Xθές 21 Απριλίου στο χώρο του Γυμνασίου Σκοπέλου συναντήθηκαν περίπου 40 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές) που υπηρετούν στα Σχολεία της Σκοπέλου, με σκοπό τη δημιουργική συζήτηση σχετικά με τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και τις κοινωνικές προεκτάσεις αυτών.
Στην πρώτη αυτή μας συνάντηση, πέρα από τα διαδικαστικά, συζητήθηκαν κυρίως δύο θέματα τα οποία αφορούν άμεσα και τους εκπαιδευτικούς, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και την Κοινωνία, καθώς δημιουργούν νέα δεδομένα στο χώρο της Παιδείας και σχετίζονται άμεσα με την ποιότητά της.
Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και την αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού που κατατέθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο και το σχέδιο νόμου "Καλλικράτης".
Επί δύο και πλέον ώρες υπήρξαν σημαντικές τοποθετήσεις για τα δύο αυτά σημαντικότατα θέματα και ήταν κοινή η παραδοχή ότι το μέλλον προδιαγράφεται δυσοίωνο ...
Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η δημιουργία μιας επιτροπής εκπαιδευτικών του νησιού που θα αποτελεί δίαυλο συνεννόησης μεταξύ των εκπαιδευτικών της Σκοπέλου και θα είναι η φωνή μας στα συνδικαλιστικά όργανα (ΕΛΜΕ Μαγνησίας, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ).
Ως πρώτες ενέργειες αποφασίστηκαν οι εξής :
• Η σύνταξη και αποστολή επιστολής προς την ΕΛΜΕ Μαγνησίας, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ σχετικά με ερωτήματα προς το Υπουργείο Παιδείας σε ότι αφορά τις αλλαγές στις εργασιακές μας σχέσεις που προβλέπεται στον "Καλλικράτη" και πρόταση για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
• Ανάρτηση πανό διαμαρτυρίας σε όλα τα Σχολεία του νησιού για την απροκάλυπτη επίθεση που δέχεται η Παιδεία σε όλα τα επίπεδα.
• Ενημέρωση της Κοινωνίας της Σκοπέλου σχετικά με τις καθολικές επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των νομοσχεδίων στον κοινωνικό ιστό.
Μακάρι αυτή η προσπάθεια να γίνει μαζικότερη και να έχει συνέχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωνσταντίνου Γρηγόρης
Εκπαιδευτικός
Ο κόσμος έχει αφυπνιστεί και έχει καταλάβει πως οι κυβερνήσεις δεν είναι τίποτα άλλο παρά πιόνια των διεθνών αγορών και των τραπεζών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέτοιες αυθόρμητες ενέργειες θα συμβαίνουν συχνά από εδώ και πέρα και πρέπει όλοι να δηλώσουμε παρόντες γιατί τίποτα δε θα μας χαριστεί.
Θωμάς Σπυρίδων
Εκπαιδευτικός(άλλος ένας με δυσοίωνο μέλλον)
Για το νέο νόμο "Καλλικράτη" παρακαλούμε να μας ενημερώσετε ποιες είναι οι προτάσεις σε αυτόν το νόμο που αφορούν εκπαιδευτικούς, τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνία. Τι σχεδιάζουν δηλαδή και τι μέλλει γενέσθαι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί να μάθετε γράμματα στα παιδιά και να μη χρειαζονται να κάνουν ιδιαιτερα, λέτε μπούρδες του στυλ "...οι κυβερνήσεις δεν είναι τίποτα άλλο παρά πιόνια των διεθνών αγορών και των τραπεζών." Αντε λοιπόν να δούμε πόσους οι κακές αγορές θα στείλουν σπιτι τους τώρα που θ'αρχίσουν τα όργανα. Ακου εκεί 40 εκπαιδευτικοί... για πόσα παιδιά άραγε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τον Ανώνυμο (θα προτιμούσα επώνυμο μιας και η άποψή του θα είχε μεγαλύτερη βαρύτητα) του σχολίου 6:48μ.μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αριθμός των εκπαιδευτικών του νησιού είναι νομίζω γύρω στους 80.
Μιλάμε για όλη τη Σκόπελο από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.
Δεν γνωρίζω το λόγο για τον οποίο επιτίθεστε εναντίον των εκπαιδευτικών και θλίβομαι.
Από πότε η εργασία του καθενός έχει σχέση με τις απόψεις του ώστε να τη συνδέετε με τις –κατά την άποψή σας- «μπούρδες»;
Γίνεται αντιληπτό από το σχόλιό σας ότι θα σας ικανοποιούσε η προοπτική των απολύσεων.
Θέλω να πιστεύω ότι δεν είστε εμπαθής και ότι η στάση σας αυτή έχει να κάνει με ελλιπή ενημέρωση.
Συνοπτικά θα αναφέρω τα εξής:
Έχουμε ήδη δεχθεί πλήγμα με την απώλεια περίπου 2 μισθών από το εισόδημά μας λόγω των νέων μέτρων
Με το πολυνομοσχέδιο προωθούνται μέτρα καταστρεπτικά για την Παιδεία και εργασιακά δικαιώματα που έχουν κατοχυρωθεί με πολυετείς αγώνες..
Σε συνδυασμό με τον Καλλικράτη η ύπαρξη των Σχολείων θα περάσει εξ ολοκλήρου στις νέες περιφέρειες και τους δήμους.
Το κράτος ΑΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ την ευθύνη της Παιδείας και τη μεταθέτει στους ΟΤΑ.
Οι μαθητές ΔΕΝ θα διδάσκονται τα ίδια μαθήματα σε όλη την Ελλάδα αλλά ένα νεφελώδες Περιφερειακό Συμβούλιο με εκπροσώπους του Δήμου και των Επαγγελματικών Φορέων θα επιλέγει ποιοι εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν, ποια μαθήματα θα διδαχθούν τα παιδιά του συγκεκριμένου Σχολείου, ακόμα και ποια βιβλία θα διδαχθούν!
Μιλάμε πλέον για παιδιά και αποπαίδια …
Εδώ και πολύ καιρό οι περισσότεροι Δήμοι της χώρας αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα και πολλοί υπάλληλοι είναι απλήρωτοι επί μήνες.
Είναι επίσης γνωστό ότι σε πολλές περιοχές της χώρας το ρουσφέτι ζει και βασιλεύει.
Αντί λοιπόν τα νομοσχέδια να κατευθύνονται στην ανασύνταξη των υπό διάλυση ΟΤΑ, οδηγούν όλους (γιατί δεν είναι μόνο η Παιδεία, είναι και η Υγεία για παράδειγμα σε αντίστοιχη μοίρα) στην ίδια κατάσταση.
Αυτό που θέλουμε (οι εκπαιδευτικοί) πρωτίστως να κατανοήσετε είναι πως αυτό που γίνετε τόσα χρόνια στο χώρο της Παιδείας και κορυφώνεται τώρα είναι εις βάρος ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και όχι μόνο των εκπαιδευτικών.
Γι’ αυτό σας θέλουμε δίπλα μας στον αγώνα για ποιοτική και δημόσια εκπαίδευση.
Δημήτρης Ντακούλας
Καθηγητής Πληροφορικής
Γυμνάσιο Σκοπέλου
Απάντηση στο σχόλιο του Ανώνυμου της 23 Απριλίου 2010 6:48 μ.μ.:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να κρίνει κανείς εξ ιδίων τα αλλότρια και να γενικεύει ακυρώνοντας τους πάντες είναι μία πολύ βολική στάση ζωής φυσικά... Δε θα μπω στη διαδικασία να προσπαθήσω να μεταπείσω το συντάκτη του σχολίου, αν θεωρεί πολυτέλεια ή σπατάλη το να διδάσκονται οι περίπου 300 μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων της Σκοπέλου επιτέλους μετά από χρόνια όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος από καθηγητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σαφώς και υπάρχουν "μαύρα πρόβατα" παντού και φυσικά και στους κόλπους των εκπαιδευτικών. Αυτό όμως που με θλίβει περισσότερο είναι ότι, τη στιγμή που κάποιοι από εμάς έμπρακτα αποδεικνύουν ότι βλέπουν τη δουλειά αυτή ως λειτούργημα και όχι ως επάγγελμα, πολλές φορές θέτοντας σε κατάσταση αναμονής ακόμα και την προσωπική τους ζωή, γονείς και μαθητές εκδηλώνουν παρόμοιες απαξιωτικές συμπεριφορές απέναντι όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και στον ίδιο το σχολικό θεσμό. Ας αποδείξουμε πρώτα εμείς στα παιδιά μας, είτε είμαστε καθηγητές, είτε γονείς, είτε τίποτα από τα δύο, ότι στο σχολείο όλα ξεκινούν από το μαθητή και καταλήγουν σε αυτόν. Και επιτέλους ας αφήσουμε τα ίδια τα παιδιά να μας κρίνουν ως εκπαιδευτικούς (είναι οι μόνοι "καθ' ύλην" αρμόδιοι να το κάνουν). Καιρός να πάψουν να αναπαράγονται οι ίδιες παρωχημένες "μπούρδες" περί νωθρότητας, απραξίας και αδιαφορίας των καθηγητών από τους δήθεν ευσυνείδητους και αδιάφθορους αυτής της χώρας.
Κατερίνα Κανιτάκη
Εκπαιδευτικός Γυμνασίου Σκοπέλου