Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Σκέψεις για την τουριστική μας Ταυτότητα

Κάθε νησί στη χώρα μας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, όλα όμως μαζί τα νησιά προσδιορίζονται από την Ελληνικότητα τους. Η Ελληνικότητα δεν είναι κάτι αφηρημένο αλλά συγκεκριμένα η ιστορία, ο πολιτισμός, η κοινωνική κουλτούρα των ανθρώπων που κατοικούν σ' αυτή. 
Η σημερινή εύκολη διακίνηση των ανθρώπων και η ανάγκη να διακόπτουν την ρουτίνα της καθημερινότητας τους έχει αυξήσει την διάθεση τους να φεύγουν από τον τόπο τους και να επισκέπτονται ένα άλλο μέρος που τους προσφέρει, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους, μία...
ευχάριστη διαφορετική εμπειρία. Αυτοί που διαλέγουν να έρθουν στην Ελλάδα έχουν, με διαφορετικές προτιμήσεις η κάθε κοινωνική ομάδα, την επιθυμία να γνωρίσουν αυτή την Ελληνικότητα.
Έτσι το πρώτο και σημαντικό μέλημα μας είναι να τους προσφέρουμε, με όσο το δυνατό καλύτερο τρόπο και αυθεντικά, την ιστορία μας, τον πολιτισμό μας, δηλαδή την κουλτούρα μας. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος στο νησί μας έρχονται για να κολυμπήσουν σε καθαρά γαλανά νερά που δεν έχουν, να φάνε ένα καλό ελληνικό φαγητό διαφορετικό από το δικό τους, να ακούσουν καλή ελληνική μουσική, να δουν και να αγοράσουν ελληνικά χειροτεχνήματα, να επισκεφθούν εκκλησίες και μερικά άλλα λιγοστά αλλά ενδιαφέροντα ιστορικά μνημεία (Σεντούκια, Αρχαιολογικός χώρος, Λαογραφικό Μουσείο), να κάνουν βόλτα σε μονοπάτια με διαφορετική χλωρίδα, να γνωρίσουν διαφορετικής κουλτούρας ανθρώπους και να μιλήσουν μαζί τους για τυχόν άλλο τρόπο σκέψης, να μάθουν και να δοκιμάσουν τοπικά προϊόντα που παράγουμε και καλλιεργούμε.
Κατά τη ταπεινή μου γνώμη δεν θα ενθουσιαστούν και δεν θα ξανάρθουν εάν κάνουν μπάνιο μόνο σε πισίνα αντί στα καθαρά γαλανά νερά μας, δεν θα ευχαριστηθούν εάν φάνε fillet minion (αφού έχουν φάει καλύτερο στην πατρίδα τους) αντί φρέσκα κεφτεδάκια, δεν θα προτιμήσουν intercontinental breakfast αλλά ελληνικό πρωινό (βλέπε την πρόσφατη κίνηση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου), δεν θα διαλέξουν ινδικά ή ταϋλανδέζικα χειροτεχνήματα αλλά ελληνικά, δεν θέλουν να ακούσουν μόνο την δική τους μουσική (στο 80% των νυκτερινών μαγαζιών μας και των καφέ) που ακούν όλο το υπόλοιπο χρόνο, αλλά Ελληνική, θέλουν να περπατήσουν σε οργανωμένα μονοπάτια, θέλουν να ξεναγηθούν από εκπαιδευμένους, γιατί όχι μαθητές, στα λιγοστά Μνημεία,Μουσείο, Εκκλησιές με συνοδευτικά ενημερωτικά φυλλάδια, θέλουν να διαθέσουμε λίγο από τον χρόνο μας στον χώρο της δουλειάς μας για να τους μιλήσουμε και να ανταλλάξουμε σκέψεις παρά ένα αρχικό welcome και ένα τελικό goodbye thank you, twenty euro please, θέλουν να πολλαπλασιάσουμε και να τυποποιήσουμε την παραγωγή των τοπικών προϊόντων και τον τρόπο διανομής τους (μαγαζιά τοπικών προϊόντων) ώστε φεύγοντας να πάρουν και κάτι δικό μας.
Βεβαίως δεν ζω σε ένα κόσμο εικονικής πραγματικότητας να θεωρώ ότι είμαστε μόνοι στον κόσμο, χωρίς να επηρεαζόμαστε πολιτισμικά, αλλά ο άγονος μιμητισμός μας να αποτελεί το 80% της τουριστικής συμπεριφοράς μας θα σημάνει το κοντινό τέλος.
Αυτά και άλλα πολλά που μπορείτε να προσθέσετε αποτελούν την τουριστική Ταυτότητα μας για να σταθούμε με αξιοπρέπεια και συνέχεια στο μέλλον.
Ισίδωρος Φαμελιάρης             

9 σχόλια:

  1. Συμφωνώ απόλυτα μαζι σας , αν αυτα συνδυαστουν και με καθαριότητα παντού
    Εύκολη προσβασιμότητα σε αξιοθέατα και παραλίες ( λεωφορεία κτλ , στάσεις λεοφωρειων συχνότητα δρομολογίων )

    Ευγένεια και φιλική εξυπηρέτηση

    Χρση τοπικών προϊόντων σε καλη τιμη λάδια , λαχανικά , τυριά κτλ στα εστιατόρια μας

    Δραστηριότητες στην φύση ( περίπατοι , καταδύσεις , ψάρεμα , ποδηλασία , κτλ )

    Το νησι μας τότε θα ξεχωρίσει ... Γιατι είναι ήδη ξεχωριστό

    Με εκτίμηση
    Γιάννης χατζητρακοσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό που πρέπει επίσης να ανάφέρουμε σχετικά με τον προσδιορισμό της ταυτότητά μας είναι η σχέση της ποιότητας με την τίμη των προϊόντων που παρέχουμε στους τουρίστες. Πιστεύω, τώρα ακόμα πολύ περισσότερο λόγω κρίσης, ότι θα πρέπει να προσβλέπουμε σε μια μακρόπροθεσμη τουριστική πολιτική και οι τιμές να είναι προσιτές για τους τουρίστες και όχι να κοιτάζουμε πως θα βγάλουμε περισσότερα μέσα σε μια σεζόν, γιατί το επόμενο καλοκαίρι η σεζόν θα είναι ακόμα μικρότερη και γιατί η "εικόνα" της Σκοπέλου προς τα έξω θα είναι ότι είναι ένα ακριβό νησί και σε συνδυασμό με τα ακριβά εισητήρια θα είναι ανασταλτικός παράγοντας για τους τουρίστες. Πρέπει λοιπόν να μειώσουμε τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων μας για μια μακροχρόνια και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν μειώσει τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων τους και έχουν ρίξει κατά πολύ τις τιμές τους.
      Θα γίνει άραγε κάτι ανάλογο και με τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια;;;;;
      Από εκεί ξεκινούν όλα.
      Αυτός είναι ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας για τους τουρίστες.
      Ας κοιτάξουμε λοιπόν να βρούμε λύση σχετικά με το πως θα φτάσουν οι τουρίστες στο νησί μας και στην συνέχεια για το πως θα περάσουν όσοι έρθουν στο νησί μας...

      Διαγραφή
    2. Πρωτα βολευεις το σπιτι σου και μετα καλεις τον κοσμο...

      Διαγραφή
    3. Αν δεν υπάρχει "δρόμος" και "τρόπος" για να έρθει κάποιος στο σπίτι σου, όσο καλά βολεμένο και να το έχεις δεν θα μπορέσει να έρθει ακόμα κι αν το θέλει.
      Τι δεν μπορείς να καταλάβεις σε αυτό αγαπητέ μου;

      Διαγραφή
  3. Είμαι λίγο εκτός θέματος στην τόσο σωστή τοποθέτηση αλλά πράγματι τα ντόπια προϊόντα (ντομάτες κ άλλα φρέσκα) δεν γίνεται να είναι πιο ακριβά απο αυτά του εμπορίου. Ούτε η πρόφαση των μεταφορικών υπάρχει ούτε και αυτή των μεσαζόντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως γιατί μπαίνει η ετικέτα των βιολογικών προϊόντων, που όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ακριβότερα από τα υπόλοιπα προϊόντα...
      Βέβαια ακόμα και στην περίπτωση των βιολογικών προϊόντων κανείς δεν είναι σίγουρος για το τι ακριβώς τρώει...
      Τουλάχιστον στα ντόπια προϊόντα ξέρεις τι τρως...

      Διαγραφή
  4. Δεν ανήκω στον κλάδο αλλά αναρωτιέμαι:υπάρχει σύλλογος Επαγγελματιών Τουρισμού; Αυτός ο σύλλογος αποφάσισε να υπάρχουν στα στενά σκοπελίτικα δρομάκια κρεμάστρες και κρεμαστρούλες με όλα τα κινέζικα υποπροϊόντα τα οποία οι διερχόμενοι πεζοί και αυτοκίνητα κινδυνέυουν να πάρουν παραμάζωμα ; Τα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματι η εικονα με τα κρεματζουλια ειναι αισχρη,πραγματα κακογουστα και κορδεκακια [παγιδες] στους δρομους που αντικατεστησαν τις κοτρωνες που στα μαυρα μεσανυχτα [κατα τις δυο τα ξημερωματα] σβαρνουσαν να βαλουν στην ακρη αδιαφοροντας αν ο αλλος εχει δικαιωμα εκεινη την ωρα να βλεπει ονειρα.

      Διαγραφή

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.