...στον αγώνα για ποιοτική και δημόσια εκπαίδευση
Aπάντηση εκπαιδευτικού
σε σχόλιο «ανώνυμου»
«Ο αριθμός των εκπαιδευτικών του νησιού είναι νομίζω γύρω στους 80.
Μιλάμε για όλη τη Σκόπελο από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.
Δεν γνωρίζω το λόγο για τον οποίο επιτίθεστε εναντίον των εκπαιδευτικών και θλίβομαι.
Από πότε η εργασία του καθενός έχει σχέση με τις απόψεις του ώστε να τη συνδέετε με τις –κατά την άποψή σας- «μπούρδες»;
Γίνεται αντιληπτό από το σχόλιό σας ότι θα σας ικανοποιούσε η προοπτική των απολύσεων.
Θέλω να πιστεύω ότι δεν είστε εμπαθής και ότι η στάση σας αυτή έχει να κάνει με ελλιπή ενημέρωση.
Συνοπτικά θα αναφέρω τα εξής:
Έχουμε ήδη δεχθεί πλήγμα με την απώλεια περίπου 2 μισθών από το εισόδημά μας λόγω των νέων μέτρων
Με το πολυνομοσχέδιο προωθούνται μέτρα καταστρεπτικά για την Παιδεία και εργασιακά δικαιώματα που έχουν κατοχυρωθεί με πολυετείς αγώνες..
Σε συνδυασμό με τον Καλλικράτη η ύπαρξη των Σχολείων θα περάσει εξ ολοκλήρου στις νέες περιφέρειες και τους δήμους.
Το κράτος ΑΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ την ευθύνη της Παιδείας και τη μεταθέτει στους ΟΤΑ.
Οι μαθητές ΔΕΝ θα διδάσκονται τα ίδια μαθήματα σε όλη την Ελλάδα αλλά ένα νεφελώδες Περιφερειακό Συμβούλιο με εκπροσώπους του Δήμου και των Επαγγελματικών Φορέων θα επιλέγει ποιοι εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν, ποια μαθήματα θα διδαχθούν τα παιδιά του συγκεκριμένου Σχολείου, ακόμα και ποια βιβλία θα διδαχθούν!
Μιλάμε πλέον για παιδιά και αποπαίδια …
Εδώ και πολύ καιρό οι περισσότεροι Δήμοι της χώρας αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα και πολλοί υπάλληλοι είναι απλήρωτοι επί μήνες.
Είναι επίσης γνωστό ότι σε πολλές περιοχές της χώρας το ρουσφέτι ζει και βασιλεύει.
Αντί λοιπόν τα νομοσχέδια να κατευθύνονται στην ανασύνταξη των υπό διάλυση ΟΤΑ, οδηγούν όλους (γιατί δεν είναι μόνο η Παιδεία, είναι και η Υγεία για παράδειγμα σε αντίστοιχη μοίρα) στην ίδια κατάσταση.
Αυτό που θέλουμε (οι εκπαιδευτικοί) πρωτίστως να κατανοήσετε είναι πως αυτό που γίνετε τόσα χρόνια στο χώρο της Παιδείας και κορυφώνεται τώρα είναι εις βάρος ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και όχι μόνο των εκπαιδευτικών.
Γι’ αυτό σας θέλουμε δίπλα μας στον αγώνα για ποιοτική και δημόσια εκπαίδευση.
Δημήτρης Ντακούλας
Καθηγητής Πληροφορικής
Γυμνάσιο Σκοπέλου»
Σ.Σ.: Η εφημερίδα συμπαρατάσσεται με τον αγώνα των εκπαιδευτικών και γονέων για ποιοτική και δημόσια εκπαίδευση.
Καλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβαίνω το πλήγμα που έχετε δεχτεί, οι εκπαιδευτικοί, με την απώλεια περίπου 2 μισθών από το εισόδημά σας, λόγω των νέων μέτρων. Συμφωνώ απόλυτα πως εργασιακά δικαιώματα που έχουν κατοχυρωθεί με πολυετείς αγώνες δεν πρέπει να καταστρατηγούνται. Συντάσσομαι για Ποιοτική και Δημόσια εκπαίδευση.
Όμως, στο μη οριστικοποιημένο προσχέδιο του «Καλλικράτη» -όπου προστίθενται 17 νέες παράγραφοι τον τομέα «Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού»- δεν αναφέρονται πουθενά αυτά που γράφετε (ότι δηλαδή η ευθύνη της Παιδείας μετατίθεται στους ΟΤΑ, κλπ). Σας ερωτώ (καλοπροαίρετα), αν έχετε διαβάσει τα νέα άρθρα στο προσχέδιο του «Καλλικράτη».
Με εκτίμηση,
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Λ.
Υ.Γ. (Είναι το 2ο σχόλιο που γράφω σε αυτό το μπλογκ. Το 1ο ήταν στις 21 Μαρτίου 2010, 11:13 Μ.Μ.)
Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και την παρατήρηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σας παρακαλούσα να μας δώσετε μια παραπομπή που να περιέχει τις 17 νέες παραγράφους του "Καλλικράτη", προσωπικά δεν τις έχω δει.
Έχω δει όμως το προσχέδιο του νόμου (224 σελίδες), έχω διαβάσει το πρόγραμμα της κυβέρνησης σε ότι αφορά την "αποκεντρωμένη Παιδεία", έχω ακούσει δηλώσεις της κας Διαμαντοπούλου, της κας Δαμανάκη και του κου Πανάρετου που αναφέρουν λεπτομερώς τα όσα γράφω στο άρθρο.
ΜΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’
ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Άρθρο 94.
Πρόσθετες αρμοδιότητες Δήμων
Παράγραφος 4.
Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, υπό τον τομέα στ΄ («Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού»), προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες :
«13. Η εκπόνηση και εκτέλεση προγραμμάτων διά βίου μάθησης στο πλαίσιο του αντίστοιχου εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
14. Η συγκρότηση επιτροπής καταλληλότητας, επιλογής και εκτίμησης της αξίας οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου, καθώς και επιλογής οικοπέδου μετά κτιρίου κατάλληλου να χαρακτηρισθεί ως διδακτήριο.
15. Η απαλλοτρίωση οικοπέδων για τις ανάγκες της σχολικής στέγης, καθώς και η ανέγερση σχολικών κτιρίων, με εξαίρεση το νομό Αττικής.
16. Η μίσθωση ακινήτων για τη στέγαση δημόσιων σχολικών μονάδων, η στέγαση και συστέγαση αυτών και σε περίπτωση συστέγασης ο καθορισμός της αποκλειστικής χρήσης ορισμένων χώρων του διδακτηρίου, από κάθε σχολική μονάδα, καθώς και της κοινής χρήσης των υπολοίπων χώρων και των ωρών λειτουργίας της κάθε συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
17. Η διάθεση διδακτηρίου για άλλες χρήσεις κοινής ωφέλειας ή για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, κοινού ενδιαφέροντος, σε συνεργασία με το Σχολικό Συμβούλιο.
18. Η μεταφορά μαθητών από τον τόπο διαμονής στο σχολείο φοίτησης, εκτός της μεταφοράς των μαθητών της ειδικής αγωγής, καθώς και εκείνων μουσικών γυμνασίων και λυκείων.
19. Η εποπτεία και ο έλεγχος των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
20. Η έγκριση της εγκατάστασης, μεταφοράς ή επισκευής τηλεφωνικών συνδέσεων (κυρίων, δευτερευουσών, πρόσθετων και παράλληλων) στα σχολεία.
21. Η οργάνωση συναυλιών ή άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων για τους μαθητές, κατόπιν έγκρισης του Σχολικού Συμβουλίου.
22. Ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών των ιδρυμάτων, που χορηγούν υποτροφίες, εφόσον έχουν τοπική σημασία.
23. Η έγκριση οποιασδήποτε μίσθωσης ιδιωτικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης για μεταφορά προσώπων και υλικών προς κάλυψη σχολικών αναγκών.
24. Ο καθορισμός κοινωφελούς χρήσης των σχολείων σε περίπτωση παύσης της λειτουργίας τους.
25. Η κατανομή πιστώσεων στις Σχολικές Επιτροπές για την επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων.
26. H επιβολή κυρώσεων, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, στους γονείς και κηδεμόνες που δεν εγγράφουν τα παιδιά τους στο σχολείο και αμελούν για την τακτική φοίτησή τους.
27. Η διακοπή μαθημάτων, λόγων έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου.
28. Η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών μουσικών ιδρυμάτων (Ωδείων, μουσικών σχολών, χορωδιών, συμφωνικών ορχηστρών και συγκροτημάτων μουσικής δωματίου), σύμφωνα με τις διατάξεις του β.δ/τος 16/1966 (ΦΕΚ 7, Α).
29. Η συμμετοχή εκπροσώπου του οικείου δήμου στην οργανωτική επιτροπή φεστιβάλ, τοπικής εμβέλειας.
30. Η επιχορήγηση ν.π.ι.δ. τα οποία αναπτύσσουν πολιτιστικού χαρακτήρα δραστηριότητες στη χωρική αρμοδιότητα του δήμου.
Τα ίδια στην ουσία άρθρα είναι και στη νέα έκδοση του σχεδίου (298 σελίδες).
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα απαντήσω με λεπτομέρειες για τα σημεία διαφωνίας και πώς σε αυτά "κουμπώνει" το πολυνομοσχέδιο αύριο το βράδι, μετά τη νέα συνάντηση των εκπαιδευτικών.
Ευχαριστώ για το διάλογο και παρακαλώ για την υπομονή σας!
Οι παραπάνω 17 νέες προσθήκες στον Καλλικράτη, έχουν ή όχι σχέση με τους εκπαιδευτικούς και την μετάθεση της ευθύνης της παιδείας στους ΟΤΑ, και σε ποια σημεία; Ας απαντήσει κάποιος υπεύθυνα παρακαλώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα τα 17 άρθρα που αναφέρονται στο προσχέδιο "Καλλικράτης" έχουν άμεση σχέση με την λειτουργία των σχολείων μονάδων, την μείωση των σχολικών επιτροπών ανα βαθμίδα εκπαίδευσης και γενικά την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων που είχαν μέχρι σήμερα οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις λόγω κατάργησής τους, στους Δήμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αναφέρετε πουθενά ότι θα αναλάβουν οι Δήμοι την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών ή θα παίξουν κάποιο ρόλο στις εργασιακές τους σχέσεις, καθώς και στα μαθήματα που θα διδάσκονται τα παιδιά ανά Δήμο ή Περιφέρεια.
Δεν γνωρίζουμε το τελικό σχέδιο,γιατί σήμερα κατατέθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Ισως η ευθύνη του προσωπικού των σχολείων ανατεθεί στην αιρετή Περιφέρεια,αλλά όλα είναι εικασίες τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί.