Ο Αντώνης [δεξιά] και ο Θοδωρής Ξηντάρης προετοιμάζουν την "Ανατολή"... |
Ο Αντώνης και ο Θοδωρής Ξηντάρης, πριν αρχίσει η καλοκαιρινή σεζόν, ασπρίζουν την Ανατολή, για να υποδεχθούν χιλιάδες κόσμο που θα ανέβει στο ψηλότερο σημείο του νησιού στο Κάστρο για να τους ακούσουν να παίζουν μαζί με τον πατέρα τους Γιώργο Ξηντάρη και όχι μόνο, μιας και πολλοί Σκοπελίτες μουσικοί θα πλαισιώσουν κάθε βράδυ την κομπανία για να παίξουν μαζί τους.
Τα ακούσματα τους πάντα ήταν τα αυθεντικά ρεμπέτικα τραγούδια. Όταν άλλα παιδιά της ηλικίας τους άκουγαν τις μουσικές της εποχής τους, ο Θοδωρής και ο Αντώνης άκουγαν το “Ώρες με θρέφει ο λουλάς" του Μάρκου Βαμβακάρη!
Στην ταινία θα μας δείξουν φωτογραφίες από την Ανατολή όταν και οι δύο ήταν μικρά παιδιά, με μπαγλαμαδάκια στα χέρια, ανάμεσα στον πατέρα τους και σε άλλους μουσικούς. Ο Αντώνης θα μας διηγηθεί πως ο πατέρας του τού ελεγε "πάτα εδώ τα χέρια σου" και κρατούσε το ίδιο ακόρντο σε όλο το τραγούδι. Καμιά φορά, όταν άλλαζε τραγούδι, ο Γιώργος Ξηντάρης ξεχνούσε να του βάλει τα χέρια εκεί που έπρεπε, αφού έπαιζε εκείνη την ώρα για τόσο κόσμο, ο Αντώνης το έπαιρνε κατάκαρδα και έκλαιγε γιατί δεν μπορούσε να συμβάλει στην ορχήστρα. Εκεί επεμβαίναν οι υπόλοιποι μουσικοί και τον βοηθούσαν.
Όπως θα μας πει ο Θοδωρής ήταν και αυτοί δάσκαλοι τους, εκτός από τον πατέρα τους, στην ρεμπέτικη εκπαίδευση τους. Θυμούνται τον Κώστα Κοσύφη, τον Στέλιο Παχή, τον Κωστή Σύρο, τον Παναγιώτη Αστεριάδη, τον Κωστή Λεμονή, τον Θανάση Σύρο, τον Γιώργο Αναγνώστου και τον Γιώργο Μπετσάνη να έρχονται πάνω στην Ανατολή και να παιζουν μαζί, αυτοί να μαθαίνουν από τον Γιώργο Ξηντάρη και ο Θοδωρής και ο Αντώνης από αυτούς και έτσι να δημιουργείται μια αλυσίδα. Από αυτούς τους ανθρώπους, μας λένε, μάθανε όχι μόνο να είναι καλοί μουσικοί αλλά και να έχουνε ένα καλλιτεχνικό ήθος και ένα ρεμπέτικο ύφος.
Δεν τους αρέσει το κυνήγι της τελειότητας γιατί πιστεύουν πως χάνεται η ουσία, η οποία είναι να βγάζεις την ψυχή σου όταν τραγουδάς και παίζεις.
Στο ντοκιμαντέρ θα μας πουν πως είναι να μεγαλώνεις μέσα στη μουσική, τα όργανα, τα ρεμπέτικα τραγούδια και ποιές είναι οι διαφορές ενός επαγγελματία μουσικού του τότε, σαν τον πατέρα τους, με έναν επαγγελματία μουσικο του τώρα, όπως οι ίδιοι. Αν και ο Θοδωρής μας δήλωσε πως προτιμά το βιοποριστής.
Γιατί στη Σκόπελο η Ανατολή είναι πάντα μαγική!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.