Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

21 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα ποίησης


Σε έναν από τους πιο γνωστούς και εμπνευσμένους Έλληνες ποιητές του 20ού αιώνα, στον Νίκο Καββαδία, αφιερώνει φέτος το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, τιμώντας τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του.

«Με πορφυρό στα χείλη μου κοχύλι σε προστάζω.
Στο χέρι το γεράκι σου και τα σκυλιά λυτά.
Απάνωθέ μου σκούπισε τη θάλασσα που στάζω
και μάθε με να περπατώ πάνω στη γη σωστά»
Yara Yara, Τραβέρσο
Νίκος Καβαδίας (1975)

Δύο Σκοπελίτισσες πήραν μέρος στο 10ο πανελλήνιο φεστιβάλ ποίησης που διοργάνωσε η Ένωση Μακεδονικών Σπουδών σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Βασίλειος Παπαγεωργόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού - Νεολαίας κ. Βασιλείος Γάκης, ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Βασίλης Ρωμούδης και η Α' αντιπρόεδρος κ. Ευδοκία Ρόζου – Τσαρσιώτου. Στο φεστιβάλ συμμετείχαν ποιητές απ' όλη την Ελλάδα. Βραβεύτηκαν και τιμήθηκαν αρκετοί απ' αυτούς μεταξύ των οποίων και δύο Σκοπελίτισσες η Μάρω Βουδούρογλου-Βλαχάκη και η Συνιορίτσα Σκλάβου-Καραγιαννάκη της οποίας δημοσιεύουμε ένα από τα τρία ποιήματα με τα οποία πήρε μέρος:

Κάλλιο να 'μουν η Τροία

Η γιαγιά μου η Πηνελόπη
μου ’λεγε να περιμένω,
μου ’λεγε να καρτερώ
μα η άλλη, η Ελένη
σ’ αναμνήσεις να μη μένω,
τον καιρό να προσπερνώ.

Κι εγώ, ανάμεσα στις δυο,
θα πρέπει να διαλέξω,
μα μέσα στην καρδιά μου τόσο βιός,
δεν ξέρω αν θ’ αντέξω.

Η γιαγιά μου η Καρτερούσα
με της προσμονής υφάδι
ύφαινε στον αργαλειό
μα η άλλη, η Ωραία
ό,τι έζησε ξεχνούσε
μέσ’ στης μοίρας το φευγιό.

Κι, εγώ, τις δυο να κουβαλώ,
κατάρα και ευχή τους,
να ικετεύω, να παρακαλώ,
να ’χω την αντοχή τους.

Η γιαγιά μου η Πηνελόπη
μ’ έμαθε να υπομένω,
μ’ έμαθε ν’ αναπολώ
μα η άλλη, η Ελένη
το μοιραίο να προσμένω,
τους θεούς να προκαλώ.

Κι εγώ, ανάμεσα στις δυο,
κάλλιο να ’μουν η Τροία,
για την αγάπη σου να πολεμώ,
να κόβομαι στα τρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.