10. Διαμορφώνουμε τη Νέα Τουριστική Ταυτότητα της Θεσσαλίας που θα βασίζεται:
• στη διεύρυνση και τη θεματική διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος. 
• στην αναβάθμιση της ποιότητας και την πιστοποίηση των παρεχόμενων τουριστικών και συνοδευτικών υπηρεσιών υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. 
• σε σύγχρονες υποδομές, (λιμάνια, μαρίνες, οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, εκσυγχρονισμός αεροδρομίων, ακτοπλοϊκές συνδέσεις, έργα ύδρευσης-αποχέτευσης, κλπ) που θα ενισχύσουν μια ολοκληρωμένη προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλίας.
• σε στοχευμένες δράσεις ανάδειξης και προστασίας του φυσικού – πολιτιστικού μας περιβάλλοντος.  
• στη στήριξη των δραστηριοτήτων των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων.
• στην εκπαίδευση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του τόπου μας, μέσα από δράσεις διαρκούς επιμόρφωσης, δια βίου εκπαίδευσης, πιστοποίησης δεξιοτήτων, επαγγελματικής κατοχύρωσης.
• στα καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, δηλαδή σε προϊόντα διαφοροποιημένα, σύγχρονα και σε ανταγωνιστικές τιμές,  που θα συνδέουν τον τουρισμό με την τοπική οικονομία και τον πολιτισμό και θα προωθούνται μέσα από δίκτυα τουρισμού (cluster) κατά περιοχή και διαπεριφερειακά. Η συνεργατικότητα είναι το μεγάλο στοίχημα για την προκοπή των μικρών επιχειρήσεων στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που και διαμορφώνεται και είναι η απάντηση – με πρόταση- στην κρίση…
Μία σύγχρονη προσέγγιση επιβάλλει τη συγκρότηση ενός «διαρκούς φόρουμ διαλόγου», ενός «Περιφερειακού Παρατηρητήριου Τουρισμού»  στο οποίο θα συμμετέχουν όλα τα στελέχη και οι επαγγελματίες του τουρισμού, με σκοπό να συνθέτουν, να αξιολογούν, να προτείνουν, αλλά και να εφαρμόζουν, όπου καλούνται, τουριστικές πολιτικέ, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού. 

Και δυό λόγια για τους ανθρώπους του τουρισμού:
Η εμπειρία και η γνώση των ανθρώπων του Τουρισμού και η άριστη συνεργασία που είχαμε μαζί τους , μέχρι τώρα έφερε τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ για το Νομό Μαγνησίας μέχρι στιγμής.
Η προσπάθεια για την τουριστική προβολή της Θεσσαλίας θα περιλάβει  ΑΜΕΣΑ , χωρίς καμιά καθυστέρηση, τις ώριμες και τις δυναμικές ως προς την τουριστική ανάπτυξη περιοχές ( Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος, Πήλιο, Μαυροβούνι, Μετέωρα και Όλυμπος, Πύλη-Ελάτη-Περτούλι, Λίμνη Πλαστήρα και τα Αστικά κέντρα) και θα στηρίξει και τις περιοχές που είναι αξιοποιήσημες τουριστικά π.χ. Ασπροπόταμος, Ελασσόνα. Όθρυ, Αλμυρό κλπ.
ΔΕ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕΡΑ ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ. Οι ενέργειες προβολής θα χουν συνέχεια και θα εμπλουτιστούν…
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ από την πρώτη μέρα.
Και όπως λέει και η βασική Αρχή της διαφήμισης «Δε δημιουργούμε ποτέ προσδοκίες που δε μπορούν να ικανοποιηθούν».

4 σχόλια:

  1. Μας έφαγε η γενικόλογη φλυαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το διαβάσατε όλο; Μόνο ο τίτλος λέει πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι, το διάβασα όλο γι' αυτό το αποκαλώ και φλυαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ακριβώς όπως λέει η βασική αρχή της διαφήμισης.Πουλάμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες
    Κύριε Παπατόλια γιατί δεν τα κάνατε πράξη όλα αυτά τέσσερα χρόνια που είστε Νομάρχης.Τώρα θα πέσει το μάνα εξ ουρανού...για την υλοποίησή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.