«Τρία
χιλιόμετρα
ανατολικά
της
πόλεως
της
Νάξου,
υψώνεται
το
Μοναστήρι
όπου
από
μακρυά
φαντάζει
σαν
πύργος
ξεχασμένου
παραμυθιού.
Σαν
φθάσεις
εκεί
ψηλά
αγναντεύεις
από
τον
εξώστη
της
Μονή
την
εκπληκτική
θέα
του
νησιού
της
Αριάδνης,
την
όμορφη
Νάξο.
Περνώντας
την
μικρή
χαμηλή
κυρία
είσοδο
του
προαύλιου
χώρου,
με
χρονολογία
1753, πάνω
από
την...
οποία
υπάρχει
η
ζεματίστρα
της
Μονής,
βρίσκεσαι
σε
ένα
περιβόλι
από
λουλούδια
και
βασιλικούς
με
το
πηγάδι
στη
μέση,
χαρακτηριστικό
στοιχείο
όλων
των
Μονών,
ως
σύμβολο
του
αγιάσματος
και
της
κάθαρσης
της
ψυχής.
Στο
κέντρο
βρίσκεται
το
καθολικό
της
Μονής
όπου
κτίσθηκε
το
1606 (πιθανή
χρονολογία).
Γύρω
υψώνονται
τα
κελιά,
με
το
ηγουμενείο
δυτικά
και
νότια
"ο
πύργος
του
Αγίου
Νικολάου"
τριώροφο
οίκημα,
παλιό
Ενετικό
Κάστρο,όπου
πολύ
αργότερα,
προστέθηκε
η
Εκκλησία
και
πήρε
την
μορφή
που
έχει
σήμερα.
Σε
αυτό
το
Μοναστήρι
υπήρξε
ηγουμένη,
η
Αγαθή,
η
μητέρα
του
Αγίου
Νικοδήμου.
Ο
Ναός
στολίζεται
από
περίφημο
ξυλόγλυπτο
τέμπλο,
κατασκευασμένο
και
φερμένο
από
την
Κωνσταντινούπολη,
μαζί
με
τις
Δεσποτικές
εικόνες
του
Χριστού,
της
Παναγίας
και
με
εξέχουσα
εκείνη
την
μεγάλη
και
θαυματουργή
εικόνα
του
Αγίου
Ιωάννη
του
Χρυσοστόμου
πολιούχου
της
Νάξου,
καλυμμένη
με
αργυρό
πουκάμισο
η
οποία
εορτάζεται
στις
13 Νοεμβρίου.
Τοιχογραφικός
διάκοσμος
δεν
υπήρχε.
Την
αγιογράφηση
του
καθολικού,
συνόλου
110 τετραγωνικών
ανέλαβα
πριν
3 χρόνια
όπου
και
η
διάρκεια
των
εργασιών.
Ενδεικτικά
σας
αναφέρω
τις
4 σκηνές
από
τον
βίο
του
Αγίου
Ιωάννη
του
Χρυσοστόμου,
όπου
αναπτύχθηκαν
στους
πλαϊνούς
τοίχους,
παρμένες
από
τα
συναξάρια,
με
διάσταση
η
κάθε
μία
4μέτρα
πλάτος
με
3 μέτρα
ύψος
και
την
απεικόνιση
της
Πλατυτέρας
στην
Κόγχη
του
Ιερού
με
τα
χέρια
ανοικτά
σε
στάση
Δέησης
με
τον
Ιησού
στο
στήθος,
πλάτους
4,20 μέτρων,
όπου
η
κεφαλή
της
Θεοτόκου
έχει
μήκος
1 μέτρο,
πλάτος
0,80 και
μέγεθος
παλάμης
0,60 εκατοστά.
Στον
Δυτικό
τοίχο
οι
ολόσωμες
μορφές
των
Αγίων
Νικοδήμου,
Αγίου
Νικολάου
Πλανά,
Οσίας
Θεοκτίστης
και
Οσίας
Ευγενίας
με
την
παράσταση
της
Δευτέρας
Παρουσίας
και
την
εμφάνιση
των
Αγγέλων
ολοκληρώνουν
το
τελικό
αποτέλεσμα.
Σε
πολλά
επίπεδα
ο
Ναός
έχει
αγιογραφηθεί
με
την
τεχνική
της
νωπογραφίας,
σε
άλλα
όμως
μέρη
όπου
οι
επίπεδες
επιφάνειες
το
επέτρεπαν
έχει
επικολληθεί
μουσαμάς
με
την
προσθήκη
αυγοτέμπερας
στη
διάλυση
των
χρωμάτων.
Αχ Ανθούλα μου γλυκειά
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ομορφιές μας δείχνεις...
Να είσαι καλά !
Γνωρισα την Κα Βαλσαμακη σημερα στο Κορωπι οπου τα παιδια μας ζωγραφιζαν αγιογραφικες καρτες για φιλανθρωπικο σκοπο. Εχει το πιο αγνο, το πιο αληθινο χαμογελο που εχω δει. Η αγαπη της για τα παιδια ειναι εμφανης και ο τροπος που τους μιλαει για τη ζωγραφικη τους αναζωογονητικος, τοσο ωστε να βλεπεις ακομα και παιδια που δεν πιστευουν στον εαυτο τους να προσπαθουν και να τα καταφερνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ευχαριστω πολυ. Εδωσε και σε μενα ελπιδα στην ψυχη μου.