«Κάθε μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας επηρεάζει τους ανθρώπους με δυνητικά θετικό τρόπο. Υπάρχουν ωστόσο και θέματα οριοθέτησης της χρήσης, καθώς και αρνητικών πτυχών».
Αυτό αναφέρουν στον Πρόλογο του παρόντος συλλογικού έργου οι επιμελητές του, Άρτεμις Τσίτσικα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ, και Αλέξανδρος Καπανιάρης, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, επισημαίνοντας ότι το διαδίκτυο είναι αδιαμφισβήτητα το πιο συναρπαστικό και διαδραστικό μέσο στην ιστορία της ανθρωπότητας, με απίστευτες δυνατότητες ενημέρωσης, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Και καθώς δεν υπάρχουν όρια στην έκφραση και στις δραστηριότητες, το διαδίκτυο αποτελεί έναν κόσμο ελευθερίας, συγχρόνως όμως και έναν κόσμο πιθανών
αδιεξόδων.
Όλα αυτά, σύμφωνα με τους επιμελητές, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία κατά την παιδική και εφηβική ηλικία λόγω των αναπτυξιακών χαρακτηριστικών και ιδιαιτεροτήτων, της έμφυτης περιέργειας, της παρορμητικότητας αλλά και της ροπής προς την υπερβολή. Το βιβλίο πραγματεύεται με εξαιρετικό τρόπο τη χρήση των νέων ψηφιακών μέσων και του διαδικτύου από τα παιδιά και τους εφήβους, για τους οποίους η ενασχόληση με την τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Στο διαδίκτυο η νέα «ψηφιακή» γενιά είναι σε θέση να καλύψει σημαντικές ψυχοκοινωνικές και ακαδημαϊκές της ανάγκες, και να αποκομίσει θετικές εμπειρίες κοινωνικοποίησης και ενημέρωσης.
Το βιβλίο «Ψηφιακή Γενιά» αποτελείται από δεκατρία κεφάλαια, γραμμένα από καταξιωμένους ειδικούς, οι οποίοι φωτίζουν διαφορετικές πτυχές της ενασχόλησης των παιδιών και των εφήβων με το καταπληκτικό εργαλείο που λέγεται διαδίκτυο, και περιγράφουν τη λειτουργική και τη δυσλειτουργική του χρήση.
Καλύπτουν πολλά καίρια θέματα, από τη δημιουργικότητα στην εποχή του διαδικτύου και τα διαδικτυακά παιχνίδια έως τις ψυχικές διαταραχές και την υπερβολική χρήση του διαδικτύου, την πορνογραφία στο διαδίκτυο, τις συμπεριφορές σεξουαλικής εξάρτησης στο διαδίκτυο και την προσαρμογή του εγκεφάλου στον πολιτισμό και την τεχνολογία.
Με απλό και εμπεριστατωμένο λόγο, το βιβλίο βοηθά γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και ειδικούς ψυχικής υγείας να κατανοήσουν τη σχέση των νέων ανθρώπων με το διαδίκτυο, έτσι ώστε να συμβάλουν στην ενδυνάμωσή τους και να τους μάθουν να αποφεύγουν τις παγίδες, μικρές και μεγάλες, που πάντα παρα- μονεύουν.
Εκτός από τους δύο επιμελητές, γράφουν επίσης οι Θάνος Ασκητής, Ορέστης Γιωτάκος, Βασιλική Δημητρακοπούλου, Μαρία Κορρέ, Τέρψη Κόρπα, Νάντια Μαγκλάρα, Ειρήνη Σάκου, Ελένη Τζαβέλα και Ευθαλία Τζίλα. Συμμετέχουν οι Καλλιόπη Αθανασίου, Ιωάννης Έξαρχος και Αλίκη Μωυσιάδου.
Η Άρτεμις Τσίτσικα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής - Εφηβικής Ιατρικής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ιδρυτική επιστημονική υπεύθυνη της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής. Είναι συγγραφέας άρθρων και κεφαλαίων σε συγγράμματα και ομιλήτρια σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Το ερευνητικό της έργο εστιάζει σε θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής των εφήβων στη χώρα μας.
Ο Αλέξανδρος Καπανιάρης είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, πληροφορικός, πολιτισμολόγος και συντονιστής εκπαιδευτικού έργου για τον κλάδο της Πληροφορικής στο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας. Είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και διδάσκει στο ΠΜΣ «Δημιουργική Γραφή» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι επίσης επιστημονικός συνεργάτης του ΠΜΣ «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας» στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.