Ο Δήμαρχος Σκοπέλου Γιώργος Μιχελής με τον Δήμαρχο Σκύρου Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη |
Ο
Δήμαρχος Σκύρου τον οποίο συναντήσαμε
σήμερα το πρωί στο γραφείο του Δήμαρχου
Σκοπέλου είπε στην efimerida-sporades:
«Βρέθηκα
στην Αλόννησο και την Σκόπελο μετά από
πρόσκληση των δημάρχων των δύο νησιών.
Σήμερα συναντήθηκα με το Γιώργο Μιχελή
και συζητήσαμε τη συνεργασία των νησιών
μας για την ακτοπλοϊκή σύνδεσή τους.
Είναι δεδομένο ότι η Σκύρος αυτό το
πρόβλημα το έχει λύσει με την εταιρία
λαϊκής βάσης που έχει συστήσει και με
το αξιόπλοο πλοίο που διαθέτει, το οποίο
το μετασκευάσαμε το 2005, μια μεγάλη
επένδυση περίπου 9 εκ. ευρώ και έτσι αυτή
τη στιγμή δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα
ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
Πρόκειται
για μια εταιρία επιδοτούμενη και μέχρι
στιγμής κερδοφόρα. Πέρυσι...
ξεχρεώσαμε το δάνειο που είχαμε πάρει γι΄ αυτό το σκοπό και σήμερα έχουμε μια εταιρία που δεν χρωστάει τίποτα. Με μια ακόμα καλύτερη διαχείριση και με μία αύξηση του μεταφορικού δυναμικού της μπορεί να πάει ακόμα καλύτερα. Γι΄ αυτό το σκοπό άλλωστε βρίσκομαι σήμερα στη Σκόπελο.
ξεχρεώσαμε το δάνειο που είχαμε πάρει γι΄ αυτό το σκοπό και σήμερα έχουμε μια εταιρία που δεν χρωστάει τίποτα. Με μια ακόμα καλύτερη διαχείριση και με μία αύξηση του μεταφορικού δυναμικού της μπορεί να πάει ακόμα καλύτερα. Γι΄ αυτό το σκοπό άλλωστε βρίσκομαι σήμερα στη Σκόπελο.
-Συμφέρει την
εταιρία σας τα δρομολόγια του «Αχιλλέα»
να επεκταθούν στις υπόλοιπες Σποράδες;
Το
καλοκαίρι ο «Αχιλλέας» με τα 3 δρομολόγια
την εβδομάδα που πραγματοποιεί σε
Αλόννησο και Σκόπελο έχει κέρδος. Μικρό,
αλλά κέρδος. Υποστηρίζω ότι είναι άδικο
ένα πλοίο να κάθεται όταν μπορεί να
ταξιδεύει και να βγάζει κέρδος.
-Υπήρχαν αντιδράσεις
για τη δρομολόγηση του «Αχιλλέα» στα
νησιά μας;
Υπήρχαν
και υπάρχουν ακόμα αλλά σε μικρότερο
βαθμό. Τα επιχειρήματα που έχουν δεν
στέκουν... Το οικονομικό αποτέλεσμα
αυτού του δρομολογίου δείχνει ότι έχουν
άδικο.
-Οι συζητήσεις για
παραπέρα συνεργασία βρίσκονται σε καλό
δρόμο;
Στις
15 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγια του «Αχιλλέα»
προς Αλόννησο και Σκόπελο τελειώνουν
και τίθεται το θέμα της χειμερινής
διασύνδεσης, η οποία θα γίνει όταν
αποδείξουμε, με μια τεχνικοοικονομική
μελέτη, ότι βγαίνει οικονομικά. Τότε
είμαστε θετικοί.»
Κλείνοντας
ο Δήμαρχος Σκύρου μας είπε:
«Εκτός
από τη δρομολογιακή σύνδεση που ήδη
συνεργαζόμαστε, πρέπει να συνεργαστούμε
και για τόσα άλλα θέματα, όπως η από
κοινού τουριστική προβολή, το αεροδρόμιο
και τόσα άλλα. Εκτός από τη συνεργασία
των δημάρχων, συνεργασία μπορεί να
υπάρξει και μεταξύ των φορέων για κοινό
όφελος. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες
και στα 3 νησιά και μπορεί το κάθε νησί
να προσφέρει στο άλλο με αποτέλεσμα το
μεγάλωμα της πίτας... Αν το δούμε σοβαρά
και με ευρύ πνεύμα, έχω την εντύπωση ότι
όλοι θα είμαστε ωφελημένοι...»
Ο
Γιώργος Μιχελής
Ο
Δήμαρχος Σκοπέλου Γιώργος Μιχελής μετά
τη συνάντησή του με τον Δήμαρχο Σκύρου
μας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Δυο
θέματα συζητάμε με τον Δήμαρχο Σκύρου
στη πολύμηνη σειρά συζητήσεων που
έχουμε. Το πρώτο είναι το θέμα της
συνεργασίας των φορέων των νησιών μας
όχι μόνο για την ακτοπλοϊκή γραμμή, αλλά
γενικότερο όφελος των νησιών. Πρέπει
να συμμεριστούμε όλοι ότι από την αύξηση
της πίτας θα ωφεληθούν και τα 3 νησιά.
Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα προκαλέσουμε
μια πλατιά συνάντηση σε ένα από τα τρία
νησιά, για να ακούσουμε πολλές απόψεις
και να δούμε πως θα προχωρήσουμε παραπέρα.
Ένα
σημαντικό στοιχείο ένα και το αεροδρόμιο
της Σκύρου. Με ένα αεροπορικό εισιτήριο
Αθήνα – Σκύρος 29 ευρώ και με μια σύνδεση
Σκύρου – Αλοννήσου – Σκοπέλου
δημιουργείται μια γραμμή σαφώς φθηνότερη.
Για
την ακτοπλοϊκή σύνδεση θα υπάρξει μια
οικονομοτεχνική επιτροπή η οποία θα
εξετάσει ποιος θα είναι ο ικανός αριθμός
επιβατών / οχημάτων ο οποίος θα
δικαιολογήσει τα όποια δρομολόγια...
Αυτό είναι ένα θέμα αριθμών, γιατί κανείς
δεν πρόκειται να υποστηρίξει μια γραμμή
η οποία μπαίνει μέσα. Όταν αποφασιστεί
κάτι τέτοιο, ξαναμπαίνει το θέμα των
φορέων, το οποίο έχει να κάνει με την
υποστήριξη της γραμμής.
Μια
δεύτερη εκδοχή που συζητάμε εδώ και
καιρό είναι η ενεργοποίηση της ανενεργής
ναυτιλιακής εταιρίας που συμμετέχουν
η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Αλόννησος
και στην οποία θα μπορούσε να μπει η
Σκύρος ως μέτοχος και να παρέχει την
τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει όλο αυτό
τον καιρό, θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε
αυτό το πολυπόθητο δεύτερο πλοίο...»
Ο
Πέτρος Βαφίνης
Δήλωση
για τον ίδιο λόγο έκανε στην
efimerida-sporades και ο Δήμαρχος Αλοννήσου
Πέτρος Βαφίνης:
«Το
νόημα της σύσκεψης ήταν να ακούσει ο
Δήμαρχος Σκύρου προτάσεις τόσο από τον
Δήμο, όσο και από τους παραγωγικούς φορείς,
έτσι ώστε να μπορεί να τις μεταφέρει
και αυτός ανάλογα στο Δημοτικό Συμβούλιο
και στη ναυτιλιακή εταιρεία όπου είναι
Πρόεδρος ο ίδιος. Έτσι λοιπόν, έγινε μία
συζήτηση κατά την οποία οι προτάσεις
που τέθηκαν προς τον Δήμαρχο Σκύρου
είχαν δύο σκέλη. Κάποιες προτάσεις ήταν
για την τόνωση της ήδη υφιστάμενης
γραμμής, ώστε να προσελκύσουμε
περισσότερους επιβάτες.
Τέθηκαν
προτάσεις που αφορούσαν τη διεύρυνση
της γραμμής, την απόκτηση ενός δεύτερου
πλοίου, τη δημιουργία μιας παράλληλης
ναυτιλιακής εταιρείας, την εκμίσθωση
ή αγορά ενός δεύτερου πλοίου κ.ά.
Συζητήθηκε η δυνατότητα συνεργασίας
σε πολλά επίπεδα με κύριο προσανατολισμό
τον τουρισμό και τα οφέλη από αυτόν.
Ο
Δήμαρχος Σκύρου άκουσε προσεκτικά και
κατέγραψε όλες τις απόψεις και τις
προτάσεις. Αυτό που αποφασίστηκε
τουλάχιστον από την πλευρά της Αλοννήσου,
ήταν ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα μεταβεί στη Σκύρο αντιπροσωπεία φορέων
της Αλοννήσου, όπου θα συναντηθεί με
τους αντίστοιχους φορείς της Σκύρου,
παρουσία του Δημάρχου Αλοννήσου. Θα
συνοδεύσω αυτή την ομάδα έτσι ώστε να
αρχίσει μία συνεργασία σε όλα τα επίπεδα
σε θέματα που αφορούν τα νησιά.
Για
το θέμα της απόκτησης ενός δεύτερου
πλοίου, είτε με ναύλωση είτε με αγορά,
αυτό που τονίστηκε είναι να εμπλακούν σ' αυτό
το εγχείρημα, οι επιχειρηματίες και όχι
οι Δήμοι, οι οποίοι αυτή τη στιγμή λόγω
οικονομικής ανέχειας δεν μπορούν να
κάνουν καμία επένδυση. Θα πρέπει να
τραβήξουν μπροστά οι επιχειρηματίες
των νησιών, να εμπλακεί το Εμπορικό
Επιμελητήριο του Βόλου, της Κύμης και γιατί
όχι, όποιος άλλος φορέας μπορεί να
στηρίξει ένα τέτοιο εγχείρημα.
Επίσης
προτάθηκε να συνεχιστούν τα δρομολόγια
του Αχιλλέα και κατά τη χειμερινή περίοδο
γιατί όπως είναι γνωστό 9 του Σεπτέμβρη
σταματάει η σύνδεση με τον Άγιο Κωνσταντίνο
με τον Πήγασο και 30 Σεπτεμβρίου σταματάνε
και τα δελφίνια».
Ο
Νίκος Πλωμαρίτης
Στη
Σκόπελο έγινε συνάντηση του Δημάρχου
Σκιάθου Νίκου Πλωμαρίτη με τον Δήμαρχο
Σκύρου. Ο Δήμαρχος Σκιάθου μετά τη
συνάντηση δήλωσε:
«Συναντήθηκα
με τον Δήμαρχο Σκύρου κ. Χατζηγιαννάκη,
ένα σοβαρό άτομο, που χωρίς προβολές
και τυμπανοκρουσίες δουλεύει για τον
τόπο του. Συζητήσαμε για την ανάπτυξη
των γραμμών από την Κύμη μέχρι και το
Βόλο και τη γενικότερη συνεργασία με
τα τρία νησιά.
Είμαστε
έτοιμοι πλέον και οι Δήμοι αλλά και οι
επιχειρηματίες του τόπου να συμβάλουμε
σ' αυτό το εγχείρημα και να
εξετάσουμε τις πιθανότητες συνεργασίας
μας για απόκτηση δεύτερου πλοίου».
Μακάρι...άντε να δούμε και μια ευρύτερη συνεργασία, και μέσα στο χειμώνα, και γιατί όχι και για 'Αγιο. Επίσης, πολύ θετική ακούγεται και η ιδέα απόκτησης 2ου πλοίου που τόοοοσο πολύ το χρειαζόμαστε. 'Οσο για το Αθήνα-Σκύρο με 29 ευρώ αεροπορικώς..θα ταν θαυμάσιο. Φτάνει βέβαια να μην ακολουθηθεί η τακτική που ακολουθούσαν στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, όπου μέσα στο χειμώνα δεν υπήρχε καμία σύνδεση Ολυμπιακής και ακτοπλοϊας με τα υπόλοιπα νησιά. Τυχαίο από πλευρά Ολυμπιακής ή Σκιάθου...??
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πράγματα έχουν φτάσει στο απροχώρητο...!!!
μακαρι να γινει πραγματικοτητα η ολοχρονη συνδεση της αλονησσου με την κυμη θα σωθει το νησι μας και πιστευω ακραδαντα οτι θε μειωθει σημαντικα το κοστος διαβιωσης στο νησι μας λογω της αγορας της αθηνας .........μακαρι να γινει και συγχαρητηρια για την προσπαθεια που καταβαλεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητηρια και μονο για την προσπαθεια , για μια ελπιδα που δινετε στον κοσμο στης δυσκολες μερες μας
ΑπάντησηΔιαγραφή