Στη δημοπράτηση του έργου της παραλιακής ζώνης του λιμανιού της Σκοπέλου προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η Οικονομική Επιτροπή έδωσε την έγκριση για τη δημοπράτηση του έργου «Ανάπλαση, διαμόρφωση και διευθέτηση ομβρίων υδάτων εντός χερσαίας ζώνης λιμένος Σκοπέλου» προϋπολογισμού 920.000 ευρώ.
Οι εργασίες που θα εκτελεστούν είναι οι εξής:
Κατασκευή τριών εσχαρών και αγωγού ομβρίων από τσιμεντοσωλήνες Φ 800mm που θα ανακόπτουν τα όμβρια και θα τα οδηγούν στο φρεάτιο διακλάδωσης και από κει στη θάλασσα.
Επίστρωση κυβόλιθων από πέτρα Πηλίου διαστάσεων 10Χ20 εκ και πάχους 5 έως 6 εκ εντός του παραλιακού δρόμου από είσοδο παλιού λιμανιού έως τον προσήνεμο μόλο, σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης.
Ο διαχωρισμός του δρόμου από την πλακόστρωση των πεζοδρομίων θα γίνει με φιλέτο μαρμάρου πλάτους 20 cm και πάχους 3 cm.
Απόξεση (φρεζάρισμα) υφιστάμενου ασφαλτικού οδοστρώματος στο τμήμα από το πρώτο πάρκινγκ έως την είσοδο του νέου λιμανιού και κατασκευή νέου ασφαλτικού ώστε να δοθούν οι κατάλληλες κλίσεις προς τα φρεάτια ομβρίων (εσχάρες).
Κατασκευή πλακόστρωτων εκατέρωθεν του δρόμου με πλάκες πρόπαν ακανόνιστες μέχρι το προσήνεμο μόλο.
Η μεταφορά του μνημείου πεσόντων από την σημερινή του θέση, στην θέση που βρίσκεται σήμερα το άγαλμα του Μανωλάκη, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 24/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σκοπέλου.
Στον παραπάνω χώρο προβλέπεται η τοποθέτηση τριών σιδηροϊστών ανάρτησης σημαίας από χαλυβδοσωλήνα ύψους 5m καθώς η τοποθέτηση λυόμενου σιδηροϊστού χριστουγεννιάτικού δένδρου από χαλυβδοσωλήνα ύψους 8 m.
Προμήθεια και τοποθέτηση 22 τεμ. παραδοσιακών καθιστικών από χυτοσίδηρο και δοκιμές φυσικού ξύλου καθώς και προστατευτικών κολωνακίων πεζοδρομίων κατά μήκους του δρόμου προς την πλευρά της παραλίας.
Θα τοποθετηθούν επίσης ολόσωμα τεμάχια μαρμάρου διατομής 30Χ10 cm. Σε όλο το μέτωπο της προκυμαίας σε συνέχεια των υπαρχόντων με γλύφες μεμονωμένες (εργαλείου) διατομής 15Χ15 mm.
Καθ’ όλο το μήκος της παραλίας θα τοποθετηθούν έγχρωμες πλάκες δαπέδου για ΑμΕΑ (Οδηγός – Αλλαγή).
Οι εργασίες που θα εκτελεστούν είναι οι εξής:
Κατασκευή τριών εσχαρών και αγωγού ομβρίων από τσιμεντοσωλήνες Φ 800mm που θα ανακόπτουν τα όμβρια και θα τα οδηγούν στο φρεάτιο διακλάδωσης και από κει στη θάλασσα.
Επίστρωση κυβόλιθων από πέτρα Πηλίου διαστάσεων 10Χ20 εκ και πάχους 5 έως 6 εκ εντός του παραλιακού δρόμου από είσοδο παλιού λιμανιού έως τον προσήνεμο μόλο, σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης.
Ο διαχωρισμός του δρόμου από την πλακόστρωση των πεζοδρομίων θα γίνει με φιλέτο μαρμάρου πλάτους 20 cm και πάχους 3 cm.
Απόξεση (φρεζάρισμα) υφιστάμενου ασφαλτικού οδοστρώματος στο τμήμα από το πρώτο πάρκινγκ έως την είσοδο του νέου λιμανιού και κατασκευή νέου ασφαλτικού ώστε να δοθούν οι κατάλληλες κλίσεις προς τα φρεάτια ομβρίων (εσχάρες).
Κατασκευή πλακόστρωτων εκατέρωθεν του δρόμου με πλάκες πρόπαν ακανόνιστες μέχρι το προσήνεμο μόλο.
Η μεταφορά του μνημείου πεσόντων από την σημερινή του θέση, στην θέση που βρίσκεται σήμερα το άγαλμα του Μανωλάκη, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 24/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σκοπέλου.
Στον παραπάνω χώρο προβλέπεται η τοποθέτηση τριών σιδηροϊστών ανάρτησης σημαίας από χαλυβδοσωλήνα ύψους 5m καθώς η τοποθέτηση λυόμενου σιδηροϊστού χριστουγεννιάτικού δένδρου από χαλυβδοσωλήνα ύψους 8 m.
Προμήθεια και τοποθέτηση 22 τεμ. παραδοσιακών καθιστικών από χυτοσίδηρο και δοκιμές φυσικού ξύλου καθώς και προστατευτικών κολωνακίων πεζοδρομίων κατά μήκους του δρόμου προς την πλευρά της παραλίας.
Θα τοποθετηθούν επίσης ολόσωμα τεμάχια μαρμάρου διατομής 30Χ10 cm. Σε όλο το μέτωπο της προκυμαίας σε συνέχεια των υπαρχόντων με γλύφες μεμονωμένες (εργαλείου) διατομής 15Χ15 mm.
Καθ’ όλο το μήκος της παραλίας θα τοποθετηθούν έγχρωμες πλάκες δαπέδου για ΑμΕΑ (Οδηγός – Αλλαγή).
Επιτελους το ονειρο των κατοικων και των φιλων του νησιου μας θα γινει πραγματικοτητα με την αναπλαση του παραλιακου δρομου απο το παλιο λιμανι μεχρι τον καινουριο μωλο, ο δρομος αυτος θυμιζε (και θυμιζει) τριτοκοσμικο μερος του πλανητη γη!!!!.(ΕΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΤΗΝ... ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΧΘΕΣ!!!! ΟΤΑΝ ΡΙΧΝΑΝΕ ΜΠΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ.....) Πολυ σπουδαιο επισης ειναι η προσβασιμοτητα για τα ΑΜΕΑ σε ολο το μηκος της παραλιας (επανειλημμενως ειχα αναφερθει στο
ΑπάντησηΔιαγραφήσπουδαιο θεμα των Αμεα μεσω της εφημεριδας βορειες σποραδες αλλα ?????) Πριν λιγο καιρο ο Δημαρχος κ.Περισσης μου λεει .....Γιαννη οταν θα ξαναρθης δεν θα γνωριζεις το νησι μας.!!! ειμαι σιγουρος γι αυτο γιατι εχω παρατηρησει σημαντικη προοδο στο λιγο χρονικο διαστημα που ανελαβε η καιρουρια Δημοτικη αρχη και στα εργα αλλα και στις διαφορες ομαδες που εχουν δημιουργηθει για την αναδειξη του νησιου και στον πολιτιστικο, τουριστικο, κοινωνικο.
αθλητικο τομεα.
Θετική εξέλιξη όντως. Αλλά γιατί στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα σχεδόν τα πάντα ερμηνεύονται με το κόστος και καθοδηγούνται από αυτό; Συμφωνώ το κόστος είναι σημαντικός παράγοντας, αλλά που πήγε η αισθητική, η ιστορικότητα, η κουλτούρα, η δημιουργική σκέψη; Όλες αυτές οι προτάσεις που αναφέρονται στην ανάπλαση αποτελούν ξεπερασμένες ιδέες, τεχνικές λύσεις της στιγμής απλά και μόνο για να γίνουν. Ας αναρωτηθούμε τι σημαίνει ανάπλαση ενός χώρου και πως θα θέλαμε οι επόμενες γενιές και οι επισκέπτες να βιώνουν το χώρο; Γιατί να μην υπάρξει μια συντονισμένη προσπάθεια σε συνεργασία με ανθρώπους που έχουν όρεξη και διάθεση να φανταστούν το μέλλον διαφορετικά με γνώμονα το παρελθόν και την ιστορία του τόπου. Με λίγα λόγια γιατί να μην γίνει μια σοβαρή αρχιτεκτονική μελέτη για τη βιτρίνα του νησιού; Όλως ο κόσμος μιλά για αλλαγές που έρχονται σε σχέση με την κλιματική αλλαγή και την μόλυνση του περιβάλλοντος από τις κατασκευαστικές πρακτικές που έχουν εδραιωθεί μέχρι σήμερα. Ποια είναι η δική μας απάντηση μέσω των έργων μας;
ΑπάντησηΔιαγραφή